  • 1. Data: 2009-12-17 07:31:34
    Temat: Do ktorego systemu sa dostepne DOBRE stalki...
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    O ogniskowych dajacych w efekcie okolo 24, 35, 50 mm?

    Aparat musi miec wyjscie AV (obraz na zywo z matrycy),
    nie musi miec stabilizacji. Cel - fotografia lotnicza...

    Tylko jakosc obiektywu musi byc tip-top - zadnego mydla etc.
    Oczywiscie obiektyw nie musi miec AF.

  • 2. Data: 2009-12-17 08:14:19
    Temat: Re: Do ktorego systemu sa dostepne DOBRE stalki...
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Jakub Jewuła:

    > O ogniskowych dajacych w efekcie okolo 24, 35, 50 mm?

    Prowokacyjnie powiem, że Alfa 24Mpix + Zeissy.

  • 3. Data: 2009-12-17 08:59:21
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > nie musi miec stabilizacji. Cel - fotografia lotnicza...
    >
    > Tylko jakosc obiektywu musi byc tip-top - zadnego mydla etc.

    zapomniales dodac lekkich. Ja Ci moge pod odpowiedni zastaw
    pozyczyc stalki Lki, ktore waza po pol kilo i sa w miare dobre :)

    Roger

    --
    Marcin "Roger" Pojałowski
    http://www.wrota-bieszczadow.pl; http://www.studio-roger.pl

  • 4. Data: 2009-12-17 09:14:59
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:hgcqdm$2c4$1@news.interia.pl...
    > zapomniales dodac lekkich. Ja Ci moge pod odpowiedni zastaw
    > pozyczyc stalki Lki, ktore waza po pol kilo i sa w miare dobre :)
    > Roger

    Chyba sie na 20/1.7 do Panasa skonczy.
    G1 ze szklem wazy <> 550g.

  • 5. Data: 2009-12-17 09:51:23
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 17/12/2009 07:31, Jakub Jewuła wrote:
> [...]
    > nie musi miec stabilizacji. Cel - fotografia lotnicza...
    >
    > Tylko jakosc obiektywu musi byc tip-top - zadnego mydla etc.

    doskonałe stałki ma Pentax. Limitedy DA nie są takie drogie, szczególnie
    w porównaniu do innych marek, i przeważnie są dosyć lekkie. Konkretne
    modele które by Ciebie interesowały to 15/4 , 21/3.2 i 35/2.8 macro. Nie
    oszukujmy się, każdy będzie trzeba odrobinę przymknąć (to nie Leica),
    ale są to bardzo dobre obiektywy. Modele DA są również małe i lekkie. FA
    są większe i droższe ale o znakomitej jakości, np
    http://www.luminous-landscape.com/columns/sm-02-05-0
    2.shtml

    Tutaj cała linia Limitedów :
    http://www.pentax.co.uk/en/group/113/Photo_Lenses.ht
    ml

    Aparat z wyjściem HDMI i live view to K7. Jest ograniczenie czasu
    trwania podglądu do 5min dla uniknięcie przegrzania matrycy - może to
    dla Ciebie istotne. Popytaj użytkowników jak to się sprawuje.

    B.

  • 6. Data: 2009-12-17 09:59:15
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    > O ogniskowych dajacych w efekcie okolo 24, 35, 50 mm?
    >
    > Aparat musi miec wyjscie AV (obraz na zywo z matrycy),
    > nie musi miec stabilizacji. Cel - fotografia lotnicza...

    Ale jaka fotografia lotnicza? Bo skoro chcesz podłączać pod duży ekran,
    to rozumiem, że nie robisz zdjęć podchodząc do samolotu, tylko próbujesz
    go ustrzelić w locie na wysokości 10000-11000 m?
    Wtedy ceny dobrej optyki, nawet firm trzecich idą mocno w górę, a i tak
    przeważnie jest za krótko. Pozostają ci Radzieckie obiektywy lustrzane
    oferujące przeciętną jakość, ale przyzwoitą ogniskową - 1000mm.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 7. Data: 2009-12-17 09:59:33
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 17 Dez., 10:14, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> wrote:
    > Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał w
    > wiadomościnews:hgcqdm$2c4$1@news.interia.pl...

    > Chyba sie na 20/1.7 do Panasa skonczy.
    > G1 ze szklem wazy <> 550g.

    jesli potrzebujesz wysoka rozdzialczosc obrazu to musisz isc w
    kierunku zwiekszenia formatu.
    powidzialbym min. leica s2 + obiektywy do niej .
    jesli to nierealistyczne to dostepne w handlu FF o
    wysokorozdzielczej matrycy.
    Obiektywy moga byc seryjne stalki do danego systemu.
    ciagle matryca ma decydujacy wplyw na rozdzielczosc.

    Oddzielnym zagadnieniem jest jak te wysoka rozdzielczosc obrazu
    wykorzystasz.

    jesli bedziesz obserwowal obraz na monitorze lub w malych
    powiekszeniach to i tak dokonasz redukcji tej rozdzielczosci - czyli
    nie bedzie ona potrzebna w trakcie fotografowania , a w takim
    przypadku .... kazdy kompakt.

    Innymi slowy - dobieralbym rodzaj sprzetu pod katem przyszlych
    warunkow obserwacji zdjecia.

    jesli to ma byc duze ujecie wiszace na scianie - to trza i wysoka
    rozdzielczosc obrazu , jak napisalem na poczatku.

  • 8. Data: 2009-12-17 10:09:22
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Innymi slowy - dobieralbym rodzaj sprzetu pod katem przyszlych
    > warunkow obserwacji zdjecia.

    Nie, no co ty?

  • 9. Data: 2009-12-17 10:10:11
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przeważnie jest za krótko. Pozostają ci Radzieckie obiektywy lustrzane
    > oferujące przeciętną jakość, ale przyzwoitą ogniskową - 1000mm.

    :)))) Nie chodzi o fotografowanie latajacych samolotow
    tylko o zdjecia z lotu ptaka :)

  • 10. Data: 2009-12-17 10:17:39
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    > :)))) Nie chodzi o fotografowanie latajacych samolotow
    > tylko o zdjecia z lotu ptaka :)

    No to chyba najporęczniej będzie kupić Zig View. Podobno pojawiły się
    produkty Zig View przystosowane do pracy z wyjściem AV lub HDMI aparatów
    z LV.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.