eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyEV -- stan umysłuRe: EV -- stan umysłu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin1!goblin.st
    u.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.
    neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: EV -- stan umysłu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <4p6dfl2pqg5k$.dlg@myjk.org>
    <7...@g...com>
    <1eizefem7wcqz$.dlg@myjk.org>
    <7...@g...com>
    <m...@m...org>
    <b...@g...com>
    Date: Thu, 6 Jun 2019 11:41:12 +0200
    Message-ID: <c...@m...org>
    Lines: 124
    NNTP-Posting-Host: 95.49.193.178
    X-Trace: 1559814071 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 501 95.49.193.178:50157
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2657983
    [ ukryj nagłówki ]

    Wed, 5 Jun 2019 09:17:16 -0700 (PDT), s...@g...com

    > No nie, bo jak chcesz tylko do sklepu i szkoly jezdzic

    Ale to jest jakieś twoje założenie wyssane z palca. Ty jesteś w stanie
    wykręcić 15-20kkm rocznie jeżdżąc do warzywniaka i szkoły?

    > to masz 2x ciezsze auto. I to jest z grubsza 2x tyle energii potrzebne na
    > jego produkcje. W praktyce wiecej dla PHEV bo bateria i pare innych pierdol.

    Poziom logiki masz absurdalny. Jak wyliczyłeś że 2x cięższe auto to 2x tyle
    energii? Poza tym PHEV nie ma choćby skrzyni biegów, również wykorzystanie
    samego spaliniaka jest lepsze, nie jest tak obciążany i przeciążany jak
    konwencjonalny spaliniak, np. nie jest na zimno pałowany bo jak na zimno
    się rozgrzewa to jedzie na elektrykach.

    > No nie bardzo. Sam zaproponowales jakies stare klekoty.

    Tak myśli większość w naszym pięknym kraju, a z pewnością na tej grupie.

    > Ja zasugerowalem jakies male autko i to bez przesady (moglem
    > powiedziec o jakims smarcie czy innym pierdzidelku).

    Ale nie twoim zadaniem jest wybieranie mi auta. Ja potrzebuje duże auto, na
    5 osób i z dużym bagażnikiem. To na cholerę mi jakieś małe gówno, które
    zresztą stoi w moim garażu i myszy je żrą (dosłownie), bo żal do tego
    wsiadać, bo hałas jak w traktorze, bo plomby można pogubić na pierwszym
    lepszym dołku, bo pali WIĘCEJ niż ten elektryczny kloc? Jesteś w stanie
    dopuścić do siebie ten fakt? 2x cięższy kloc "pali" MNIEJ niż auto segmentu
    A/B! Nie wspomnę że aby upchnąć czwórkę dzieci i torby sportowe to samochód
    wygląda jakby ruskie na stadion X-lecia jechali. O wsadzeniu dodatkowo
    wózka, nawet parasolki, można zapomnieć. Chyba że na dach. Żeby upchnąć tam
    wózek trzeba złożyć siedzenia, bo w poprzek do bagażnika się nie mieści. To
    z czym do ludzi?

    > No ale glownym gwozdziem argumentacji bylo to ze 40km zasiegu starczy.

    W którym miejscu? Ewidentnie coś ci się standardowo przewidziało. Akurat
    odniesienie do tych 40km było prześmiewcze, bo to uważam za porażkę
    producentów PHEV. Nie po to się ładuje w system elektryczny kupę kasy, żeby
    dołożyć do tego mizerną baterię. Tymczasem Mitsubishi w kolejnej edycji OL
    PHEV, zamiast dać tego po co ludzie ten samochód kupują (baterie i
    mocniejsze silniki elektryczne, a właściwie to dystrybucję mocy z baterii
    do tych silników), przywaliło większy silnik spalinowy (2,4L). Dzięki temu
    wpadli u nas dodatkowo w wyższą akcyzę i MMC tych samochodów w ogóle nie
    sprowadza -- bo nikt by tego nie kupił za taką cenę. Dopiero w 2020
    zapowiedzieli PHEVa z bateriami z zasięgiem AFAIR 80km, ale nadal z wielkim
    spaliniakiem zamiast dać mniejszy i potraktować spaliniaka tylko jako
    rozszerzenie zasięgu elektrycznego.

