-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin1!goblin.st
u.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.
neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: EV -- stan umysłu
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <4p6dfl2pqg5k$.dlg@myjk.org>
<7...@g...com>
<1eizefem7wcqz$.dlg@myjk.org>
<7...@g...com>
<m...@m...org>
<b...@g...com>
Date: Thu, 6 Jun 2019 11:41:12 +0200
Message-ID: <c...@m...org>
Lines: 124
NNTP-Posting-Host: 95.49.193.178
X-Trace: 1559814071 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 501 95.49.193.178:50157
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2657983
[ ukryj nagłówki ]Wed, 5 Jun 2019 09:17:16 -0700 (PDT), s...@g...com
> No nie, bo jak chcesz tylko do sklepu i szkoly jezdzic
Ale to jest jakieś twoje założenie wyssane z palca. Ty jesteś w stanie
wykręcić 15-20kkm rocznie jeżdżąc do warzywniaka i szkoły?
> to masz 2x ciezsze auto. I to jest z grubsza 2x tyle energii potrzebne na
> jego produkcje. W praktyce wiecej dla PHEV bo bateria i pare innych pierdol.
Poziom logiki masz absurdalny. Jak wyliczyłeś że 2x cięższe auto to 2x tyle
energii? Poza tym PHEV nie ma choćby skrzyni biegów, również wykorzystanie
samego spaliniaka jest lepsze, nie jest tak obciążany i przeciążany jak
konwencjonalny spaliniak, np. nie jest na zimno pałowany bo jak na zimno
się rozgrzewa to jedzie na elektrykach.
> No nie bardzo. Sam zaproponowales jakies stare klekoty.
Tak myśli większość w naszym pięknym kraju, a z pewnością na tej grupie.
> Ja zasugerowalem jakies male autko i to bez przesady (moglem
> powiedziec o jakims smarcie czy innym pierdzidelku).
Ale nie twoim zadaniem jest wybieranie mi auta. Ja potrzebuje duże auto, na
5 osób i z dużym bagażnikiem. To na cholerę mi jakieś małe gówno, które
zresztą stoi w moim garażu i myszy je żrą (dosłownie), bo żal do tego
wsiadać, bo hałas jak w traktorze, bo plomby można pogubić na pierwszym
lepszym dołku, bo pali WIĘCEJ niż ten elektryczny kloc? Jesteś w stanie
dopuścić do siebie ten fakt? 2x cięższy kloc "pali" MNIEJ niż auto segmentu
A/B! Nie wspomnę że aby upchnąć czwórkę dzieci i torby sportowe to samochód
wygląda jakby ruskie na stadion X-lecia jechali. O wsadzeniu dodatkowo
wózka, nawet parasolki, można zapomnieć. Chyba że na dach. Żeby upchnąć tam
wózek trzeba złożyć siedzenia, bo w poprzek do bagażnika się nie mieści. To
z czym do ludzi?
> No ale glownym gwozdziem argumentacji bylo to ze 40km zasiegu starczy.
W którym miejscu? Ewidentnie coś ci się standardowo przewidziało. Akurat
odniesienie do tych 40km było prześmiewcze, bo to uważam za porażkę
producentów PHEV. Nie po to się ładuje w system elektryczny kupę kasy, żeby
dołożyć do tego mizerną baterię. Tymczasem Mitsubishi w kolejnej edycji OL
PHEV, zamiast dać tego po co ludzie ten samochód kupują (baterie i
mocniejsze silniki elektryczne, a właściwie to dystrybucję mocy z baterii
do tych silników), przywaliło większy silnik spalinowy (2,4L). Dzięki temu
wpadli u nas dodatkowo w wyższą akcyzę i MMC tych samochodów w ogóle nie
sprowadza -- bo nikt by tego nie kupił za taką cenę. Dopiero w 2020
zapowiedzieli PHEVa z bateriami z zasięgiem AFAIR 80km, ale nadal z wielkim
spaliniakiem zamiast dać mniejszy i potraktować spaliniaka tylko jako
rozszerzenie zasięgu elektrycznego.
> Nie wiem ile hybrydowa wersja drozsza czy ciezsza od zwyklej wiec juz nie draze.
To ci napiszę. Przy 3-letnim aucie jak moje, około 20 tys. (ale są tacy, co
kupili to auto w cenie spaliniaka). Tylko zanim się ucieszysz, jeszcze
dolicz do spaliniaka webasto (około 6-7k ze sterowaniem ze smarka) do
grzania postojowego i wykombinuj coś aby miało postojowe chłodzenie (bo
takiego standardu nie ma wcale), oraz zrób wyciszenie kabiny na poziomie
trybu EV czy nawet w trybie HEV. Powodzenia w łamaniu głowy i liczeniu
kasiory.
