  • 1. Data: 2009-12-17 11:12:03
    Temat: EX420 + 30D
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    Chce kupic jakas niedroga lampe do body 30D. Cudow nie wymagam, bede jej
    uzywal pewnie raz do roku na urodziny dzieciaka, byle dobrze mierzyla sile
    blysku. EX420 ma jedynie E-TTL, wiec w pelni nie wykorzysta body, czy to
    jakis problem przy takich zastosowaniach?

    Druga opcja to cos innych firm, wpadla mi w oczy sigma ef-530 - warte
    wydanych pieniedzy? Czy dodatkowa nakladka faktycznie pomaga przy szerokim
    kacie (10-22)?

    Pozdraiwam
    Kamil

  • 2. Data: 2009-12-17 13:42:44
    Temat: Re: EX420 + 30D
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    Uzytkownik "kamil" <k...@s...com> napisal w wiadomosci

> [...]
    > blysku. EX420 ma jedynie E-TTL, wiec w pelni nie wykorzysta body, czy to
    > jakis problem przy takich zastosowaniach?

    ello
    mam i uzywam do... 50D.
    Do domowych zastosowan - w sam raz. Jesli nie potrzebujesz jej jako
    "master'a" i nie zamierzasz inwestowac wiekszych pieniazków - bedzie w sam
    raz.

    pzdr.
    --
    woytaski

  • 3. Data: 2009-12-17 15:11:00
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Wojtek" <w...@o...pl> wrote in message news:hgdch1$spt$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Do domowych zastosowan - w sam raz. Jesli nie potrzebujesz jej jako
    > "master'a" i nie zamierzasz inwestowac wiekszych pieniazków - bedzie w sam

    Dzieki, wlasnie o to mi chodzilo. Powazniej bawie sie glownie z widoczkami i
    nie chce za duzo inwestowac w zbedny dodatek.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 4. Data: 2009-12-17 15:12:39
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message

    > Dzieki, wlasnie o to mi chodzilo. Powazniej bawie sie glownie z widoczkami
    > i nie chce za duzo inwestowac w zbedny dodatek.

    Wlasciwie jeszcze jedno pytanie, jako ze jestem lampowym laikiem. Korekcja
    blysku w aparacie dziala z tym modelem? Jak wyglada praca w trybach pol-auto
    i manualnym? Tzn ustawiam sobie dziure i czas, a blysk bedzie odpowiednio
    silniejszy/slabszy?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 5. Data: 2009-12-17 15:54:59
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    kamil pisze:

> [...]
    > Korekcja blysku w aparacie dziala z tym modelem? Jak wyglada praca w
    > trybach pol-auto i manualnym? Tzn ustawiam sobie dziure i czas, a blysk

    Korekcja ekspozycji działa normalnie. Co do współpracy w trybie M, to
    jeśli nie ustawisz parametrów zbyt "trudnych" dla lampy (np. za duża
    wartość przysłony), lub nie prześwietlisz zdjęcia światłem zastanym, to
    lampa doświetli ci tak, żeby ekspozycja była prawidłowa wg.
    światłomierza. Jeśli potrzebujesz korekty ekspozycji w trybie M, wtedy
    używasz korekty EV na lampie.
    To są informacje dotyczące pracy z każdą lampą z elektroniką. Nie wiem,
    czy w tym modelu możliwa jest korekcja EV w lampie, ale chyba powinna być.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 6. Data: 2009-12-17 16:04:45
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]

    > Jeśli potrzebujesz korekty ekspozycji w trybie M, wtedy używasz korekty EV

    Sytuacje raczej normalne, jak chocby 1/200s zeby biegajace dziecko zlapac i
    5.6 zeby nie mialo ostrego czubka nosa tylko, wiec zadnych ekstremow pewnie
    nie bedzie.

    > To są informacje dotyczące pracy z każdą lampą z elektroniką. Nie wiem,
    > czy w tym modelu możliwa jest korekcja EV w lampie, ale chyba powinna być.

    Jeszcze raz dzieki, takich informacji niestety w broszurach nie ma, a
    ostatni raz lampy uzywalem z zenitem, czytajac parametry z tabelki
    odleglosc/czas. :-)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 7. Data: 2009-12-18 12:29:09
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    kamil pisze:
> [...]
    >
    > Jeszcze raz dzieki, takich informacji niestety w broszurach nie ma, a
    > ostatni raz lampy uzywalem z zenitem, czytajac parametry z tabelki

    Chyba przysłona, bo z tego co pamiętam na kółku nastawczym był tylko
    jeden czas synchronizacji z lampą i była to 1/30 sekundy :). No chyba że
    ktoś stosował lampę na czasie B. Nie odbieraj tego jako czepianie się,
    tylko przypomniały mi się czasy dzieciństwa i zabawy Praktina FX plus
    jakaś toporna ruska lampa ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 8. Data: 2009-12-18 12:33:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    cichybartko pisze:

    > Chyba przysłona,

    Ano.

    > bo z tego co pamiętam na kółku nastawczym był tylko
    > jeden czas synchronizacji z lampą i była to 1/30 sekundy :).

    To było "najszybsze" ustawienie migawki, przy jakim migawka szczelinowa
    była choć przez ułamek sekundy w pełni otwarta. Oczywiście jak ktoś
    ustawił np. na 1/15 to też by zadziałało :)

    Przy krótszych czasach lampa błyskała jak pasek odsłoniętej migawki
    przelatywał nad kliszą - i dobłyśnięty zostawał tylko ten kawałek. Jak
    komuś to wystarczało - to czemu nie ;)

  • 9. Data: 2009-12-18 12:46:26
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > była choć przez ułamek sekundy w pełni otwarta. Oczywiście jak ktoś
    > ustawił np. na 1/15 to też by zadziałało :)

    Tylko w zenicie było chyba raptem 5 czasów plus B, i właśnie ta 1/30 to
    był najdłuższy czas oczywiście poza B. :). Pamiętam jak byłem napalony
    na Zenita 122 wydawał się taki nowoczesny przy Praktinie która żeby było
    zabawniej dysponowała 11 czasami plus B ;), w wykonaniu przepaść ;).
    Niestety do Praktiny trzeba było używać zewnętrznego światłomierza, co
    biorąc pod uwagę precyzję tego Zenitowego pewnie nie było takim złym
    rozwiązaniem. Ale jak widać głód nowości jest zawsze :).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 10. Data: 2009-12-18 14:25:26
    Od: Grzegorz Hryn <i...@g...usun.to.pl>

    kamil wrote:
> [...]
    > sile blysku. EX420 ma jedynie E-TTL, wiec w pelni nie wykorzysta body,
    > czy to jakis problem przy takich zastosowaniach?

    Przy tej okazji chciałem przypomnieć o:
    http://photonotes.org/articles/eos-flash/

    Pewnie znasz ale zawsze warto wspomnieć, bo może komuś innemu się przyda.
    To też jest ciekawe:
    http://www.planetneil.com/tangents/flash-photography
    -techniques/
    z prawej strony w "articles" są informacje nt. użycia flasha wraz z
    przykładami.

    Pozdrawiam

    Grzesiek