    > Nie wiem ile hybrydowa wersja drozsza czy ciezsza od zwyklej wiec juz nie draze.

    To ci napiszę. Przy 3-letnim aucie jak moje, około 20 tys. (ale są tacy, co
    kupili to auto w cenie spaliniaka). Tylko zanim się ucieszysz, jeszcze
    dolicz do spaliniaka webasto (około 6-7k ze sterowaniem ze smarka) do
    grzania postojowego i wykombinuj coś aby miało postojowe chłodzenie (bo
    takiego standardu nie ma wcale), oraz zrób wyciszenie kabiny na poziomie
    trybu EV czy nawet w trybie HEV. Powodzenia w łamaniu głowy i liczeniu
    kasiory.

    > Ale zestawienie 40km zasiegu dziennie

    Nie dziennie, ignorancie, tylko między ładowaniami. Ja się ładuję min. 2x
    dziennie. Czasami bywa że częściej, acz faktycznie rzadko. Niemniej 80km
    dziennie można mieć na prądzie.

    > i SUV jest letko bezsensu.
    > Taka jest przynajmniej moja opinia.

    Może dlatego że w życiu EV czy PHEV nie używałeś dłużej niż miesiąc (o ile
    w ogóle).

    > No nic, ale jak chcesz przekazac swoja mysl to pewnie w celu przekonania
    > kogos do czegos. W tym przypadku jestes nieprzekonujacy.

    Ponieważ się skupiłeś na jakiejś rzekomej ekologii a dalej się przyczepiłeś
    wielkości i komfortu, co jest wg ciebie zbyteczne bo rzekomo jeżdżę tylko
    do warzywniaka.

    > To po co ci hybryda? Zeby zaoszczedzic na paliwie czy co?
    > Tansza byla niz zwykla?

    Ponieważ doceniam ciszę w aucie płynącą z napędu elektrycznego. Co więcej w
    PHEV, nawet jak się ICE załączy jest znacznie ciszej. Mogę też sobie
    załączyć grzanie i chłodzenie -- tego ostatniego w spaliniaku nie osiagnę
    nijak bez kręcenia jałowo spaliniaka. I korzystam z możliwości umilania
    życia CAŁY rok. Jak nie grzeję kabiny to obecnie chłodzę przed jazdą. Ergo,
    komfort użytkowania jest znacznie wyższy niż zwykłego spaliniaka.

    A już zupełnie przy okazji jest taniej, bo jazda na prądzie kosztuje mnie
    min. 5x mniej niż na paliwie (a będzie kosztować jeszcze mniej jak
    uruchomię elektrownię PV w nowym domu, co jednocześnie pozwoli się panelom
    szybciej zwrócić) -- różnica na zakupie zwróci mi się, przy moim przelocie,
    po mniej niż 4 latach. Na krócej auta nie kupuję, poprzednie miałem od
    wyjazdu z salonu przez lat 10. Bo szanuję.

    > Zrywniejsza jest?

    Nie jest, ale i tak na naszych "cudownych" kierowców spokojnie wystarcza z
    naddatkiem.

    > Nie klei sie ten use-case.

    Nadal tylko tobie.

    > Ale zeby nie bylo. Aspekt watpliwosci co do zasiegu zrozumialem. Choc
    > przy hybrydzie jest bezzasadny a to ile km dziennie robi zwykly kowalski
    > to on dobrze wie. Wiec tu starczy info czy ten zasieg co producent
    > podaje to w rzeczywistosci taki wychodzi czy nie.
    > Bo ze pelny elektryk z 250km zasiegiem starczy zwyklemu kowalskiemu
    > (jakies 40% samochodziarzy na moje oko) to wiadomo od dawna. I jedyny
    > problem z tymi wyjazdami gdzies dalej, pare razy na rok... Ale to juz
    > inna bajka.

    Niestety dla ludzi, pomimo że mają te fakty przed nosem, to nie jest takie
    oczywiste. Druga kwestia, że nadal cena odrzuca. Mnie nie odrzuca, bo
    ważniejszy jest dla mnie komfort z tyt. posiadania elektrycznego napędu.
    Niemniej za Teslę (czy też pojawiające się etron czy epeace) nie zapłacę
    tylu pieniędzy, głównie dlatego że nie wykorzystam w pełni oferowanego
    zasięgu.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: