  • Data: 2014-03-05 13:43:37
    Temat: Re: Egzergia
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W obiegu ma grzałki na wszelki wypadek i na podstawie zużycia prądu przez
    grzałki i sprężarkę oszacowałem z jaką efektywnością to działa. Jak
    powietrze z którego odzyskuję ciepło ma około zera stopni to COP jest na
    poziomie prawie 2. Dzisiaj jak powietrze ma z 15 stopni z 3,5. Powietrze
    ciągnę z nieużytkowego strychu. Tam temperatura nigdy nie spadła poniżej
    zera odkąd mam takie grzanie. Do czegoś takiego trzeba podchodzić
    indywidualnie. Ja mam strych, ocieplone mieszkanie. Jak takie coś by grzało
    w innych warunkach nie mam pojęcia. U mnie przez strych idą bardzo duże rury
    wentylacyjne z restauracji jaka jest na parterze. Ta co idzie z kuchni jest
    może nie gorąca ale mocno ciepła.

    A jaką metoda szacujesz?
    Bo możnaby mierzyć to ciągle podając sygnał ze wskaźników działania
    sprężarki i grzałki do uC.

    No i ta rura od wentylacji.
    Szkoda, że większość ciepła leci w komin.
    Przydałoby się umocować ten skraplacz wzdłuż rury, w środku.
    Albo lepiej jakiś bypass ze zbiornikiem na skropliny, aby skropliny nie
    leciały z powrotem do restauracji.
    Wtedy byś mógł grzać mieszkanie. No i hałasu i zużycia energii na pompowanie
    mniej.
    S.