eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaEgzamin na świadectwo radiooperatora amatorskiego - kwiatkiRe: Egzamin na świadectwo radiooperatora amatorskiego - kwiatki
    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Egzamin na świadectwo radiooperatora amatorskiego - kwiatki
    Date: Thu, 7 Nov 2013 13:36:34 +0100

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    news:l5esun$igf$1@node1.news.atman.pl...
    > 36. Lampa elektronowa pentoda posiada:
    > + A. pięć elektrod
    > B. cztery elektrody
    > C. trzy elektrody
    >
    > Kogo w XXI wieku obchodzi pentoda? Trzeba by być masochistą, żeby budować
    > lampową radiostację.

    Fatalne jest nobilitować się niewiedzą.
    Z krótkofalarstwa robi się drugie CB... W złym tego słowa znaczeniu.
    Już pojawiały się "kwietuski", że dziewczyna, na paśmie, na jakieś
    wspomnienie o nośnej wprost zapytała "Co to jest nośna?". Krótkofalowiec
    takich rzeczy nie wie, nawet własnymi słowami?
    Fakt, że 18 lat temu rozporządzeniem Ministra Łączności pozwolono nam używać
    urządzeń bez homologacji jest wyrazem zaufania, że posiadamy wiedzę
    niezbędną, aby właściwie postąpić w razie, gdyby np. urwała się nam antena,
    gdyby w radiu przepalil się opornik polaryzujący końcówkę... Uciekanie nawet
    od tak elementarnej wiedzy, że zdanie "Pentoda to lampa o pięciu
    elektrodach" wyczerpuje temat, wydaje mi się, delikatnie mówiąc, obciachowe.
    W takim razie ja jestem za odebraniem krótkofalowcom prawa do otwierania
    urządzeń i grzebania w nich, prawa do zakładania instalacji antenowych, itd.
    oraz za wprowadzeniem obowiazku homologacji, a jesli ktoś zechce to robić i
    od konieczności homologacji być zwolnionym, to powinien zdać dodatkowy,
    trudny egzamin. Nie chciałbym, aby ktoś, kto nie wie, jak jest skonstruowane
    i jak działa urządzenie (jakiekolwiek), przez grzebanie w nim, np.
    "rozmienił końcówkę na drobne", tzn. spowodował, że siała by harmonicznymi i
    innymi produktami mieszania, utrudniając innym korzystanie z pasm radiowych.
    Już nie czadzę o tym, że "gdy-radio-zepsuje-się-w-podróży" i nie będzie
    umiał naprawić nawet urwanego kabelka - to już jego problem wtedy, nie mój.
    Dla informacji - mój staż ze znakiem, to prawie 26 lat.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.