  • Data: 2012-05-21 10:32:27
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4fb9ebf3$1@news.home.net.pl...

> [...]
    >
    > 1. No kurka wodna nie wiedziałem, że z tą sklerozą już aż tak źle -
    > musiałem widocznie zapomnieć, że ja to zmierzyłem.
    > 2. Jakbyś nie doczytał - ja jedynie twierdzę (od początku) że "jak jedna w
    > górę to druga też w górę" i nic więcej.
    > 3. Jak druga końcówka nie podłączona to poruszy się tak samo jak pierwsza,
    > ale napięcie nie musi na niej być takie jak na pierwszej bo to zależy od
    > stanu początkowego. Jak na początku na drugiej było o 2V mniej niż na
    > pierwszej to po skoku nadal będzie na niej o 2V mniej niż na pierwszej.

    Sa takie same co do znaku. Przemol spodziewal sie przeciwnego.

> [...]
    > czym pod pojęciem nieidealny rozumiem przede wszystkim indukcyjności
    > doprowadzeń i ESR (zależna od częstotliwości, szeregowa rezystancja będąca
    > wypadkową różnych strat w kondensatorze (rezystancja doprowadzeń, straty w
    > dielektryku) bo one (w przypadku rozpatrywania szybkich skoków) znacznie
    > bardziej "brużdżą" niż upływność. Ale nadal prawdziwe będzie, że jak ze
    > stanu stabilnego na jednej robimy skok w jedną stronę to na drugiej
    > (przynajmniej na początku) też jest skok w tę samą stronę (o amplitudzie i
    > późniejszym zachowaniu się nie wypowiadam).

    Tu istotne jest tylko ze w "tę samą stronę".

    > Masz realną szansę przewrócić całą fizykę do góry nogami. Napisz może parę
    > artykułów to zdobędziesz sławę jak pewien urzędnik patentowy wiek temu.
    > Rozszerz swoje twierdzenie na prawo Ohma - że też dotyczy tylko oporników
    > połączonych z ziemią?

    Zostanmy przy kondensatorze. W kazdym podreczniku masz napisane ze pojemnosc
    samotnej plyty zalezy od odleglosci od ziemi i rodzaju izolatora.
    Tyle ze przy odleglosci nieskonczenie wielkiej jest tez pewna pojemnosc.

    > Zaproponuj jakieś prawo (zastępujące C=Q/U) dla kondensatora podłączonego
    > do bateryjki 9V nie podłączonej do ziemi.

    Kondensator podlaczony do ziemi ma na jedna okladzine podlaczona do -207V a
    druga do zrodla napiecia.

    Rozumie ze pytasz o kondensator podlaczone do bateryjki jak odbiornik. To to
    samo co wyzej tyle ze roznica jest te 9V.

    > Kompletnie nie rozumiem skąd ciągle bierzesz pod uwagę pojemności obiektów
    > samych w sobie (samotnych). Przecież to nie ma nic do tematu bo nie
    > rozpatrujemy działania tego dzwonka (wtedy byłoby w temacie) tylko jego
    > zasilanie.

    Przemol pisze ze " pojemności obiektów samych w sobie (samotnych)." jest
    zero.

    > Chcesz policzyć zużycie prądu przez taki dzwonek z Ziemią zamiast ucha od
    > puszki ?

    Chce aby Przemol wiedzial ze Ziemia ma nadmiar elektronow i jakie sa wyniki
    pomiarow.
    S*