-
1. Data: 2011-10-10 08:06:52
Temat: Ecodriving "chfalem siem"
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
Czołem.
Kiedyś, dawno temu, pamiętam mała utarczkę słowną z kolegą Waldkiem G.
odnośnie mojego stwierdzenia że 2.0 Turbo Benzyna o mocy ponad 200KM, w
trasie pali mniej niż 7L/100km, zostałem wręcz wyśmiany i żeby nie
powiedzieć oskarżony o brednie ;P
Wczoraj zostałem zmuszony do przejechania około 75km na praktycznie
pustym zbiorniku paliwa (Niedziela, wieczór, wybory, więc prawie
wszystkie stacje na kochanej DK8 zamknięte).
Owszem był to może stricte radykalny ecodriving, bez jakiegokolwiek
wyprzedzania ale jechałem z dokładnie taką samą prędkością jak
dziesiątki tirów przede mną i za mną, więc jakoś szczególnie drogi nie
zawalałem. Wszelkie dane z komputera pokładowego wraz z opisem są
dostępne tu:
http://www.youtube.com/watch?v=T3Vng5CxzJs&feature=p
layer_embedded
Dla wrażliwych na jakość obrazu ostrzegam, że jest paskudna ale widać co
trzeba.
Tak więc owszem, to auto potrafi spalić mniej niż dane fabryczne (nie,
to nie jest uszkodzony komputer pokładowy bo jak trzeba to i 30l/100km
pokaże i sprawdzany był ze wskazaniami dystrybutora na stacji paliw)
Dystans od resetowania komputera nie jest jakiś porywający ale dopiero
po jakichś 40km takiej tirowej jazdy przyszło mi do głowy, że się kiedyś
sprzeczałem o spalanie a na co dzień takie cyferki mnie nie kręcą;)
Na koniec dodam, że na dwupasmówce już przed samą stacją paliw dogoniłem
kilku szybkich i wściekłych (nie starając się specjalnie), którzy z
gazem w podłodze i zasłoną dymną ze swoich TDi wyprzedzali na złamanie
karku kilkanaście km wcześniej ;)
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
2. Data: 2011-10-10 08:24:46
Temat: Re: Ecodriving "chfalem siem"
Od: neoniusz <n...@j...org>
W dniu 10.10.2011 08:06, Lewis pisze:
> Kiedyś, dawno temu, pamiętam mała utarczkę słowną z kolegą Waldkiem G.
> odnośnie mojego stwierdzenia że 2.0 Turbo Benzyna o mocy ponad 200KM, w
> trasie pali mniej niż 7L/100km, zostałem wręcz wyśmiany i żeby nie
> powiedzieć oskarżony o brednie ;P
Ja od dluzszego czasu uzyskuje powtarzalnie takie wyniki (przyklad z
wczoraj, start o 18:00):
trasa: DK79 (sandomierz-krakow), 160km
predkosc: 100-120 a miejscami 140, bylo troche wyprzedzania z kickdownem
auto: automat, AWD, 2.5l 204KM
spalanie: 7l/100km
I da sie jechac dynamicznie przy niewielkim spalaniu.
-
3. Data: 2011-10-10 08:29:53
Temat: Re: Ecodriving "chfalem siem"
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-10-10 08:24, neoniusz pisze:
> W dniu 10.10.2011 08:06, Lewis pisze:
>> Kiedyś, dawno temu, pamiętam mała utarczkę słowną z kolegą Waldkiem G.
>> odnośnie mojego stwierdzenia że 2.0 Turbo Benzyna o mocy ponad 200KM, w
>> trasie pali mniej niż 7L/100km, zostałem wręcz wyśmiany i żeby nie
>> powiedzieć oskarżony o brednie ;P
>
> Ja od dluzszego czasu uzyskuje powtarzalnie takie wyniki (przyklad z
> wczoraj, start o 18:00):
> trasa: DK79 (sandomierz-krakow), 160km
> predkosc: 100-120 a miejscami 140, bylo troche wyprzedzania z kickdownem
> auto: automat, AWD, 2.5l 204KM
> spalanie: 7l/100km
>
> I da sie jechac dynamicznie przy niewielkim spalaniu.
Oczywiście że się da ale poczekajmy co powie kolega Waldek ;)
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
4. Data: 2011-10-10 08:52:42
Temat: Re: Ecodriving "chfalem siem"
Od: "Marek P." <q...@a...pl>
> Owszem był to może stricte radykalny ecodriving, bez jakiegokolwiek
> wyprzedzania ale jechałem z dokładnie taką samą prędkością jak
> dziesiątki tirów przede mną i za mną, więc jakoś szczególnie drogi nie
> zawalałem. Wszelkie dane z komputera pokładowego wraz z opisem są
> dostępne tu:
Mój rekord Focusem 1,8 TDCI 3,5 l/100 km przez 80 km za TIREM ze średnią
prędkością 68 km/h. Gdy go wyprzedziłem i jechałem przed nim spalanie
skoczyło do 6 l/100 km.
