eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaEgzamin na świadectwo radiooperatora amatorskiego - kwiatkiRe: Egzamin na świadectwo radiooperatora amatorskiego - kwiatki
  • Data: 2013-11-07 14:26:24
    Temat: Re: Egzamin na świadectwo radiooperatora amatorskiego - kwiatki
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
    news:l5fm9h$qnj$1@mx1.internetia.pl...
    > Ludzie mogą trafić się "w porządku", ale sama organizacja jest zepsuta od
    > głowy i od dawna, bo została dawno temu wypaczona idea

    Cóż... i to już od dawna. Wspominałem wcześniej, że ucierpieć na tym, czy
    owym miałem okazję już w 1995 roku, na szczęście obyło się bez kar, czy
    zabrania licencji...

    > krótkofalarstwa jako hobby, polegającego na konstruowaniu własnych
    > sprzętów służących komunikacji oraz nawiązywaniu znajomości i komunikacji
    > za pomocą tych sprzętów. Teraz liczy się tylko wyścig

    Znacznie większa frajda z własnej kataryny pojechać i złowić jakiś rzadki
    kraj... Ale najważniejsze IMHO jest być dobrym operatorem i znać przepisy,
    procedury.

    > zbrojeń na sprzęt fabryczny (koniecznie z odpowiednimi homologacjami i
    > normami, broń boże nie mogący pracować w dowolnych pasmach, nawet
    > odbiorczo, bo to zło! i złamanie norm!), protokoły, standardy, hierarchia,
    > przynależność klubowa i "działacze"...

    Ach... skąd to znamy...

    > A jak ktoś te patologie pokazuje to w ostateczności zostaje zwyzywany od
    > "sibistów" ;)

    Żeby tylko :P

> [...]
    > ustawić odpowiednie parametry do tych pasm. Np mogę w nim ustawić 1W mocy
    > nadawczej w AM i wejść na pasmo CB, albo słuchać radia ukf-FM, albo 2m,
    > czy też PMR 446MHZ, ale nie! to przecież złamanie wszelkich zasad bo nie
    > wolno pracować sprzętem "profesjonalnym" na paśmie "amatorskim" i
    > odwrotnie (jackson/lincoln na 28MHz też jest traktowany jak zgniłe jajo,
    > no chyba że nikt nie wie), nie ważne że rozumny operator potrafi ustawić
    > parametry sprzętu do wymaganych na danym paśmie warunków (moc, szerokość
    > kanału, modulacja itd) - nie wolno i już.

    Ze starszych czasów pamiętam, ze w środowisku CB też byli ludzie (i jako
    jedyni nie robili głupkowatych uwag "o, sibi, sibi"), z którytmi można było
    "konie kraść", to prawda, różne były środowiska, ale... kto wieczorami robił
    zabawę, aby połączyć się jak najdalej, już nie pamiętam dokładnie zasad, ale
    kanał 38 w podstawowej czterdziestce... Też się spotykałem...

    Co do związku - ja stawiam sprawę tak - chętnie zrobię dużo dla związku,
    oświadczam tu i teraz, publicznie wobec wszystkich, aaale, teraz są inne
    czasy i ogląda się każdą złotówkę. Mnie stać na składki. Mimo, żem
    zdecydowanie niebogaty. Ale nie chciałbym, aby moje wysiłki, moje pieniądze,
    zostały zmarnowane. A tego się obawiam. Jeśli zobaczę, ze warto się
    udzielić, wtedy wzorem prezydenta Kennedyego zapytam, co mogę zrobić dla
    związku.
    Przy swoich kłopotach (w 1995), jakoś związek nie potrafił mnie wesprzeć,
    pierdolę to dzisiaj, więc za 1996 nie zapłaciłem składek. Dostałem ładne
    pisemko, drukowane na laserze, że mnie wyp...lają, oraz chyba pouczenie, że
    mogę się odwołać. Chciałem się odwołać, ale z treścią, że serdecznie
    dziękuję za wyrzucenie, gdyż nie miałem odwagi sam odejść, teraz czuję się
    swobodny i niczym nie związany, ale w sumie nie zrobiłem tego, może i
    dobrze, mogłem sobie kupić piwo, za znaczek, na który bym wydał kasę. Pismo
    wyrzucające chciałem natomiast użyć w formie pewnego papieru i dodrukować
    coś w kolorze brązowym :P, ale ostatecznie chyba je jakiś czas potem
    spaliłem w kiblu, z nieukrywanym uśmiechem i satysfakcją.
    Nawet znani mi zagorzali członkowie, nie chcieli już mieć więcej ze
    związkiem nic wspólnego, sporo ich odeszło.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.