  • 11. Data: 2011-02-07 21:43:51
    Temat: Re: [ERA] oszusci
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 07 Feb 2011 21:23:09 +0100, TGor wrote:
    >Chciałbym zobaczyć takego SMSa.
    >Ja we wplusie dostawałem teksty typu: "wygrana czeka na ciebie. już
    >prezes pakuje do walizki 5 dużych baniek".
    >Jakże żałowałem, że nie żyję w "lands of the free". Czarnoskóry sędzia,
    >który cudem uciekł spod stryczka wrażych zakapturzonych członków KKK po
    >20 minutach wydałby wyrok: wypłacić 5 dużych baniek dla TGora.

    Spoko spoko - to tylko tak w firmach dla naiwnych wyglada.

    najpierw bys uslyszal ze "jestesmy duza firma, stac na proces za
    miliony, a pana nie", potem musialbys pojsc do adwokata, a na koniec
    dostabys od niego rachunek na 5000100$

    J.

  • 12. Data: 2011-02-07 21:46:34
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 7 Feb 2011 20:02:31 +0100, qwerty napisał(a):

    > Przecież każdy uczestnik konkursu dostał sms jak zrezygnować oraz ile kosztuje
    > taka zabawa. Skoro nie zrezygnował, czyli zgodził się.

    Domniemanie zgody w tym przypadku nie działa, a jej wymuszanie jest
    niezgodne z prawem.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł

  • 13. Data: 2011-02-07 21:52:35
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    gregor pisze:
    > Pisano o tym wczesniej, pare osob przewidzialo sytuacje i jak widac
    > mieli racje, jakim prawem to sie dzieje w naszym kraju ?
    >
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,9062745,SMS_owe_
    wyludzanie_pieniedzy__Nie_gral__ale_zaplacil.html

    > gregor
    odpowiadam wszystkim: moze z erą to jest nie do końca (przynajmniej dla
    niektórych). ale zastanówcie sie jak by tak napisać ze Prezes orange to
    złodziej (reszta wyjaśniona w załączniku) następnie w załączniku
    napisać : wystatrczy że prezes orange zapierdzieli kilo kartofli z
    bazarku - i tyle.
    na tej samej logice orange stwierdza w swych smsach: "wygrałeś bmw"
    To moim zdaniem jest kłamstwo, a zachęta do zapłacenia smsem za
    odebranie tegoż bmw to oszustwo. Zachęcam do rozpatrzenia możliwośći
    założenia pozwu zbiorowego.
    ToMasz

  • 14. Data: 2011-02-07 22:48:13
    Od: z <...@w...pl>

    W dniu 07.02.2011 20:24, J.F. pisze:

    > Tak samo jak reklama totolotka, wielu towarow, bankow a nawet i
    > ubezpieczen
    >
    > Era zasadniczo rzecz biorac napisala ze bedzie to kosztowac 4.88
    > dziennie.
    >
    > Orange ostatnio nie.

    > Gry systemowe w totka tez ?
    >
    > Ot, bazuja na tym ze ludzie nie przeczytaja dokladnie .. nawet nie
    > regulaminu, ale jednego SMSa.

    Niestety a może stety jesteśmy w UE a tutaj prawa konsumenta są
    szczególnie chronione. Tutaj państwo "wtranca" się w wiele rzeczy i
    zakazuje wielu rzeczy.
    Takie konkursy jak najbardziej zaliczają się do tej kategorii.
    Jeśli w smsie daje się do zrozumienia że wygrałeś a wygranej nie ma to
    jest to oszustwo. Nie musi być napisane że Jan Kowalski zamieszkały...
    PESEL wygrał.
    Jak wyślę Ci smsa o treści "pożałujesz" a drobnym druczkiem dopiszę
    "regulamin na www.cośtam.pl" to i tak pójdę siedzieć i żadne tłumaczenia
    nie pomogą.
    Trzeba po prostu stosować obowiązujące prawo

  • 15. Data: 2011-02-07 22:52:37
    Od: Bart <b...@w...pl>

    W dniu 2011-02-07 19:17, gregor pisze:
> [...]
    >
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,9062745,SMS_owe_
    wyludzanie_pieniedzy__Nie_gral__ale_zaplacil.html

    A wystarczy wysłać SMS o treści NIE pod numer 80888 by nie dostawać
    spamu typu "wygraj mercedesa" itd itp. Ja wysłałem i od pół roku mam
    święty spokój.

  • 16. Data: 2011-02-07 23:00:06
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2011-02-07 22:43, J.F. wrote:

    > najpierw bys uslyszal ze "jestesmy duza firma, stac na proces za
    > miliony, a pana nie", potem musialbys pojsc do adwokata, a na koniec
    > dostabys od niego rachunek na 5000100$

    Nie zaprzeczam.
    ;-)
    Polska państwem prawa.

