  • 31. Data: 2019-05-02 13:36:56
    Temat: Re: Dziennikarze miesięcznika "Auto Moto" postanowili przetestować 9 aplikacji nawigacyjnych.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Apr 2019 07:26:24 +0200, Mirek Ptak napisał(a):
> [...]
    >
    > Pierwsze miejsce zajęły Automapa (42min/8/8) i NaviExpert (51/8/9)
    > Ciekawy był opis w ramce NE - "Do celu byliśmy prowadzeni na około -
    > trasa liczyła 42km, co przełożyło się na długi czas przejazdu. Jednak
    > ostrzeżenia o kontrolach prędkości oraz informacje o limitach prędkości
    > działają perfekcyjnie"
    >
    > Dalsze miejsca - Yanosik (54min/7/8), TomTom (41min/4/7) - oba z
    > rekomendacją AUTOmoto.
    > TomTom był na miejscu pierwszy. Jak widać w teście postanowili położyć
    > większy nacisk na ostrzeżenia i limity niż na faktyczną funkcję

    Ano, miejsce NE raczej nieuzasadnione, skoro dalej i dluzej.
    Ale spotkanie z suszarka znacznie wydluzy czas przejazdu i koszt :-)

    > Pozostałe miejsca:
    > Waze (47min/6/6)
    > Here (47min/4/7)
    > Navitel (64min/4/8)
    > Apple Maps (41min/0/0)
    > Google Maps (50min/0/0)

    A w ogole:
    -tyle roznych tras nawigacje wyznaczyly ? Fakt, ze pomiedzy Warszawa,
    ulic i mostow tam sporo ... ale na tych mniejszych to chyba nawet nie
    gromadza statystyk.

    -tyle policji suszy w stolicy, czy TT i Here nie znaja nawet
    aktualnych FR ?

    J.

  • 32. Data: 2019-05-02 15:34:10
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 30 Apr 2019 07:26:24 +0200, Mirek Ptak
    <n...@n...pl> wrote:

    >Ciekawy był opis w ramce NE - "Do celu byliśmy prowadzeni na około -
    >trasa liczyła 42km, co przełożyło się na długi czas przejazdu.

    Ale to logiczne. Z Marek do Janek najszybciej się jedzie S8/S2/S7,
    czyli obwodnicą Warszawy. Stąd te 42 km. Nie wierzę w to, że przejazd
    przez miasto będzie szybszy. Chyba że w nocy z soboty na niedzielę ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 33. Data: 2019-05-02 15:37:21
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 2 May 2019 13:36:56 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A w ogole:
    >-tyle roznych tras nawigacje wyznaczyly ? Fakt, ze pomiedzy Warszawa,
    >ulic i mostow tam sporo ... ale na tych mniejszych to chyba nawet nie
    >gromadza statystyk.

    Bardzo mnie ciekawi jakie trasy wyznaczyły poszczególne nawigacje.

  • 34. Data: 2019-05-02 15:38:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 02 May 2019 15:34:10 +0200, j...@i...pl napisał(a):

    > Ale to logiczne. Z Marek do Janek najszybciej się jedzie S8/S2/S7,
    > czyli obwodnicą Warszawy. Stąd te 42 km. Nie wierzę w to, że przejazd
    > przez miasto będzie szybszy. Chyba że w nocy z soboty na niedzielę ;)

    I byloby pieknie, gdyby nie podali czasow.

    TomTom 41 minut, NE w/w obwodnica 51 minut.

    Widac wszyscy mysla podobnie, i obwodnica sie korkuje :-)

    J.

  • 35. Data: 2019-05-02 15:42:15
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 2 May 2019 15:38:49 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >TomTom 41 minut, NE w/w obwodnica 51 minut.

    Dlatego ciekawi mnie trasa wyznaczona przez TT. To jedno. A drugie:
    kiedy te testy robili: w jaki dzień tygodnia i o której godzinie. Bo
    jak w piątek po południu to bardzo korkogenny jezst zjazd z S8/S2 na
    S7/S8 w stronę Krakowa/Katowic na węźle Opacz. I tutaj te 10 minut
    różnicy mogło się faktycznie zrobić.

  • 36. Data: 2019-05-02 15:46:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 2 May 2019 12:56:36 +0200, w <qaeid3$ji3$1@node2.news.atman.pl>, Cavallino
    <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Możesz jaśniej?
    > Chodzi o to, że na krótsze niż kilkanaście km odcinki, NE się nie nadaje?

    Dokładnie to co napisałem.
    Sytuacja live jest liczona na kilkanaście km naprzód. Reszta trasy na podstawie
    statystyki odcinków.
    Co mi po informacji, że w Szczecinie są korki skoro tam będę za kilka godzin?

    Trasa wyznaczona na www pokryje się z trasą aktualną tylko jeżeli dane live
    będą idealnie zgodnie z danymi statystycznymi.

  • 37. Data: 2019-05-02 15:48:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 2 May 2019 15:38:49 +0200, w <fkrdy3bc81hg.195haekbpwqoh$.dlg@40tude.net>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > I byloby pieknie, gdyby nie podali czasow.
    > TomTom 41 minut, NE w/w obwodnica 51 minut.
    > Widac wszyscy mysla podobnie, i obwodnica sie korkuje :-)

    Przecież napisali, że jechali zgodnie z ograniczeniami.
    To chyba byli jedyni tacy na tej obwodnicy ;)

  • 38. Data: 2019-05-02 16:03:04
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-02 o 15:48, r...@k...pl pisze:

    > Przecież napisali, że jechali zgodnie z ograniczeniami.
    > To chyba byli jedyni tacy na tej obwodnicy ;)

    Czasami - a w zasadzie kilka razy tygodniowo - udaje się "uzyskać" czas
    przejazdu 30 min pomiędzy jednym a kolejnym węzłem. Bardzo duże
    znaczenie ma godzina.

    Jakieś 5 lat temu sam przejazd od Marek przez most Grota to bywało
    często ponad 2 godziny, gdzie normalnie jest to kilka minut.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 39. Data: 2019-05-02 16:30:20
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 2 maja 2019 08:34:09 UTC-5 użytkownik j...@i...pl napisał:

    > Ale to logiczne. Z Marek do Janek najszybciej się jedzie S8/S2/S7,
    > czyli obwodnicą Warszawy. Stąd te 42 km. Nie wierzę w to, że przejazd
    > przez miasto będzie szybszy. Chyba że w nocy z soboty na niedzielę ;)

    Jeden z najszybszych moich przejazdow Matuszewska-Janki to byl wieczor przed dniem
    wszystkich swietych.
    Jechalem Grojecka 70 i mnie auta wyprzedzaly. I na odcinku rondo zawiszy do hynka
    mialem jedno czerwone swiatlo. Jakis gostek na pasach rower prowadzil.

    Roznie moze byc.

    Podobny choc nie tak dobry czas mialem kiedys w wigilie ale bylo wtedy wczesniej...

  • 40. Data: 2019-05-02 19:23:25
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 02-05-2019 o 13:30, J.F. pisze:

    > Myslicie, ze nawigacje planuja uwzgledniajac rzeczywiste predkosci
    > innych uzykownikow, czy "nie wiecej niz dopuszczalny limit" ?

    Różnie zapewne.
    Ale można się domyślać, że faktyczny czas przejazdu, który biorą pod
    uwagę uwzględnia faktyczną prędkość wcześniej jadących użytkowników, a
    nie: "ale nie więcej niż".....

    > Ja bym nie mogl ... ale Warszawa, korki ... da sie szybciej ?

    Obwodnicą pewnie tak.