eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaEgzamin na świadectwo radiooperatora amatorskiego - kwiatkiRe: Egzamin na świadectwo radiooperatora amatorskiego - kwiatki
  • Data: 2013-11-07 15:52:21
    Temat: Re: Egzamin na świadectwo radiooperatora amatorskiego - kwiatki
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-11-07 13:47, ACMM-033 pisze:

    > Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości

    > Nie da się ukryć, że masz dużo racji. Wielu ludzi o dużej wiedzy
    > powiedzmy, radiowej, niestety, często wykazywało się żałośnie małą
    > wiedzą, powiedzmy, (kurde, jakiego tu słowa użyć...) ludzką. Może i
    > wiedział, jak stroić końcówkę, ale krzycząc i pouczając, że "sprawdzaj
    > przed nadawaniem, czy częstotliwość jest wolna!" sam nastawiał radio i
    >(...)

    Się mi przypomniało z dawnych lat :)

    W klubie SP9KKM był starszy gościu - chyba Bolek, może Waldek. Zawsze ze
    zgaszonym petem w gębie. Wystarczyło poprosić - zawsze przychodził,
    pomagał, naprawiał.
    Ale nie o to chodzi.
    Raz go ktoś (spoza klubu) spytał, czy mógłby naprawić stare radio
    lampowe ("zwykłe", cywilny radioodbiornik LW & MW). Pan Bolek
    powiedział, że zajrzy i umówił się z człowiekiem w klubie. Pogrzebał
    trochę w radiu, po pewnym czasie przychodzi klient.
    Pyta: działa?
    P. Bolek: Działa.
    Klient: To można coś posłuchać?
    Bolek: Nie da się.
    Bolek: Bo go przerobiłem na nadajnik. Ale zaraz wrócę do odbiornika.
    Nie minęło 10 minut, a radio znów było radiem, i to działającym.

    Teraz ciężko znaleźć takich ludzi :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.