-
11. Data: 2011-08-19 14:51:04
Temat: Re: ELM327 - uzywa ktos?
Od: "Marcin Luty" <m...@g...com>
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
wiadomości news:j2llhh$d8e$2@news.dialog.net.pl...
>W dniu 2011-08-19 12:19, Marcin Luty pisze:
>> U?ytkownik "PM"<x...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci
>> news:j2l6kf$2be$1@mx1.internetia.pl...
>>>
>>>
>>>> No wlasnie tego sie obawialem. Jako ze to tanie zabawki, to nabylem
>>>> ELM'a
>>>> w nadziei, ze zdiagnozuje bolaczki ?onowego p106, a tu dupa :(
>>>
>>> no przecie? Ci pisa?em?e nie zadzia?a z pugmi ani z cytrynami.
>>
>> z P406 (2.016v) i P307(2.0 HDi) dziala...
>
> Wypadałoby dodać, że działa w mocno ograniczonym zakresie. Pozwoliło na
> coś więcej niż odczyt kodów błędów ECU?
wykasowanie, sprawdzenie napiec, lambdy itp (za pomoca torque na
androidzie). Wiecej nie sprawdzalem bo nie mialem potrzeby. Poza tym jak juz
pare osob napisalo ELM jest do silnika i nic wiecej.
--
ml
-
12. Data: 2011-08-19 19:23:22
Temat: Re: ELM327 - uzywa ktos?
Od: "PM" <x...@w...pl>
>>> z P406 (2.016v) i P307(2.0 HDi) dziala...
>>
>> Wypadałoby dodać, że działa w mocno ograniczonym zakresie. Pozwoliło na
>> coś więcej niż odczyt kodów błędów ECU?
>
> wykasowanie, sprawdzenie napiec, lambdy itp (za pomoca torque na
> androidzie). Wiecej nie sprawdzalem bo nie mialem potrzeby. Poza tym jak
> juz pare osob napisalo ELM jest do silnika i nic wiecej.
>
z 2.0 16v to mnie zaskoczyłeś bo w xantii 99 z tym silnikiem da się odczytać
ew. napięcie akumulatora.
-
13. Data: 2011-08-19 22:10:40
Temat: Re: ELM327 - uzywa ktos?
Od: jerzu <t...@p...onet.pl>
On Thu, 18 Aug 2011 21:11:04 +0200, venioo <p...@o...eu> wrote:
>Ktos z grupowiczow uzywa interfejsu diagnostycznego ELM327?
>Jezeli tak, to z jakim oprogramowaniem i jakie skutki to daje?
>Z jakimi autami sa problemy lub jakies specyficzne programy?
>
>U mnie do Alfy 156 zadzialal tylko z programem Fiat ECU Scan.
Z grupy renówkowej:
"To kup sobie kabelek na ELM327 - zobaczysz jak poszalejesz ;)
Odczytasz błedy sterownika silnika i je skasujesz . i NIC wiecej.
A CLIP lub DDT2000 umożliwiaja np. podglad biezacych parametrow
- i to są prawdziwe dane diagnostyczne, i to do wszystkich układów.
Z tym, ze oczywiscie CLIP obsługuje wszystko i niezaleznie od
rocznika,
a DDT z najnowszymi (po2006) ma problem na tanim kabelku KKL.
A drogi kabelek z CANem do DDT kosztuje tyle ze lepiej kupic
chinskiego
CLIPA ;)"
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-
14. Data: 2011-08-19 22:19:28
Temat: Re: ELM327 - uzywa ktos?
Od: Grejon <g...@g...com>
W dniu 2011-08-19 19:23, PM pisze:
> z 2.0 16v to mnie zaskoczyłeś bo w xantii 99 z tym silnikiem da się
> odczytać ew. napięcie akumulatora.
O jaa.. to ona ma aku zakopany gdzieś pod kołem zapasowym?
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi
-
15. Data: 2011-08-20 00:54:13
Temat: Re: ELM327 - uzywa ktos?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-08-19 10:58, Irokez pisze:
> Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
> news:j2jvfd$kdt$1@news.onet.pl...
>> W dniu 2011-08-18 22:35, Irokez pisze:
>>> Jak potrzebujesz do Alfy to najpierw określ się jaki silnik (do JTD to
>>> OBDII), a najlepiej odwiedź forum alfaholicy.org i/lub fiatecuscan.net
>>> Linków bezpośrednich nie podaje, bo zara mnie posądzą o reklamę (miałem
>>> 156'ke)
>> Do Alfy nie potrzebuje, bo mam specjalny kabelek do Alfy :) i na
>> Alfaholikach jestem zapisany :) i lepszy do Alfy jest Alfadiag,
>> chociaz trudniejszy w obsludze.
>> Z tym ze ELM327 bardziej stabilnie dziala np. z FiatEcuScan.
>> Alfe podalem jako przyklad, bo akurat mam na podwórku.
>> Dało sie zczytać silnik, ale nie dało sie już np. modułu ABS.
>> Ale do tego mam specjalny kabel, jak pisalem wczesniej.
>
> Bo ELM jest do silnika i nic więcej.
W zasadzie nawet mniej.
ELM służy do oczytania błędów zgłaszanych przez ECU lampką "check
engine", mających najczęściej związek z ekologią.
Ten interfejs służy do tego żeby na ogólnym przeglądzie diagnosta mógł
sprawdzić czy w samochodzie działa katalizator i czy lambdy są sprawne.
Cokolwiek ponadto rzadko się udaje - czasami udaje się odczytać kody
innych błędów zgłaszanych przez ECU silnika.
Do poważnej diagnostyki trzeba mieć specjalizowane oprogramowanie dla
danego modelu (zazwyczaj jeszcze też specjalny interfejs).
Ewentualnie drogi diagnoskop który potrafi obsługiwać ileś tam różnych
modeli (ale z jakością tej obsługi to już różnie bywa mocno różnie).
-
16. Data: 2011-08-20 08:09:20
Temat: Re: ELM327 - uzywa ktos?
Od: "PM" <x...@w...pl>
>> z 2.0 16v to mnie zaskoczyłeś bo w xantii 99 z tym silnikiem da się
>> odczytać ew. napięcie akumulatora.
>
> O jaa.. to ona ma aku zakopany gdzieś pod kołem zapasowym?
>
nie
ale wniosek ciekawy.
-
17. Data: 2011-08-20 10:24:10
Temat: Re: ELM327 - uzywa ktos?
Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>
Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
news:j2l8kk$tkj$1@news.onet.pl...
> Bo ELM jest do silnika i nic więcej.
> Nawet nie potrafi się przełaczyć na odpowiednią linię.
Nie dokonca jest to prawda. :-)
Trzeba rozróżnic dwa typy interfejsów sprzedawanych na znanych portalach
aukcyjnych:
1) specjalizowane kontrolery jednoukładowe (taki jak np. ELM327 lub inne)
2) oraz zwykłe translatory poziomow logicznych + konwerter RS232 na USB
(przeważnie na układzie FTDI) zwane na allegro układami VAG KKL czy jakoś
tak :-)
Do każdego interfejsu potrzebne jest oprogramowanie i ono jest tak naprawdę
najważniejsze. ELM327 ma "zaszytą" w swojej strukturze określoną liczbę
rozkazów, do których program odwołuje się za pomoca komend AT (tak jak do
modemu telefonicznego :-) ). Natomiast rozkazy VAG KKL zależą tylko i
wyłącznie od inwencji programisty i co on w swoim programie umieści. Inna
sprawa, że producenci samochodów w gnieździe OBD2 umieszczają sterowniki na
różnych pinach (jedynie chyba VW i pochodne grupy ma wszystkie sterowniki na
jednej linii K). Do samochodów z takim rozmieszczniem sterowników na różnych
pinach potrzebny jest mulitplekser (ręcznie przełączany za pomocą
przełącznika albo lepiej układ scalony, ale musi być sterowany programowo).
Żeby odpytać jakiś sterownik w samochodzie to trzeba najpierw go
zaadresować, a więc znać adres sterownika. Przeważnie ECU jest na adresie 01
więc każdy interfejs potrafi go poprawnie zaadresować. Adresów jest od 0 do
255 (zapis na 1 bajcie, to oczywiście na magistrali K, bo na CAN to już jest
inaczej). Później jak połączymy się z danym sterownikiem (za pomocą
odpowiedniego protokołu, a ich też jest kilka, żeby nie było łatwo :-) ) to
możemy wysyłać odpowiednie rozkazy i odpytywać sterownik.
Tak więc, żeby poprawnie odczytać dany sterownik w samochodzie trzeba znać:
1) numer pinu w gnieździe OBD2
2) pod jakim adresem znajduje się sterownik
3) jaki protokół obsługuje sterownik
4) jakie rozkazy można mu wydawać i co otrzymać (co z tego jak odczytamy
jakąś wartość jak nie wiemy co to jest w jakich jednostkach).
Dlatego bardzo dobre softy są do grupy VW, bo nie dość, że obsłuzymy
wszystkie sterowniki w samochodzie po jednej linii K to jeszcze VCDS, VAG
COM czy VW Tool mają bardzo dobrze opisane wszystkie parametry, błedy,
rozkazy, więc nie musimy znać adresów sterowników i jakie można na nim
wykonać działania. :-)
W nowszych samochodach jest magistrala CAN i po niej można odczytywać
parametry, ale do tego potrzebny jest oczywiście odpowiednie oprogramowanie.
-
18. Data: 2011-08-20 21:55:52
Temat: Re: ELM327 - uzywa ktos?
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2011-08-19 12:19, Marcin Luty pisze:
> Użytkownik "PM"<x...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:j2l6kf$2be$1@mx1.internetia.pl...
>>
>>
>>> No wlasnie tego sie obawialem. Jako ze to tanie zabawki, to nabylem ELM'a
>>> w nadziei, ze zdiagnozuje bolaczki żonowego p106, a tu dupa :(
>>
>> no przecież Ci pisałemże nie zadziała z pugmi ani z cytrynami.
>
> z P406 (2.016v) i P307(2.0 HDi) dziala...
>
Ooo... A mozesz mi powiedziec z jakim programem? I czy masz OBD2 czy
przez jakas przejsciowke podlaczasz?
Pzdr
--
venioo
GG:198909
http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok
-93tys-przebiegu-ID6T6H.html
-
19. Data: 2011-08-20 21:56:41
Temat: Re: ELM327 - uzywa ktos?
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2011-08-19 22:10, jerzu pisze:
> On Thu, 18 Aug 2011 21:11:04 +0200, venioo<p...@o...eu> wrote:
>
>> Ktos z grupowiczow uzywa interfejsu diagnostycznego ELM327?
>> Jezeli tak, to z jakim oprogramowaniem i jakie skutki to daje?
>> Z jakimi autami sa problemy lub jakies specyficzne programy?
>>
>> U mnie do Alfy 156 zadzialal tylko z programem Fiat ECU Scan.
>
> Z grupy renówkowej:
>
> "To kup sobie kabelek na ELM327 - zobaczysz jak poszalejesz ;)
> Odczytasz błedy sterownika silnika i je skasujesz . i NIC wiecej.
> [...ciach...]
No ale wlasnie ja chce TYLKO odczytac bledy, o nic innego mi nie chodzi.
--
venioo
GG:198909
http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok
-93tys-przebiegu-ID6T6H.html
-
20. Data: 2011-08-21 14:28:02
Temat: Re: ELM327 - uzywa ktos?
Od: "PM" <x...@w...pl>
?> No ale wlasnie ja chce TYLKO odczytac bledy, o nic innego mi nie chodzi.
>
jakby co to mam lexię
tylko przytargaj truchło do poznania.