  • 1. Data: 2012-01-19 10:38:49
    Temat: EF-S do NEXa z elektronicznym sterowaniem.
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    Chyba jeszcze nie było:

    http://conurus.com/sony/buy-eos-nex-adapter

    pierwsza przejściówka zapewniająca elektroniczne sterowanie obiektwów
    Canona z korpusów NEX. Działa sterowanie przesłoną z aparatu, przekazuje
    informacje EXIF, działa stabilizacja.

    pozdrawiam, B.

  • 2. Data: 2012-01-19 12:35:11
    Temat: Re: EF-S do NEXa z elektronicznym sterowaniem.
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-01-19 11:38, Bartosz Mierzwiak pisze:
    > pierwsza przejściówka zapewniająca elektroniczne sterowanie obiektwów
    > Canona z korpusów NEX. Działa sterowanie przesłoną z aparatu, przekazuje
    > informacje EXIF, działa stabilizacja.

    Nooo... to jest w końcu szansa ożenić dobre matryce, precyzję af i ae
    oraz dobre szkła.
    Po takiej wiadomości wlazłbym w nexa... jeśli miałbym zamiar w coś włazić :)

    --
    pozdrawia Adam
    /mądra kobieta - oksymoron? - nie, raczej coś jak mądry mężczyzna.../

  • 3. Data: 2012-01-19 12:38:13
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 19 Jan 2012 13:35:11 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    > Nooo... to jest w końcu szansa ożenić dobre matryce, precyzję af i ae
    > oraz dobre szkła.

    noo.. ale za tyle to można już nienajgorszy obiektyw kupić. Chyba, że
    nexowe są tak marne, że nie ma co kupić i trzeba podwajać wartość sprzętu.
    To brzmi jak tankowanie trabanta do pełna.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 4. Data: 2012-01-19 12:56:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-01-19 13:38, Waldek Godel pisze:

    > noo.. ale za tyle to można już nienajgorszy obiektyw kupić. Chyba, że
    > nexowe są tak marne, że nie ma co kupić i trzeba podwajać wartość sprzętu.

    No właśnie nie ma.

    > To brzmi jak tankowanie trabanta do pełna.

    Tylko że żaden Canon nie ma tak dobrej matrycy jak te nexy. Że o
    zaletach braku lustra (precyzja ostrzenia i naświetlania) nie wspomnę.
    Oczywiście dla tych, którym się nie spieszy. Dodajmy jeszcze bardzo
    dobrą stabilizację szkieł Canona. Kanoniarze za półtora tysiąca mogą
    wejść w końcu w 7EV czystej dynamiki (a w HD to i z 10EV).

    --
    pozdrawia Adam
    /odpowiedź jest natychmiastowa: tak - albo nie; nie wiem... znaczy wiem!/

  • 5. Data: 2012-01-19 13:19:28
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Thu, 19 Jan 2012 13:35:11 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote(a):

    > Nooo... to jest w końcu szansa ożenić dobre matryce, precyzję af i ae
    > oraz dobre szkła.

    Żeby było jasne - AF nie działa (i chyba nigdy nie będzie porządnie na
    takich przejsciówkach działał - bo do tego potrzebne jest szkło
    zaprojektowane do pracy z AF kontrastowym a nie fazowym). :]

    Cena na razie spora, ale są jedyni z tym na rynku a zainteresowanie
    ponoć takie że brakuje mocy przerobowych. Pewnie z czasem się to
    zmieni.

    pozdrawiam, B.

  • 6. Data: 2012-01-19 13:31:52
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Thu, 19 Jan 2012 13:35:11 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    > precyzję af

    Af to tam raczej nie działa ze szkłami Canona:
    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=14252&metabones-
    smart-adapter-adapter-canon-ef-dla-sony-nex

    --
    Krasnal

  • 7. Data: 2012-01-19 14:13:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-01-19 14:19, Bartosz Mierzwiak pisze:
    > Żeby było jasne - AF nie działa (i chyba nigdy nie będzie porządnie na
    > takich przejsciówkach działał - bo do tego potrzebne jest szkło
    > zaprojektowane do pracy z AF kontrastowym a nie fazowym). :]

    Nie dopatrzyłem... Ale szansa jest, żeby działał (wolno), jak złamią
    resztę transmisji.
    No i cena, na razie stanowczo nie ta.

    --
    pozdrawia Adam
    /zgodnie z dz.u. 1997 nr 133 poz. 883 oświadczam, że można się na mnie

  • 8. Data: 2012-01-19 14:37:11
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    > Nie dopatrzyłem... Ale szansa jest, żeby działał (wolno), jak złamią
    > resztę transmisji.

    Bodajże Tamron wypuścił pierwszy zoom AF na NEX-a (i w ogóle
    pierwszy na MLIL-a), więc jednak się da (nie wiem tylko, czy odbyło
    się to z jakimiś płatnościami na rzecz Sony). No i szkoda, że to tylko
    hiperzoom (chyba 18-200).

    Mariusz [mr.]

  • 9. Data: 2012-01-19 14:43:32
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Thu, 19 Jan 2012 15:37:11 +0100, Mariusz [mr.] <l...@i...wp.pl>
    wrote(a):

> [...]

    Wolno to mało powiedziane... co można zauważyć na szkłach z bagnetem A i
    przejściówce LA-EA1 od Sony. MF jest szybszy... :)

> [...]
    > pierwszy na MLIL-a), więc jednak się da (nie wiem tylko, czy odbyło
    > się to z jakimiś płatnościami na rzecz Sony). No i szkoda, że to tylko

    Tak, ale to szkło specjalnie projektowane pod mirrorlesy i AF
    kontrastowy.

    pozdrawiam, B.

    PS. MLIL?

  • 10. Data: 2012-01-19 15:35:29