  • 61. Data: 2016-08-25 11:49:34
    Temat: Re: Ech Japońce
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-08-24 o 15:04, b...@g...com pisze:

    > Sporo jego książek przetłumaczono na ruski.
    > http://salefiles.com/oxl3ug8zky4k/Radioelektronnye_i
    grushki__1976.rar.html

    Napisałem do wydawnictwa (WKŁ), nawet zaraz odpisali.
    Tylko, że w wydawnictwie już nie pracuje żaden z ówczesnych redaktorów
    tej książki. :-(

    Robert

  • 62. Data: 2016-08-25 19:58:12
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Robert Wańkowski pisze:

    grushki__1976.rar.html

    > Napisałem do wydawnictwa (WKŁ), nawet zaraz odpisali.
    > Tylko, że w wydawnictwie już nie pracuje żaden z ówczesnych redaktorów
    > tej książki. :-(

    najbardziej udzielał.

    --
    Darek

    P.S. Jak z kumplami mieliśmy po szesnaście - siedemnaście lat (a było to
    tak z pół wieku temu), to mieliśmy niezłą polewkę z wypocin
    Wojciechowskiego inspirowanych pomysłami hamerykańskich inżynierów z
    przełomu lat dwudziestych i trzydziestych wieku minionego.

  • 63. Data: 2016-08-25 20:06:32
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Czarek Grądys" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Teoretycznie. W praktyce, tak jak to narysowal - chyba nie mialo szansy.
    > O ile pamietam, to swiatlo mialo sie od membrany odbijac, a ta w miare
    > drgan stawala sie wklesla lub wypukla i zmieniala zogniskowanie wiazki.
    > Tylko, ze to sa minimalne roznice tej wypuklosci.
    >
    > Hm, az sie zapalilem do sprawdzenia - skierowac laserka na taka
    > membranke, po 100m roznica moze byc spora :-)
    > A moze nie membranke, tylko tarczke piezoglosnika wypolerowac ?

    Dzisiaj nie można już pierdnąć w pomieszczeniu z oknem - bo nigdy nie
    wiesz kto cię laserem podsłuchuje. Tyle że Wojciechowskiemu nie postało
    w mózgownicy, że odchylenia szyby jako membrany da się zmierzyć
    interferometrem laserowym a później resztę obrobić cyfrowo odpowiednio
    wydajnym (moc zegarka naręcznego dzisiaj?) komputerem. Ja z kumplami we
    wczesnych latach siedemdziesiątych zgadywaliśmy, jaką technologią będą
    wykonane ekrany telewizyjne grubości obrazka na ścianie. LCD nie
    wymyśliliśmy - bliżej nam było do tego, że niebieskiego LED-a ktoś w
    końcu musi zrobić.

    > O ile sie orientuje, to normalnie sie to robilo jeszcze inaczej.
    > Swiatlo z zarowki sie ogniskowalo "w punkt", i w tym punkcie byla
    > ruchoma przeslona.
    > Czesto poruszana elektromagnetycznie.

    Zapis dźwięku na taśmie filmowej...

    --
    Darek

  • 64. Data: 2016-08-25 21:11:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-08-25 o 19:58, Dariusz K. Ładziak pisze:

    > najbardziej udzielał.

    Napisałem, ale z tego co doczytałem to tytuł "Skrzydlata Polska" został
    kupiony przez Altair.
    Zobaczymy.

    Robert

  • 65. Data: 2016-08-25 21:50:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Jeżeli to ten z tego pdf-u to dziś ma z 90 lat.
    http://kramarczyk.org/sim/sim-024.pdf
    Ostatnia strona, prawa szpalta, pierwszy wers.

    Tak obok tematu... jak Google znalazło tego pdf-a, skoro strony to
    bitmapy? Czyta bitmapy?
    Tu link do Googla, u mnie to był trzeci wynik.
    https://www.google.pl/search?client=opera&q=skrzydla
    ta+polska+wojciechowski+janusz&sourceid=opera&ie=UTF
    -8&oe=UTF-8#q=%22skrzydlata+polska%22+%22wojciechows
    ki+janusz%22

    Robert

  • 66. Data: 2016-08-25 22:23:08
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Robert Wańkowski"

    Tak obok tematu... jak Google znalazło tego pdf-a, skoro strony to
    bitmapy? Czyta bitmapy?
    ---
    OCR ?

  • 67. Data: 2016-08-25 22:51:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-08-25 o 22:23, re pisze:

    > Użytkownik "Robert Wańkowski"

    > Tak obok tematu... jak Google znalazło tego pdf-a, skoro strony to
    > bitmapy? Czyta bitmapy?
    > ---
    > OCR ?
    Tylko myślałem, że OCR używają tylko do Google Books.
    No tak, przecież wyszukiwanie obrazem też jakoś zrobili.

    Robert

  • 68. Data: 2016-08-25 23:04:50
    Od: grapeli23 <g...@g...com>

    Dnia 25.08.2016 Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał/a:
    > Tylko myślałem, że OCR używają tylko do Google Books.
    > No tak, przecież wyszukiwanie obrazem też jakoś zrobili.
    >
    > Robert

    Udostępnieją wersję przetworzoną (cached).
    http://webcache.googleusercontent.com/search?hl=en&s
    ource=hp&biw=&bih=&q=cache%3Akramarczyk.org%2Fsim%2F
    sim-024.pdf&gbv=1

    Do idełu trochę brakuje. Zgodność powiedzmy - 70%, wystarczająca aby
    wyłowić sporo słów kluczowych. Materiał źródłowy jest kiepskiej
    jakości. Wynik i tak jest zaskakująco dobry.

  • 69. Data: 2016-08-30 20:31:06
    Od: "Bo(o)t Manager" <b...@U...wp.pl>

    Dnia Sun, 21 Aug 2016 18:49:04 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    [ciach]
    > Odtwarzacze CD z lat 80. miały zafiksowane 44100 Hz, 16 bit i niczego
    > innego by nie odtworzyły. Dopiero lata 00. i powszechność mp3 sprawiły
    > że odtwarzacze zaczęły czytać płyty CD-ROM z plikami mp3.

    Ale był jeszcze system rozszerzający rozdzielczość CD do 18bitów, nie
    pamiętam jak się nazywał. Miały go droższe odtwarzacze i niektóre płyty
    CD. Choć to lata 90 - 00 były.

    Bo(o)t manager