  • 81. Data: 2019-06-08 11:32:13
    Temat: Re: EV -- stan umysłu
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-08 07:08, Marcin N wrote:

    > Chwila. Sugerujesz, że chłodzenie postojowe zapobiega nagrzaniu się
    > plastików? Jakoś wątpię. To sprzeczne z prawami fizyki. Plastiki
    > nagrzewają się od bezpośredniego naświetlenia słońcem. Wokół może być 20
    > st a plastik i tak będzie parzył. Podobnie fotel.

    No jak je otacza chłodne powietrze to chyba jasne, że też będą chłodniejsze.

    Tu nawet nie musi chodzić o to jak się nzagrzewają tylko jaka jest
    cyrkulacja powietrza w zamkniętym samochodzie. W kabrio wszystko
    nagrzane na postoju nie generuje potrzeby załączania klimy po otwarciu.

  • 82. Data: 2019-06-08 11:44:30
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Zenek Kapelinder pisze:
    > Cng i lpg jest tam gdzie silniki z zaplonem iskrowym.

    to teraz porównaj takie paliwo jak poprzednio porównałeś benzynowce

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

  • 83. Data: 2019-06-08 11:48:04
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 08 Jun 2019 11:11:35 +0200, Marcin N wrote:

    > Coś w tym jest...
    > Yaris w salonie kosztuje PONAD 90 tys zł.

    Tymczasem Logan z salonu jest ponad 3x tańszy, przy czym jest to naprawdę
    świetny, solidny samochód do normalnego przemieszczania się. Dlaczego
    ludzie nie kupują masowo? Bo chcą klimatyzacji, elektrycznych szyb,
    automatycznej skrzyni, 300 KM pod maską i Bóg wie czego jeszcze.

    Mateusz

  • 84. Data: 2019-06-08 11:51:37
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    ddddddddddddd pisze:

    > samochód z LPG miałem raz, przejeżdżał chyba 300km na zbiorniku
    > (zbiornik w miejscu koła zapasowego żeby miejsca nie zajmować), więc
    > tankować trzeba było co 250km, a rozglądać się za stacją co 200km - albo
    > częściej, bo na A4 jakoś mało tych stacji było, a jak się zapomniało, to
    > trzeba było kilka km zjechać i zmarnować pół godziny...
    > Z gazu się wtedy wyleczyłem

    Mój akurat przejeżdża 450km, ale to w zasadzie nie istotne, istotne to
    co masz w głowie. Co by się stało jakbyś po tych 300km skończył cały gaz
    a stacji nie było? Nic by się nie stało, jechał byś dalej na benzynie z
    zasięgiem takim jakbyś gazu nie miał, i zatankowałbyś za 10, 20 ,50 km i
    nic by się nie stało (oprócz ścisku dupy że drogo na benzynie jechałeś)
    oprócz tego że przejechałeś tanio i ekologicznie 300 zamiast 350.

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

  • 85. Data: 2019-06-08 12:42:02
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-08 10:23, Marcin N wrote:

    > Błąd logiczny.
    > Czy wyobrażasz sobie, że masowo używamy elektryków i wszyscy zatrzymują
    > się na ten posiłek? Teraz tankujesz: 3 minuty - i znikasz. Gdy tysiące
    > samochodów zaczną zatrzymywać się "na posiłek" to przydrożne restauracje
    > będą musiały mieć wielkość centrów handlowych.
    > Oczywiście piszę pół-żartem, ale problem zaistnieje, gdy/jeśli elektryki
    > staną się masowe.

    Myślisz, że cywilizacja upadnie?

  • 86. Data: 2019-06-08 12:42:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przypomnij gdzie i kiedy porownywalem benzynowce i jakie byly wnioski z porownania.

  • 87. Data: 2019-06-08 12:43:06
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-08 10:30, Marcin N wrote:

    > Chyba nie do końca. Ja powoli zaczynam się czepiać. Zaczynają się we
    > mnie budzić zachowania proekologiczne.
    >
    > Wożenie się dwutonowym pojazdem jest w moich oczach po prostu
    > nieodpowiedzialne.

    Pieszo należy chodzić.

    > Wypatruję działań rządów ukrócających takie zachowania. Wiem, że to
    > ograniczanie wolności, zdaję sobie sprawę, że nie można tego zrobić
    > raz-dwa, bo trzeba mieć na uwadze gospodarkę (firmy produkujące takie
    > towary muszą mieć czas na przestawienie się). wydaje mi się jednak, że
    > musimy zacząć się samoograniczać. Żyjemy teraz tak, jak nie marzyli
    > nawet królowie jeszcze 200 lat temu.

    Skończ.

  • 88. Data: 2019-06-08 12:45:15
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-08 11:25, Mateusz Viste wrote:

    > W zupełności zgadzam się z tym stanowiskiem, aczkolwiek nie sądzę by
    > odgórne ograniczenia były dobrą odpowiedzią na ten problem. Myślę, że
    > koszt dzisiejszych towarów jest po prostu za niski - cokolwiek
    > produkujemy, powinno móc opłacić nie tylko produkcję, marżę i transport,
    > ale także faktyczny koszt ograniczonych zasobów naszej planety - koszt
    > ten w jakiś sposób musiałby następnie zostać wykorzystany na przywrócenie
    > ziemi tego, co zabrało jej wytworzenie produktu. Oczywiście to wszystko
    > łatwo powiedzieć, jak wykonać w sposób uczciwy na globalną skalę nie mam
> [...]

    A jaki jest ten koszt? Bo cały naród pieprzy się segregacją śmieci i
    jakoś nie wystarcza.

  • 89. Data: 2019-06-08 12:49:17
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Zenek Kapelinder pisze:
    > Przypomnij gdzie i kiedy porownywalem benzynowce i jakie byly wnioski z porownania.

    Skoro nie pamiętasz trzech postów do tyłu to nie ma sensu dalej z toba
    dyskutować "Sprawnosc samochodu elektrycznego jest pomiedzy samochodem z
    silnikiem na benzyne a samochodem z silnikiem na olej napedowy."

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

  • 90. Data: 2019-06-08 12:53:14
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-06-08 o 12:42, kk pisze:

    > Myślisz, że cywilizacja upadnie?

    Hę?
    A Ty dalej podkradasz siostrze kieszonkowe?

    --
    MN