  • 1. Data: 2011-07-01 10:47:25
    Temat: Re: ERA informacja o uldze
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-01 12:46, Liwiusz pisze:

    > Jeśli zatem w umowie (regulaminie promocji) nie ma wspomnienia o uldze,
    > to nawet ogólny zapis o karze umownej nie powinien być skuteczny, bowiem
    > wówczas abonent może wnieść zarzut, że żadnej ulgi w związku z
    > podpisaniem umowy nie otrzymał, a operator nie wykaże, że jest inaczej.

    Dodam też, że kiedyś miałem 2 umowy w tak tak fonie i tam nie było
    informacji o przyznaje uldze, była natomiast kara umowna w wysokości
    900zł (gdzie telefon był sprzedawany - w porównaniu do cen detalicznych
    w Erze - za cenę pomniejszoną nie więcej jak 300zł).

    --
    Liwiusz

  • 2. Data: 2011-07-01 11:11:20
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-07-01 12:47, Liwiusz pisze:

> [...]
    > 900zł (gdzie telefon był sprzedawany - w porównaniu do cen detalicznych
    > w Erze - za cenę pomniejszoną nie więcej jak 300zł).

    a czy ma zwiazek fakt ze komputer z netem byl brany na firmę?

    --
    z magazynem</a>

  • 3. Data: 2011-07-01 11:15:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-01 13:11, Pendrive pisze:

    > a czy ma zwiazek fakt ze komputer z netem byl brany na firmę?

    Nie, dla firm obowiązuje to samo prawo telekomunikacyjne.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2011-07-01 11:16:26
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-07-01 13:15, Liwiusz pisze:

    > Nie, dla firm obowiązuje to samo prawo telekomunikacyjne.

    a musi byc w danej umowie czy moze gdzies w regulaminach ?

    --
    z magazynem</a>

  • 5. Data: 2011-07-01 11:29:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-01 13:16, Pendrive pisze:

    > a musi byc w danej umowie czy moze gdzies w regulaminach ?

    Może być w regulaminach, i wszystkich innych załącznikach, które są
    traktowane jak umowa.

    Zatem bierzemy umowę, i w niej mamy odwołanie do regulaminu ogólnego i
    regulaminu promocji. Zakładając, że obydwa regulaminy nie odwołują się
    jeszcze do jakichś innych aktów, to informacja o uldze powinna być
    właśnie tam (w praktyce bywa w regulaminie promocji).

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-07-01 14:58:35
    Od: "Pendrive" <s...@o...pl>

    a co wchodzi w sklad ulgi, bo widze ze mam za netbooka wartego 1000 zł +
    modem 2 tys. , nieco wygorowana kwota, moga
    sobie tak dowolnie ustalac?

  • 7. Data: 2011-07-01 15:24:00
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 07/01/2011 04:58 PM, Pendrive wrote:
    > a co wchodzi w sklad ulgi, bo widze ze mam za netbooka wartego 1000 zł +
    > modem 2 tys. , nieco wygorowana kwota, moga
    > sobie tak dowolnie ustalac?
    No przecież się zgodziłeś na takie ceny :>

    M.

  • 8. Data: 2011-07-01 16:52:44
    Od: "Pendrive" <s...@o...pl>

    >No przecież się zgodziłeś na takie ceny :>

    nie no spoko, moje pytanie tylko brzmi czy moga swobodnie je ustalac, np
    wpisac ulge przy telefonie
    wartym (nowy ) 400 , 4 000 ?

  • 9. Data: 2011-07-01 20:00:43
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 07/01/2011 06:52 PM, Pendrive wrote:

    > nie no spoko, moje pytanie tylko brzmi czy moga swobodnie je ustalac, np
    > wpisac ulge przy telefonie
    > wartym (nowy ) 400 , 4 000 ?

    A ktoś Ci zabrania sprzedać pudełko zapałek za 1000USD?

    M.

  • 10. Data: 2011-07-02 05:26:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-01 22:00, "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" pisze:

    > A ktoś Ci zabrania sprzedać pudełko zapałek za 1000USD?

    Ostatnia kara dla P4 sugeruje jednak, że kara umowna powinna mieć
    związek z realnie udzieloną ulgą
    http://www.telepolis.pl/news.php?id=21895

    --
    Liwiusz