  • 31. Data: 2010-09-16 14:44:31
    Temat: Re: E52 - obawy nowego posiadacza
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On 14 Wrz, 10:16, Adramelech <a...@t...nie.ma> wrote:
    > Ok, podaj mi róznice między tymi 2 urzadzeniami, które sprawiają że nie da
    > się ich bezpośrodnio porównać.
    > różnice? Czy "niemal" to klawiaturka numeryczna?

    Wiesz co, klawiatura mechaniczna nie zużywa tyle prądu więc bateria
    będzie trzymać dużo dłużej. Nawet jak w specyfikacji ajfona napisali
    długi czas rozmowy, bo wielki wyświetlacz gaśnie podczas zbliżania do
    twarzy, to już to niestety nie dotyczy przeglądania zdjęć, plików na
    karcie, operowania różnymi aplikacyjkami itp.
    Ja właśnie też się przymierzałem do kupna jakiegoś dobrego dotykowca
    smartfona ale jak na razie nie widzę, że wyższa cena daje naprawdę
    lepszą jakość korzystania z telefonu niż w przypadku E52. Podstawową
    kwestią pozostaje problem długotrwałości baterii w połączenia z ceną.
    Cena tez jest niezwykle istotna bo taki absurd jak cena iphone4 = 4500
    = cena znakomitego nołtbuka! to dobre dla jakichś bogatych idiotów -
    tępych na tyle co nie widzą innego zastowania dla swoich "zbędnych
    tysięcy"... Poza tym nie mam przyjemności żeby prowokować różnych
    bandziorów i prosić sie o kłopoty, ani żeby ciągle drżeć nad zwykłym
    przedmiotem powszechnego użytko żeby mi nie zginął, nie wypadł gdzieś
    jak silniej podskocze itp. czyli pełen luz najważniejszy!

  • 32. Data: 2010-09-17 09:02:37
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)"
    <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.bef
    ore.replying>
    Odpowiedz na news:i6t69o$2go$3@news.onet.pl:

    > Klepie pod ławką? Jedną ręką? Pewien jesteś że masz na myśli SMSy?

    Hmm... Dałes mi do myslenia...

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 33. Data: 2010-09-17 09:06:42
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Xian Mi Mao <x...@g...com> Odpowiedz na
    n.googlegroups.com:

    > IMHO, niska cena przy porównywalnej funkcjonalności i komforcie
    > obsługi to dla takiego urządzenia jak telefon komórkowy (czy smartfon)
    > to objaw dobrze przemyślanej strategii firmy, stworzenie swoistego
    > SYSTEMU - sieci tanich zestandaryzowanych urządzeń!

    Akurat Wave jak na dotykowca ze swoimi mozliwościami jest tani.

    > Wszak, jeśli sprzedaż jest wielka to koszty maleją - więc opłaca się
    > obniżać cenę żeby... szprzedaż była jeszcze większa!

    Pewnie dlatego Wave kosztuje tyle ile kosztuje.

    > Więc nie ma co epatowac ceną dla telefonów! Wielka cena może być
    > przejawem INDOLENCJI producenta - TYLKO I WYŁĄCZNIE!
    >
    > Poza tym drogi telefon, czy inne małe przenośne urządzenie to IMHO
    > proszenie się o kłopoty! Właśnie już dziewczynkę bandzior dźgnął nożem
    > właśnie po to żeby odebrac jej telefon. (Njus sprzed 2-ch dni.)
    >
    > A co do szybszego procesora to zauważ, że dotykowiec musi sporą część
    > swego CPU zużywac na obsługę programowego interfejsu - w klawiszowcach
    > mechaniczne klawisze to samo załatwiają - więc przy porównaniu się
    > rekompensuje różnica w szykościach procesora!

    A proc w Wave jest sporo szybszy niż w E52. Wiec po dodatwym procencie (lub
    kilku) mocy CPU na obsługe ekranu zostaje dużo mocy w zapasie. Stąd Wave
    działa dużo szybciej niż E52, od której nawet starusieński Spv C600 jest
    znacznie szybszy(patrz wątek sprzed kilku dni).

