eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaEgzamin na świadectwo radiooperatora amatorskiego - kwiatkiRe: Egzamin na świadectwo radiooperatora amatorskiego - kwiatki
  • Data: 2013-11-07 12:45:15
    Temat: Re: Egzamin na świadectwo radiooperatora amatorskiego - kwiatki
    Od: <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
    news:l5frql$dd2$1@mx1.internetia.pl...

    > Pod warunkiem, że w ogóle nadaje! A ja tylko słucham,

    Słuchać ci wolno cokolwiek i na czym tylko chcesz.

    > nadawanie jest opcją ewentualną na wypadek ratunkowo-awaryjny. A słuchanie
    > na yaesu na sensownej antenie na dachu auta - daje wielokrotnie lepsze
    > słuchanie, niż na walkietalkie z antenką wewnątrz auta.

    Nikt ci nie zabroni odbioru za pomocą dowolnego odbiornika z anteną o super
    zysku
    a nadawania z poprawnego PMR z wbudowaną anteną.

    > No i znów normy... Ja rozumiem, że pewne parametry musi spełniać nadajnik,
    > ale po pierwsze te normy spełnia yaesu

    Zaręczam cię, że nie.jest to takie oczywiste że yaesu, ikom, kenwood czy
    czort wie co jeszcze,
    spełnia w całości te normy. Już choćby sam fakt że nie masz możliwości
    kontrolowania
    zarówno głębokości modulacji AM ani dewiacji FM powoduje że możesz nadawać
    powyżej 80%
    lub 2kHz i już nie spełnia normy. A mierzy się jeszcze parę innych ważnych
    parametrów których wyniki
    są zależne od poziomu wysterowania mikrofonu więc wracamy do punktu wyjścia
    że nie wiesz
    z jakimi aktualnei parametrami nadajesz bo nie masz szans to wiedzieć.

    > Widzisz, to zależy na kogo się trafi - ja trafiłem wielokrotnie na
    > "zabraniających", bo są w środowisku zapaleni wojownicy o hermetyczność
    > środowiska, którzy takie sprzęty (i użytkowników) zwalczają z pełnym
    > kombatanckim zaangażowaniem emerytowanego wojskowego lub policjanta...
    > Całkiem jakbyś sobie przyjechał na zlot Opla samochodem z grupy VAG...

    Pierwszy raz słyszę żeby takie coś miało miejsce.
    Malo tego, są znane sytuacje stosowania transwerterów w połączeniu z radiem
    CB
    dzięki czemu można pracować np. w paśmie 2m modulacją SSB ale i też na
    pozostałych pasmach
    zależnie od wykonanioa transwertera.

    Jako ciekawostkę podam coś co nie jest nowością ale...
    Testuję obenie mieszacz AD831 w połączeniu z radiem CB.
    Dzięki temu połączeniu możłiwy jest odbiór AM/FM/SSB aż do 500MHz. Tak więc
    równie dobrze
    słucham na tym stacji I programu radiowego albo sygnałów zegarów DCF na
    falach ultradługich
    a i też ostatnio wypuszczane balony na 70cm odbierałem.
    Jako generator można użyć DDSa i to też sprawdziłem, ale obecnie
    wykorzystuję warunkach
    labolatoryjnych czystszego sygnału z generatora laboratoryjnego.