  • 1. Data: 2017-01-22 20:42:48
    Temat: Eagle - game over
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Część z Was zapewne używala Eagle. Niestety został kupiony przez duże
    korpo i nadeszła dobra zmiana:

    http://hackaday.com/2017/01/19/autodesk-moves-eagle-
    to-subscription-only-pricing/

    No i pozostaje chyba tylko KiCad. Smutne.

  • 2. Data: 2017-01-22 20:57:48
    Temat: Re: Eagle - game over
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 22 Jan 2017 20:42:48 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > No i pozostaje chyba tylko KiCad. Smutne.

    A coffff

    --
    Marek

  • 3. Data: 2017-01-22 20:58:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > No i pozostaje chyba tylko KiCad. Smutne.

    A co, starszych wersji już nie.wolno używać? Sam używam 5.x i nie
    zamierzam tego zmieniać.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2017-01-22 21:04:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-22 20:58, Marek wrote:
    > A co, starszych wersji już nie.wolno używać? Sam używam 5.x i nie
    > zamierzam tego zmieniać.

    a) prawdopodobnie hobbysci opuszczą taki model finansowania
    b) większe firmy dadzą sobie spokój bo w modelu "ciągle mam licencję w
    internecie sprawdzaną co 10 sekund" nie da się zapewnić że za 10 lat
    wyjmiesz projekt i coś poprawisz dla ważnego klienta
    c) skoro jedno i drugie zapewne się zmniejszy to i komu bedzie robić
    bibliteki?

    Innymi słowy stary software bedzie z roku na rok coraz słabiej wspierany
    i bedziesz przyciskany aby przejśc na nową super-duper wersję. Obym się
    mylił.

    Być może kilku osobom taki model się spodoba. Ale jak mówie, chmurowość
    ma się nijak do poważnych projektów. A KiCad nie stoi w miejscu.

  • 5. Data: 2017-01-22 21:47:07
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    > Być może kilku osobom taki model się spodoba. Ale jak mówie, chmurowość
    > ma się nijak do poważnych projektów. A KiCad nie stoi w miejscu.

    Chmura to porażka ale niestety przyszłość większości profesjonalnego
    oprogramowania. Pozwala to firmom na stałe dochody bez martwienia się
    czy i kiedy wypościć nową wersję oprogramowania, którą ktoś może kupi
    lub pozostanie przy starej.

    Co do Eagle to nigdy nie mogłem się przekonać do jego ograniczeń w
    darmowej wersji i dlatego nic w nim nie robiłem więc nie żałuję. Od
    pewnego czasu (wersja 4 bodajże) robię wszystko nawet projekty w pracy w
    Kicadzie i stwierdzam, że mało jest rzeczy których się nie da zrobić,
    przynajmniej w zakresie którego potrzebuję.

    Jak ktoś jeszcze wierzy a chce się zrazić do rozwiązań całkowicie
    chmurowych to niech przećwiczy Circuitmaker, hehe.

  • 6. Data: 2017-01-22 21:48:44
    Od: Mario <M...@...pl>

> [...]
    >
    > http://hackaday.com/2017/01/19/autodesk-moves-eagle-
    to-subscription-only-pricing/

    > No i pozostaje chyba tylko KiCad. Smutne.

    Zawsze uważałem że lepiej używać KICada niż używać darmowej wersji
    EAGLA godząc się na jego ograniczenia lub naruszając jego licencję.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2017-01-22 22:21:56
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Mario <M...@...pl> wrote:

    > Zawsze uważałem że lepiej używać KICada niż używać darmowej wersji
    > EAGLA godząc się na jego ograniczenia lub naruszając jego licencję.

    Nigdy nie używałem KiCada, a ograniczenia Eagle mi nie przeszkadzają
    (teraz też, bo do hobbystycznego użytku pozostaje darmowy), ale chyba
    go wypróbuję - głównie dlatego, że takie przejęcia prawie zawsze
    oznaczają zmiany w produkcie wbrew woli użytkowników.

    Tylko czy do KiCada jest tyle bibliotek, co do Eagle? KiCad jest tylko
    do schematów czy też do PCB (do PCB i tak używam Autotraxa...)?

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 8. Data: 2017-01-22 22:45:20
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 22.01.2017 o 22:21, Adam Wysocki pisze:

    > Nigdy nie używałem KiCada, a ograniczenia Eagle mi nie przeszkadzają
    > (teraz też, bo do hobbystycznego użytku pozostaje darmowy),

    Ja mam firmę, więc nie che mi się uczyć obsługi programu, który mogę
    używać tylko do celów hobbistycznych. Dotyczy to Eagla, Photoshopa czy
    produktów Borlanda. Co innego np. ISE Xilinxa.

> [...]
    >
    > Tylko czy do KiCada jest tyle bibliotek, co do Eagle? KiCad jest tylko
    > do schematów czy też do PCB (do PCB i tak używam Autotraxa...)?

    Nie wiem czy tyle. Jest dość dużo. Oprócz standardowych są biblioteki
    robione przez niezależne środowiska jak chociażby te, które robią
    projekty w ramach Open Hardware. Ja z reguły jak coś potrzebuję to
    sobie szybko tworzę sam. KiCad ma edytor schematów i PCB. Można tworzyć
    pliki gerberowe i pod wiertarki numeryczne. Wysyłam pliki do kilku
    płytkarni i nie ma problemów z ich przetwarzaniem. Można treż korzystać
    z autoroutera wewnętrznego i zdaje się zewnętrznego, ale ja starej daty
    jestem i wszystko prowadzę sam.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2017-01-22 22:49:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-22 22:21, Adam Wysocki wrote:
    > Tylko czy do KiCada jest tyle bibliotek, co do Eagle?

    "Tylesamo+"

    To dlatego że sa skrypty pod eagla konwertujące liby do kicada.

    > KiCad jest tylko
    > do schematów czy też do PCB (do PCB i tak używam Autotraxa...)?

    Do jednego i drugiego. Jakiś czas temu dostał też wsparcie freeroute
    (autorouter) który to daje wcale nie najgorsze wyniki.

    Autotrax powidasz :D A suwak logarytmiczny jeszcze działa czy baterie
    wysiadły :D?

  • 10. Data: 2017-01-23 08:45:44
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >http://hackaday.com/2017/01/19/autodesk-moves-eagle
    -to-subscription-only-pricing/

    >No i pozostaje chyba tylko KiCad. Smutne.

    The free version still exists