Dużo dały Ci zmniejszone opory powietrza za szafą TIRA. Jabys jechał za
osobowką nie byłoby już tak różowo.
-
5. Data: 2011-10-10 09:01:08
Temat: Re: Ecodriving "chfalem siem"
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-10-10 08:52, Marek P. pisze:
>> Owszem by? to mo?e stricte radykalny ecodriving, bez jakiegokolwiek
>> wyprzedzania ale jecha?em z dok?adnie tak? sam? pr?dko?ci? jak
>> dziesi?tki tir?w przede mn? i za mn?, wi?c jako? szczeg?lnie drogi nie
>> zawala?em. Wszelkie dane z komputera pok?adowego wraz z opisem s?
>> dost?pne tu:
>
> M?j rekord Focusem 1,8 TDCI 3,5 l/100 km przez 80 km za TIREM ze ?redni?
> pr?dko?ci? 68 km/h. Gdy go wyprzedzi?em i jecha?em przed nim spalanie
> skoczy?o do 6 l/100 km.
> Du?o da?y Ci zmniejszone opory powietrza za szaf? TIRA. Jabys jecha? za
> osobowk? nie by?oby ju? tak r?owo.
Trzymałem odległość za tirem około 50-80m ot tak żeby ludzie mogli się
schować jak wyprzedzają a nie siedziałem mu na "zderzaku". A do tego
porównujesz diesla ;) Sądzę że gdybym trzymał się blisko tyłu tira i
musiał hamować, przyspieszać byle na siłę utrzymać się w jego "cieniu"
spalanie mogłoby wzrosnąć, a tak miałem spokojny dystans i jak tir
hamował ja odpuszczałem gaz i bez używania hamulca praktycznie
przejechałem całą trasę. Raz musiałem się zatrzymać bo jeden z tirów
zjeżdżał na parking. ;)
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
6. Data: 2011-10-10 09:08:19
Temat: Re: Ecodriving "chfalem siem"
Od: "Marek P." <q...@a...pl>
> Trzymałem odległość za tirem około 50-80m ot tak żeby ludzie mogli się
> schować jak wyprzedzają a nie siedziałem mu na "zderzaku". A do tego
> porównujesz diesla ;) Sądzę że gdybym trzymał się blisko tyłu tira i
> musiał hamować, przyspieszać byle na siłę utrzymać się w jego "cieniu"
> spalanie mogłoby wzrosnąć, a tak miałem spokojny dystans i jak tir
> hamował ja odpuszczałem gaz i bez używania hamulca praktycznie
> przejechałem całą trasę. Raz musiałem się zatrzymać bo jeden z tirów
> zjeżdżał na parking. ;)
Diesel nie ma tu nic do rzeczy bo chciałem pokazazać, że takie spalanie
osiągnełeś głównie dzięki mniejszym oporom powietrza Prędkość (75-85 km/h)
też miała duże znaczenie tak jak doświadczenie TIR-owca, który jechał
płynnie.
Szafa TIRAa ma ok 2,5 m szerokości o ok 4 m wysokości a powietrze
rozdmuchiwane jest na zewnątrz. Po 50 metrach też masz niższe opory
zwłaszcza w stosunku do niskiego SAAB-a. Myślę że sam na drodze osiągnąłbyć
ok 7 l jeżeli chciałoby Ci się jechać tak długo ok 80 km/h.
Nawiasem spytam Jak Saab się sprawuje? Jak z ilościa miejsca z tyłu
(posównywalne do Vectry sedan?)
Marek P.
-
7. Data: 2011-10-10 09:23:25
Temat: Re: Ecodriving "chfalem siem"
Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>
On 10 Paź, 08:24, neoniusz <n...@j...org> wrote:
> Ja od dluzszego czasu uzyskuje powtarzalnie takie wyniki (przyklad z
> wczoraj, start o 18:00):
> trasa: DK79 (sandomierz-krakow), 160km
> predkosc: 100-120 a miejscami 140, bylo troche wyprzedzania z kickdownem
> auto: automat, AWD, 2.5l 204KM
> spalanie: 7l/100km
>
> I da sie jechac dynamicznie przy niewielkim spalaniu.
Ja w niedzielę o 3 nad ranem wracałem zza Zamościa do DC, nie wiem ile
spaliłem, ale pewnie mało :D
Nie spieszyłem się zbytnio bo to i senność i zmęczenie dawały już o
sobie dość mocno znać :) - aha 2,5 V6 170KM + automat, spaliłem na oko
pewnie około 10 gazu na 100km :)
Jadąc tam - w dzień spaliłem jakieś 11,5 gazu na 100km.
Pozdrawiam !
-
8. Data: 2011-10-10 09:25:46
Temat: Re: Ecodriving "chfalem siem"
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-10-10 09:08, Marek P. pisze:
>> Trzyma?em odleg?o?? za tirem oko?o 50-80m ot tak ?eby ludzie mogli si?
