  • Data: 2012-05-20 18:13:09
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:jp90ov$uk$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

    Pisze o powszechnie znanym fakcie ze Ziemia ma nadmiar elektronow i ten
    nadmiar daje 207V i natezenie pola elektrycznego okolo 130V/m.

    Chassis czyli masa jest polaczona z ziemia przez powietrze. Powierzchnia
    masy musi byc odpowiednio duza.

    W kazdej prozni elektrony lataja bez oporu. Co innego jest wyskakiwanie
    elektronow z katody.
    Caly XX wiek uczeni badali zimna emisje elektronow i mamy juz zimne katody.

    > Dlatego zadałem to pytanie - ja już straciłem wątek i przestałem rozumieć
    > o co chodzi :)

    O elektrony chodzi. Wyszlo ze w tym dzwonku przelaza przez szklo.
    S*