  • Data: 2012-05-17 23:09:17
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: Tomasz Szczesniak <t...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 17 May 2012 16:01:13 +0200 na fali pl.misc.elektronika
    stacja J.F <j...@p...onet.pl> nadala:

    > Jak to Piotr pisal - im wieksze napiecie, tym mniejsza czulosc
    > odchylania. Ale czas przelotu krotszy ... zaraz, pewny nie jestem,
    > gdzie bylo przyspieszanie - przed elektrodami odchylajacymi, za , na
    > calej przestrzeni ?

    Przede wszystkim większe napięcie - większa jasność. Przy obserwacji
    wysokich częstotliwości, gdy strumień elektronów porusza się szybko
    (nie zawsze były cyfrowe oscyloskopy :) ) przebieg będzie zwyczajnie
    ciemny, obserwuję to nawet w moim zabytkowym Tektronixie - najszybsza
    podstawa czasu wymaga podkręcenia jasności.

    Były robione lampy z dwoma anodami - jedna, na potencjale płytek
    oschylających przyśpieszała elektrony stosunkowo niewiele, co pozwalało
    uzyskać duże czułości odchylania, a druga, na znacznie wyższym
    potencjale dawała jasność (i problemy z ogniskowaniem i liniowością
    oschylania w pakiecie).

    --
    Tomasz Szcześniak

    t...@s...pl