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 34. Data: 2010-09-17 09:12:08
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Xian Mi Mao <x...@g...com> Odpowiedz na news:c130401d-6b6f-4213-
    9...@k...googlegroups.com:

    > Wiesz co, klawiatura mechaniczna nie zużywa tyle prądu więc bateria
    > będzie trzymać dużo dłużej.

    Tyle prądu niż co?
    Akurat bateria w E52 trzyma długo nie dlatego że ma wiecej guzików niż
    dotykowce, ale dlatego że ma mały ekran i wolny procesor.

    > lepszą jakość korzystania z telefonu niż w przypadku E52. Podstawową
    > kwestią pozostaje problem długotrwałości baterii w połączenia z ceną.

    Jak mieszkasz na pustyni bez prądu to faktycznie. Dla normalnych ludzi
    zostawić fona na noc w ładowarce nie stanowi jakiegoś wyzwania.
    Żebyś nie gadał o zużyciu pradu. Ładowana i8000 zużywa 1W prądu, nałodowane
    0W prądu z gniazdka(a przynajmniej mój watomierz nie pokazuje wartości
    mniejszych niż 1W).

    > Cena tez jest niezwykle istotna bo taki absurd jak cena iphone4 = 4500
    > = cena znakomitego nołtbuka! to dobre dla jakichś bogatych idiotów -

    Tutaj płacisz wyłacznie za logo. Technologicznie taki IP4 jest w tyle za 4x
    tańszym Wavem.

> [...]
    > przedmiotem powszechnego użytko żeby mi nie zginął, nie wypadł gdzieś
    > jak silniej podskocze itp. czyli pełen luz najważniejszy!

    Wiec jak ci się sprawuje twoja Nokie 3310?
    ;)))

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 35. Data: 2010-09-17 12:50:21
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On 17 Wrz, 11:12, Adramelech <a...@t...nie.ma> wrote:
    > Akurat bateria w E52 trzyma długo nie dlatego że ma wiecej guzików niż
    > dotykowce, ale dlatego że ma mały ekran i wolny procesor.

    600MHz to nie przesadzaj, że procesor jest aż taki powolny...

    > Wiec jak ci się sprawuje twoja Nokie 3310?

    Skąd pomysł? Ale tak serio to naprawdę nie wiem co wybrać, pół roku
    się tu pytałem o radę to wszyscy wychwalali E52, i po staranniejszym
    przeanalizowaniu różnych modeli staiwerdziłem, że rzeczywiście.

    OK, którego Samsunga Wave polecasz?
    I ile będzie kosztował?
    Sprawdziłem sobie tutaj parametry:
    http://www.mgsm.pl/pl/porownanie/4473/4247/4297/3829
    /
    E52 nadal pozostaje nieco mniejsza, płastsza i lżejsza niż S8500 -
    najciekawszy z tego towarzystwa...

    Ale ten system operacyjny 'Bada' - co to jest i czy jest na niego duży
    wybór aplikacji?

    Bo właśnie wczoraj zobaczyłem w Bloomberg diagram zastawienia udziału
    smartfonów w/g systemów operacyjnych - jednak nadal Symbian jest na
    pierwszym miejscu - 41% rynku światowego:
    http://www.bloomberg.com/news/2010-08-12/nokia-loses
    -market-share-as-growth-in-smartphones-extended-gart
    ner-says.html

  • 36. Data: 2010-09-17 13:22:02
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 15 Wrz, 10:28, Adramelech <a...@t...nie.ma> wrote:

    > Wszystkie telefony z WM Pro mają kilka sposobów rozpoznawania pisma min ten
    > jaki był pod PalmOSem.

