  • Data: 2012-05-20 17:49:06
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:jp8d6k.7ug.0@poczta.onet.pl...
    > "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> wrote in message

    > Fakt, że kondensator ma jakąś niezerową upływność NIE OZNACZA
    > że na obu okładzinach napięcia muszą być takie same...
    > Skąd takie bzdury wnioskujesz?

    Tak zmierzyl Piotr.

    > Kondensator rzeczywisty,

    Moze byc polaczony z ziemia albo nie. O jakim piszesz?

> [...]
    > upływność R to nie ma powodu aby napięcie na jego okładzinach musiałoby
    > być takie samo. Mało tego, nawet jak skończysz ładować taki kondensator
    > to napięcie na jego okładzinach będzie się utrzymywać przez pewien czas
    > o którym decyduje iloczyn R*C (tzw. stała czasowa).

    > No kuźwa - mówią że nie ma głupich pytań...
    > Ale tym pytaniem demaskujesz swoją ZEROWĄ wiedzę z poruszanej dziedziny.
    >
    > Pojemność kondensatora, ładunek w nim zgromadzony i napięcie między
    > jego okładzinami związane są następującym równaniem:
    >
    > C (pojemność) = Q (ładunek) / U (napięcie)

    To dotyczy kondensatora polaczonego z ziemia.

    Jest jeszcze pojecie "self-capacitance". Samotna kula, walec, plyta itp. tez
    maja pojemnosc.

    > Co to znaczy "to samo napięcie na obu końcówkach kondensatora"?
    > Pewnie miałeś na myśli ten sam potencjał i Ci się pofajdało...
    > Tak czy inaczej to samo napięcie/ten sam potencjał oznacza że różnica
    > napięcia między końcówkami będzie -zero- a więc niezależnie od
    > pojemności takiego kondensatora ładunek na nim zgromadzony
    > będzie zerowy.

    Nawet w szkole samotna kula ma pojemnosc.
    Przed wynalezieniem butelki lejdejskiej ladunek gromadzono na duzych
    arkuszach.

    > Zero.

    No to powiedz nam jaka pojemnosc ma Ziemia gdy pod napieciem 207V ma pole
    130V/m.

    > Czy Ty wciąż rozmawiasz o dzwonku *elektrostatycznym* i wideo
    > gdzie na TV stoją dwie puszki coca-coli czy jakiś czas temu wróciłeś
    > niepostrzeżenie do swojego ulubionego tematu do pogaduszek
    > na temat Tesli i Marconiego lub wyższości jednego nad drugim oraz
    > ich nadajników? A może wszystko Ci się zlewa w jedną papkę?

    To nie papka, to jeden temat. Ulot, czyli cold electron emission.
    S*