> Ale zestawienie 40km zasiegu dziennie
Nie dziennie, ignorancie, tylko między ładowaniami. Ja się ładuję min. 2x
dziennie. Czasami bywa że częściej, acz faktycznie rzadko. Niemniej 80km
dziennie można mieć na prądzie.
> i SUV jest letko bezsensu.
> Taka jest przynajmniej moja opinia.
Może dlatego że w życiu EV czy PHEV nie używałeś dłużej niż miesiąc (o ile
w ogóle).
> No nic, ale jak chcesz przekazac swoja mysl to pewnie w celu przekonania
> kogos do czegos. W tym przypadku jestes nieprzekonujacy.
Ponieważ się skupiłeś na jakiejś rzekomej ekologii a dalej się przyczepiłeś
wielkości i komfortu, co jest wg ciebie zbyteczne bo rzekomo jeżdżę tylko
do warzywniaka.
> To po co ci hybryda? Zeby zaoszczedzic na paliwie czy co?
> Tansza byla niz zwykla?
Ponieważ doceniam ciszę w aucie płynącą z napędu elektrycznego. Co więcej w
PHEV, nawet jak się ICE załączy jest znacznie ciszej. Mogę też sobie
załączyć grzanie i chłodzenie -- tego ostatniego w spaliniaku nie osiagnę
nijak bez kręcenia jałowo spaliniaka. I korzystam z możliwości umilania
życia CAŁY rok. Jak nie grzeję kabiny to obecnie chłodzę przed jazdą. Ergo,
komfort użytkowania jest znacznie wyższy niż zwykłego spaliniaka.
A już zupełnie przy okazji jest taniej, bo jazda na prądzie kosztuje mnie
min. 5x mniej niż na paliwie (a będzie kosztować jeszcze mniej jak
uruchomię elektrownię PV w nowym domu, co jednocześnie pozwoli się panelom
szybciej zwrócić) -- różnica na zakupie zwróci mi się, przy moim przelocie,
po mniej niż 4 latach. Na krócej auta nie kupuję, poprzednie miałem od
wyjazdu z salonu przez lat 10. Bo szanuję.
> Zrywniejsza jest?
Nie jest, ale i tak na naszych "cudownych" kierowców spokojnie wystarcza z
naddatkiem.
> Nie klei sie ten use-case.
Nadal tylko tobie.
> Ale zeby nie bylo. Aspekt watpliwosci co do zasiegu zrozumialem. Choc
> przy hybrydzie jest bezzasadny a to ile km dziennie robi zwykly kowalski
> to on dobrze wie. Wiec tu starczy info czy ten zasieg co producent
> podaje to w rzeczywistosci taki wychodzi czy nie.
> Bo ze pelny elektryk z 250km zasiegiem starczy zwyklemu kowalskiemu
> (jakies 40% samochodziarzy na moje oko) to wiadomo od dawna. I jedyny
> problem z tymi wyjazdami gdzies dalej, pare razy na rok... Ale to juz
> inna bajka.
Niestety dla ludzi, pomimo że mają te fakty przed nosem, to nie jest takie
oczywiste. Druga kwestia, że nadal cena odrzuca. Mnie nie odrzuca, bo
ważniejszy jest dla mnie komfort z tyt. posiadania elektrycznego napędu.
Niemniej za Teslę (czy też pojawiające się etron czy epeace) nie zapłacę
tylu pieniędzy, głównie dlatego że nie wykorzystam w pełni oferowanego
zasięgu.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 06.06.19 23:02 ddddddddddddd
- 06.06.19 23:28 RoMan Mandziejewicz
- 07.06.19 02:13 Zenek Kapelinder
- 07.06.19 07:06 Marcin N
- 07.06.19 07:36 ToMasz
- 07.06.19 08:18 Mateusz Viste
- 07.06.19 08:20 cyklista
- 07.06.19 08:57 WS
- 07.06.19 10:14 Myjk
- 07.06.19 10:18 Myjk
- 07.06.19 11:10 WS
- 07.06.19 11:10 Myjk
- 07.06.19 11:14 WS
- 07.06.19 11:15 Myjk
- 07.06.19 11:33 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
Najnowsze wątki
- 2024-12-02 Usiłowanie zabójstwa
- 2024-12-01 Rambo 2024. Co z radio-stopem
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-11-30 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=