    "Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
    mam pleśń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

  • 17. Data: 2011-02-07 23:04:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 07 Feb 2011 23:48:13 +0100, z wrote:
> [...]
    >PESEL wygrał.
    >Jak wyślę Ci smsa o treści "pożałujesz" a drobnym druczkiem dopiszę

    Tylko ze Era nic takiego nie pisze. Wyslala .. skasowalem tego sms,
    ale o ile pamietam to nic tam nie bylo sugerujacego wygrana, za to
    bylo

    ERA: Jestes jednym ze szczesciarzy [....]
    Wyslij za darmo TAK
    na 8007! SMSy na
    8007 sa darmowe
    Reg:100m.era.pl.
    4,88zl/dzien"

    I trzeba bylo wyslac takiego darmowego sms, a potem "uczciwie" w
    kazdym zwrotnym sms pisali dyskretnie na koncu "4,88/dzien",
    aczkolwiek nieco enigmatycznie.

    Za to w Orange:
    Masz 1 nowa wiadomosc od Orange: wyslij SMSa o tresci ORANGE na 60400.
    To kosztuje tyle co zwykly SMS. Odpowiedz bedzie bardzo zaskakujaca.
    100% prawda. Reg.orange.pl

    Oj bedzie zaskakujaca, bedzie. Przekonasz sie przy najblizszej
    fakturze.

    J.

  • 18. Data: 2011-02-08 00:14:40
    Od: perszing <t...@j...moj.adres.email.pl>

    > A wystarczy wysłać SMS o treści NIE pod numer 80888 by nie dostawać
    > spamu typu "wygraj mercedesa" itd itp. Ja wysłałem i od pół roku mam
    > święty spokój.

    Gdzies mi sie o uszy obilo, ze nie zawsze ta prosba do ERY o koniec
    spamu skutkuje. Patrz archiwum grupki? Mnie przestali spamowac dopiero
    jak zmienilem opa.

    A tak wogole to:
    1. Porzadny operator nie spamuje swoich klientow bez wczesniejszej zgody
    klienta.
    2. Porzadny operator nie wprowadza w blad swoich klientow niejasnymi
    (delikatnie mowiac) sformulowaniami w przesylanych reklamach.
    3. Porzadny operator nie pozwoli firmom trzecim na wysylanie reklam
    podpadajacych pod punkt 2.

    --
    www.ogloszenia.krakow.pl

  • 19. Data: 2011-02-08 08:14:17
    Od: gregor <g...@s...pl>

    W dniu 2011-02-07 20:02, qwerty pisze:

    > Przecież każdy uczestnik konkursu dostał sms jak zrezygnować oraz ile
    > kosztuje taka zabawa. Skoro nie zrezygnował, czyli zgodził się.

    no np. moj ojciec nie potrafi do dzis czytac sms, ciekawe co bys mu
    doradzil ? wozic telefon codziennie zeby syn sprawdzil czy przypadkiem
    era go nie doi ?

    gregor

  • 20. Data: 2011-02-08 12:37:54
    Od: z <z...@g...pl>

    J.F. pisze:

    > ERA: Jestes jednym ze szczesciarzy [....]
    > Wyslij za darmo TAK
    > na 8007! SMSy na
    > 8007 sa darmowe
    > Reg:100m.era.pl.
    > 4,88zl/dzien"

    "Jesteś szczęściarzem" + "darmowy sms" = wprowadzanie w błąd.
    "Co mi tam. Wyślę 1 smsa za darmo. Co mi szkodzi. Najwyżej nic nie
    wygram i zapomnę."
    I o to właśnie organizatorowi chodzi. I to jest celowe i zamierzone,
    specjalnie dobrany przekaz ze stosownymi słowami mający uwiarygodnić
    brak zagrożenia.
    Celowe działanie w celu niekorzystnego rozporządzenia mieniem.

    PS. Reg:100m.era.pl. = magiczny kod konkursu :-)
    a 4,88zl/dzien" pewnie na drugim ekranie i pewnie tak skrótowo żeby
    oszczędzać literki. Premedytacja do kwadratu.

    PS.2 "SMSy na > 8007 sa darmowe" A to ma uspokoić jak się smsy dostaje
    (specjalnie liczba mnoga) że jest spoko przecież darmowe.
    Ja tego smsa rozgryzłem w kilka sekund ale są też ludzie mniej
    rozgarnięci, nie śledzący "nowinek gsm" itd. i w cale nie mają żółtych
    papierów.