    Gówno prawda. Tamten działał wyśmienicie. Trzeba się było nauczyć
    kilku literek (bo większość była domyślna) i działa błyskawicznie.
    WM (do wersji 6.6 włącznie, wyższej nie widziałem) jakieś własne
    badziewie, niby rozpoznające całe wyrazy, niby literki i cyferki, niby
    działa na całym ekranie ale wszystko niby. Kto używał Palma ten wie.
    Długo nie mogłem zrozumieć dlaczego w niby topowym iphone nie ma
    rozpoznawnia pisma, przecież tak świetnie działało w Palmie, ale po
    doświadczeniach z WM już wiem - patenty Palma skutecznie chronią.

    --
    ZZ@private

  • 37. Data: 2010-09-17 13:24:04
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Xian Mi Mao <x...@g...com> Odpowiedz na
    n.googlegroups.com:

    > 600MHz to nie przesadzaj, że procesor jest aż taki powolny...

    SPV C600 działa szybciej.

    > Skąd pomysł?

    Ma klawiature, można dzwonić i bateriał długo trzyma;)

> [...]
    > się tu pytałem o radę to wszyscy wychwalali E52, i po staranniejszym
    > przeanalizowaniu różnych modeli staiwerdziłem, że rzeczywiście.

    Na razie jest jeden. Ten "3".

> [...]
    / E52 nadal
    > pozostaje nieco mniejsza, płastsza i lżejsza niż S8500 - najciekawszy z

    Z najmniejszym i najgorszym ekranikiem. A róznice wymierów obudowy to
    milimetry.

    > Ale ten system operacyjny 'Bada' - co to jest i czy jest na niego duży
    > wybór aplikacji?

    Biorąc pod uwagę to że nie trzeba mordować sie z certyfikatami, i to że
    wszystkie aplikacje pisane na Bade działają na Badzie, to tak, jest duży

    No i?

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 38. Data: 2010-09-17 15:50:30
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 09/15/2010 10:28 AM, Adramelech wrote:

    > Wszystkie telefony z WM Pro mają kilka sposobów rozpoznawania pisma min ten
    > jaki był pod PalmOSem.

    A któraś z rozlicznych aplikacji działa chociaż tak szybko i pewnie jak
    na 32MHz Dragonballu w Palmie?

    M.

  • 39. Data: 2010-09-18 11:23:45
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On 17 Wrz, 15:24, Adramelech <a...@t...nie.ma> wrote:

    > SPV C600 działa szybciej.

    Ale to przez niezoptymalizowany soft E52 a nie przez procesor.

    > Ma klawiature, można dzwonić i bateria długo trzyma;)

    Ale nie można instalowac aplikacji a i wilkość obudowy tez nie jest
    rewelacyjna...

    > Na razie jest jeden. Ten "3".

    Co to znaczy? Podaj nazwę symbolu modelu, proszę...
    Który z nich:
    9/E52

    > Biorąc pod uwagę to że nie trzeba mordować sie z certyfikatami, i to że
    > wszystkie aplikacje pisane na Bade działają na Badzie, to tak, jest duży
    > wybór aplikacji.

    Coś ty! od razu spaczowałem swego symbiana i sprawa certyfikatów nie
    istnieje, więc jak duży jest ten wybór aplikacji na Bada?

  • 40. Data: 2010-09-19 06:00:12
    Od: Mackenzi <m...@g...com>

    On 15 Wrz, 10:37, "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)"
    wrote:

    > Wysuwana sprzętowa QWERTY? Jak się na tym pisze SMSa jedną ręką, idąc
    > przez terminal lotniskowy na przykład, nie wspominając o dziurawym chodniku?
    > (Well, dla mnie akurat jest to jedno z ważniejszych kryteriów wyboru
    > telefonu...)
    >
    > M.

    No z tym QWERTY to tak... ;-) Ja mam także E63 i o ile pisanie esków i
    e-mail'i w wolnej chwili to poezja to jednak pisanie jedną ręką e-
    mail'a lub eska podczas jazdy samochodem a duuużo jeżdżę, nie jest już
    taka fajna i prosta... Dlatego właśnie wybrałem E52 zamiast E72...