  • 1. Data: 2011-09-03 15:35:34
    Temat: EURO/Scart
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    http://pl.wikipedia.org/wiki/SCART

    czy Ktoś wie w jaki sposób wybierane jest źródło sygnału ze złącza EURO?
    chodzi mi o to kiedy RGB, kiedy Luminancja/Chrominancja, a kiedy Composite?

  • 2. Data: 2011-09-03 16:51:21
    Temat: Re: EURO/Scart
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/SCART
    >
    > czy Ktoś wie w jaki sposób wybierane jest źródło sygnału ze złącza EURO?
    > chodzi mi o to kiedy RGB, kiedy Luminancja/Chrominancja, a kiedy Composite?

    http://en.wikipedia.org/wiki/SCART#Blanking_and_swit
    ching
    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 3. Data: 2011-09-03 17:34:01
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    http://en.wikipedia.org/wiki/SCART#Blanking_and_swit
    ching

    co prawda nie spiking, ale czy da się w takim razie skonstruować bierny
    kabelek gadający po lum./chrom.?

  • 4. Data: 2011-09-03 19:01:07
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/SCART
    >
    > czy Ktoś wie w jaki sposób wybierane jest źródło sygnału ze złącza EURO?
    > chodzi mi o to kiedy RGB, kiedy Luminancja/Chrominancja, a kiedy Composite?

    Złącze SCART pracuje w kilku topologiach połączenia:

    - AV - jeśli zostanie wybrany pilotem kanał "AV" albo "EXT 1" itp. to
    wtedy to co przychodzi na wejście SCART będzie wyświetlane na ekranie

    - DEKODER - na dowolnym kanale programowym (01-xx) głowica telewizora
    wysyła na SCART to, co odbiera. Może być to sygnał zakodowany i jeśli
    zostanie on zdekodowany, to dekoder zewnętrzny zwróci sygnał do
    telewizora po tym samym kablu tylko inną żyłą i wystawi 12V na pin 8.
    Wtedy telewizor, zamiast brać sygnał prosto z głowicy (zakodowany),
    przełączy się na to źródło. Powstanie zatem pętla: głowica OTV - kabel
    SCART - dekoder zewnętrzny - z powrotem kabel SCART - telewizor.

    W wyrobach telewizoropodobnych każde wystawienie 12V na pin 8 powoduje
    przełączenie się telewizora na źródło podłączone przez SCART. Jedni to
    chwalą, jak np. włożenie kasety do magnetowidu powoduje samoczynne
    przełączenie telewizora na magnetowid. Innych to wkurza, stąd częste
    przecinanie pinu 8 przez nieszczęśliwych posiadaczy takich wyrobów
    telewizoropodobnych.

    W prawdziwych telewizorach, DLA KAŻDEGO KANAŁU Z OSOBNA można ustawić,
    bądź nie, flagę dekoder. Dopiero ustawiona flaga wraz z sygnałem na
    pinie 8 powoduje przełączenie telewizora na obraz ze SCART. Ta możliwość
    ustawiania flagi dekoder nie dotyczy tylko nowych telewizorów. Już pod
    koniec lat 80. Grundigi (a więc też Blaupunkty i Siemensy) miały taką
    flagę. Przy braku OSD była ona sygnalizowana zapaleniem się kropki na
    wyświetlaczu 7 segmentowym za numerem kanału.

    - TELETEXT - złącze SCART powstało m.in. dla zewnętrznych dekoderów
    teletekstu. Początek toru taki jak w topologii dekoder, tyle że sygnał
    zwracany jest przez RGB a nie CVBS. Kiedy użytkownik włączy dekoder TXT,
    wystawiany jest prąd stały na pin 16 (BLANK), żeby wyczernić ekran, by
    narysować na nim literki teletekstu. Synchronizacja jest brana z sygnał
    TV oczywiście. Ma to znaczenie dopiero wtedy, kiedy użytkownik włączy
    np. stronę z napisami, wówczas na pinie 16 (BLANK) pojawi się
    odpowiednio zsynchronizowany prąd zmienny, który będzie wyczerniał tylko
    taki pasek obrazu, żeby zmieścić na nim literki napisów. Taki sygnał
    jest w zasadzie specjalnego rodzaju sygnałem wizyjnym. Jeśli sygnał
    blank nie będzie podawany, wówczas literki TXT będą pojawiać się
    nałożone na obraz normalny.

    Pod tryb mieszany AV+RGB podłączają się odtwarzacze DVD, tunery i cały
    cyfrowy sprzęt wizyjny, im w końcu łatwiej wygenerować sygnał RGB niż
    PAL, z resztą kolor w RGB jest bez porównania lepszy niż taki
    zmasakrowany kodowaniem PAL.

    Natomiast w oficjalnej specyfikacji SCART nigdy nie było wejścia
    S-Video. Niektóre telewizory ponoć to obsługują, ale prawdopodobnie
    trzeba ręcznie w jakimś menu wybrać ten tryb, bo inaczej pojawi się
    obraz czarno-biały. Natomiast co do twojego pytania, czy da się zrobić
    pasywny kabel - w SCART zawsze się da zrobić pasywny kabel i będzie
    działał w trybie AV (wybieranym pilotem). Niepasywne kable, tj. z
    sygnalizacją na pinach 8 i 16 potrzebne są tylko do pozostałych trybów.

  • 5. Data: 2011-09-03 19:05:54
    Temat: Re: EURO/Scart (błąd językowy)
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    Sorry, że siebie cytuję, ale drobny błąd językowy się zakradł:

    > pinie 8 powoduje przełączenie telewizora na obraz ze SCART. Ta możliwość
    > ustawiania flagi dekoder nie dotyczy tylko nowych telewizorów. Już pod

    Powinno być "nie tylko dotyczy", inaczej zdanie nabiera dyskusyjnego sensu.