>> schowa? jak wyprzedzaj? a nie siedzia?em mu na "zderzaku". A do tego
>> por?wnujesz diesla ;) S?dz? ?e gdybym trzyma? si? blisko ty?u tira i
>> musia? hamowa?, przyspiesza? byle na si?? utrzyma? si? w jego "cieniu"
>> spalanie mog?oby wzrosn??, a tak mia?em spokojny dystans i jak tir
>> hamowa? ja odpuszcza?em gaz i bez u?ywania hamulca praktycznie
>> przejecha?em ca?? tras?. Raz musia?em si? zatrzyma? bo jeden z tir?w
>> zje?d?a? na parking. ;)
>
> Diesel nie ma tu nic do rzeczy bo chcia?em pokazaza?, ?e takie spalanie
> osi?gne?e? g??wnie dzi?ki mniejszym oporom powietrza Pr?dko?? (75-85 km/h)
> te? mia?a du?e znaczenie tak jak do?wiadczenie TIR-owca, kt?ry jecha?
> p?ynnie.
> Szafa TIRAa ma ok 2,5 m szeroko?ci o ok 4 m wysoko?ci a powietrze
> rozdmuchiwane jest na zewn?trz. Po 50 metrach te? masz ni?sze opory
> zw?aszcza w stosunku do niskiego SAAB-a. My?l? ?e sam na drodze osi?gn??by?
> ok 7 l je?eli chcia?oby Ci si? jecha? tak d?ugo ok 80 km/h.
>
> Nawiasem spytam Jak Saab si? sprawuje? Jak z ilo?cia miejsca z ty?u
> (pos?wnywalne do Vectry sedan?)
>
> Marek P.
>
>
Jak jeżdżę, że tak powiem bez zbędnego oszczędzania ale z głową a nie
gaz/hamulec mieszczę się z 6 z przodu, jak sie faktycznie śpieszę to i 9
z przodu się pojawia, ale prawdę mówiąc na trasie 100km oszczędzę
15-20min ale za to paliwa sporo więcej...
Napisałem tego posta i nagrałem ten filmik bo kiedyś się posprzeczaliśmy
że "pierdo***ę" mówiąc że 200konne auto pali mniej niż 7 w trasie i
obiecałem że nagram filmik dla udokumentowania, później zapomniałem o
sprawie a wczoraj przy okazji mi się przypomniało ;P I owszem, te 5.5 to
aż sie sam zdziwiłem bo obstawiałem około 6 ;)
Diesel ma to do rzeczy, że wspomniany przez Ciebie 1.8 ma około 100KM a
nie 270 ;) Do tego jakoś nie znoszę pracy diesla i tego "kopniaka" w
zakresie 2500-3000RPM więc taka skromna różnica jeśli chodzi o TD i TB
jeden pali z założenia mało drugi podobno nie ;) I gdy pojawi się
krytyczny moment w którym przydałoby się mieć trochę zapasu pod pedałem
gazu, zdecydowanie wole TB ;)
Chwalę sobie mojego "lansa" trochę kapryśne auto i dobrze jest mieć jako
taką wiedzę o "mechanice i elektryce" oraz kawałek garażu ale nie jest
też jakoś strasznie awaryjne. Ważne żeby dowiedzieć się co boli
konkretne modele (u mnie np słaba pompa oleju i obracające się panewki)
i odpowiednio temu zapobiegać.
Z przodu miejsca jest całkiem sporo i jest wygodnie, przydałaby się
jedynie regulacja kierownicy w płaszczyźnie pionowej. Fotele mam od
Viggena więc takie trochę kubełkowe, nie za ciasne na tyłek i całkiem
nieźle trzymają. Z tyłu z miejscem jest skromnie, a jak kierowca jest
trochę większy to już w ogóle jest bieda. Natomiast bagażnik jest
przeogromny jak na takie auto, bez większego kombinowania zapakowałem na
6dni 4osoby w tym 2 kobiety ;P
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
9. Data: 2011-10-10 11:03:36
Temat: Re: Ecodriving "chfalem siem"
Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>
Witam
> Ja w niedzielę o 3 nad ranem wracałem zza Zamościa do DC, nie wiem ile
> spaliłem, ale pewnie mało :D
> Nie spieszyłem się zbytnio bo to i senność i zmęczenie dawały już o
> sobie dość mocno znać :) - aha 2,5 V6 170KM + automat, spaliłem na oko
> pewnie około 10 gazu na 100km :)
> Jadąc tam - w dzień spaliłem jakieś 11,5 gazu na 100km.
Szacun, u mnie 3.0 230KM automat spala gazu 15/100 w trasie ale z 4
osobami i 4 rowerami :) - nie sprawdzalem ile spali pusty z samym kierowca.
Moze mam instalke do wyregulowania :)
--
jarek
-
10. Data: 2011-10-10 12:07:45
Temat: Re: Ecodriving "chfalem siem"
Od: to <t...@x...abc>
begin Lewis
> Trzymałem odległość za tirem około 50-80m ot tak żeby ludzie mogli się
> schować jak wyprzedzają a nie siedziałem mu na "zderzaku".
To i tak BARDZO zmniejsza opory powietrza.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway