  • Data: 2012-09-03 23:29:29
    Temat: Re: EIZO ColorEdge CX240
    Od: trolling tone <a...@a...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-09-03 23:11, Czornyj pisze:
    > Na moim biureczku stanął dziś nowy CX240, dlatego pozwolę sobie szybko zreferować
    najciekawsze fakty dot. nowego panelu.

    > Z doskonałych informacji - po latach błędów i wypaczeń znowu mamy matrycę z
    wykończeniem satynowym! Nie ma śladu po kaszce, marmurkowaniu, chmurzeniu, skrzeniu i
    jakkolwiek zwać to cholerstwo. Obraz jest klinicznie czysty jak na iMacach, ale bez
    fatalnych konsekwencji wynikających z błyszczącej jak psu jajca, lustrzanej szyby.

    > Gdy mija pierwszy szok po kontakcie z klinicznie czystą bielą, ejzacz serwuje
    jeszcze większą niespodziankę w postaci czerni - czerni łamiącej prawa IPS-owej
    fizyki! Charakterystyczne srebrzenie IPS za sprawą jakiejś szatańskiej sztuczki
    diabli wzięli, nie ma też cieknięcia krawędzi. W pierwszej chwili zacząłem
    podejrzewać, że za sprawą jakiegoś oszustwa mam przed sobą S-PVA, ale szybkie
    gibnięcie się na boki utwierdziło mnie w przekonaniu, że jest to rasowy IPS - monitor
    nie wykazywał śladu typowego dla S-PVA przekłamania gammy i temperatury barwowej w
    funkcji kąta obserwacji. Suma powyższych cech utwierdziła mnie w przekonaniu, że mam
    przed sobą monitor o zdecydowanie najlepszej charakterystyce kątowej od czasu CRT.

    > Intensywnie poszukując czegoś, do czego mógłbym się dopieprzyć sprawdziłem
    równomierność podświetlenia, odnotowując kolejny rekord. Odchyłki luminancji pikowo
    sięgają 4%, mura chrominancji nie przekracza 1dE(76) - porównywalny jest tylko NEC
    P232W, który jest... wąskogamutowy.

    > Liniowość nie ustępuje homogeniczności - niezależnie od ustawionej jaskrawości i
    temperatury barwowej krzywa odpowiedzi tonalnej odpowiada zdefiniowanej w menu OSD
    wartości funkcji gamma.

    > Jaskrawość podświetlenia można regulować w zakresie 50-300cd/m^2. Z ciekawostek dla
    miłośników rozrywki - podświetlenie potrafi dostosować swą jaskrawość lokalnie do
    wyświetlanej treści, dynamicznie podbijając kontrast obrazu. Nie jestem znawcą w tej
    dziedzinie, ale na niewprawne oko mam przeczucie graniczące z pewnością, że również w
    gierkach i filmikach ten monitor potrafi zasadzić użyszkodnikowi naprawdę solidnego
    kopa kombinacją kontrastu, czerni, gamutu, wysokiej jaskrawości oraz zdolności do jej
    lokalnego ograniczenia adaptacyjnego.

    > cdn...

    Czy tylko ja mam takie wrażenie, że masz gadane jak audiofil?