-
1. Data: 2019-04-27 08:19:43
Temat: Pęd na duże
Od: Peter <p...@o...pl>
małe samochody się nie sprzedają w PL, peugot 108 zupełnie nie oferowany
w PL, renault twingo wycofany z oferty, fiaty 500,UP,citi zalegają na
placach
znajomy kupił seata atece za 150tys a drugi znajomy na to podczas
oglądania powiedział "fajny ale mały "
niedługo sprzedaż tirów pobije rekordy..
polska to taki kraj że mamy drogi jak w stanach 6 pasmowe a każdy ma 5
dzieci więc potrzebuje dużych pakownych samochodów
-
2. Data: 2019-04-27 08:51:12
Temat: Pęd na duże
Od: p...@g...com
Brak podatku drogowego. W Niemczech płacisz od emisji CO2 i mimo oszustw producentów
trend większe - droższe jest zachowany. Gdyby w PL każdy posiadacz 2 litrowego TDI
musiał wybulic rocznie 1300 PLN szybko wzrosła by świadomość ekologiczna ;-) krótko
mówiąc taki mamy klimat.
-
3. Data: 2019-04-27 10:10:36
Temat: Re: Pęd na duże
Od: WS <L...@c...pl>
On Saturday, April 27, 2019 at 8:51:15 AM UTC+2, p...@g...com wrote:
> Brak podatku drogowego. W Niemczech płacisz od emisji CO2 i mimo oszustw
producentów trend większe - droższe jest zachowany. Gdyby w PL każdy posiadacz 2
litrowego TDI musiał wybulic rocznie 1300 PLN szybko wzrosła by świadomość
ekologiczna ;-) krótko mówiąc taki mamy klimat.
Bo u nas jeszcze sporo ludzi jesli nawet nie zna sie na fizyce, to ma dobra intuicje
;) i testy NCAP dajace 5* malym samochodom traktuja z przymrozeniem oka.
Duze => bezpieczniejsze
BTW nie ma 2 litrowego TDI tylko JTDm i jesli policza za emisje CO2 to toto pali
poniej 5.5/100 ;)
-
4. Data: 2019-04-27 10:26:23
Temat: Re: Pęd na duże
Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>
W dniu 27.04.2019 o 07:51, p...@g...com pisze:
> Brak podatku drogowego. W Niemczech płacisz od emisji CO2 i mimo oszustw
producentów trend większe - droższe jest zachowany.
no i taki passat 1.4 (pojemność przypadkowa, ale zgaduję że małe silniki
często są w większych i mniejszych autach) i polo z tym samy silnikiem
mają dramatycznie różne emisje CO2?
Gdyby w PL każdy posiadacz 2 litrowego TDI musiał wybulic rocznie 1300
PLN szybko wzrosła by świadomość ekologiczna ;-) krótko mówiąc taki mamy
klimat.
>
I od razu pobiegłby do sklepu po nowego malucha...
W UK też podatek drogowy zależy od CO2, i tak:
- za 1.6 benzynę place 260 rocznie
- za 3.0CDI płaciłem ok. 200 rocznie, ale zarejestrowany jako campervan,
bez tego prawdopodobnie by było ok. 500 rocznie
- za 2.0TDI z tego samego rocznika co 1.6 benzyna, płaciłbym 160-200
- Fiat 500 - od 0 do 140 rocznie, w zależności od silnika
- BMW 330e - 0 rocznie (to tak dla porównania wielkości, auto jednak
sporo większe niż Fiat 500, a road tax często niższy...)
Podsumowując: różnice niewielkie, więc inne kryteria wyboru mają
priorytet. Dla mnie rzecz jest prosta: raz czy dwa razy w roku chcę
pojechać w trasę 1000 czy 2000km, to nie kupię elektryka. Raz czy dwa
razy w roku chcę zrobić dłuższą trasę z bagażami, to nie kupię VW UP
tylko golfa czy passata, bo w codziennym użytkowaniu nie będzie gorszy,
a w dłuższą trasę dużo wygodniejszy.
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
5. Data: 2019-04-27 10:32:39
Temat: Re: Pęd na duże
Od: p...@g...com
Klasyka 1.9 TDI 293 EUR
Golf 7 TSI 70 EUR
Teraz jaśniej ? Niemcy walą tak po kieszeni że suwerena nie stać i kupuje nowe -
lepsze - droższe ;-)
-
6. Data: 2019-04-27 10:59:48
Temat: Re: Pęd na duże
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik p...@g...com ...
> Brak podatku drogowego. W Niemczech płacisz od emisji CO2 i mimo
> oszustw producentów trend większe - droższe jest zachowany. Gdyby w
> PL każdy posiadacz 2 litrowego TDI musiał wybulic rocznie 1300 PLN
> szybko wzrosła by świadomość ekologiczna ;-) krótko mówiąc taki mamy
> klimat.
No to przeciez wielokrotnie tu pisałem ze hipokryzja w temacie ekologii
siega zenitu! Ale nic dziwnego - w koncu ryba psuje sie od głowy.
Jest tu paru takich co za brak dpfu łamałoby rece ale z drugiej strony do
pobliskiej biedry zaiwania conajmniej suvem 150KM i spalaniem 12l...
To jest taka nowoczesna ekologia!
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."
La Rochefoucauld
-
7. Data: 2019-04-27 11:17:21
Temat: Re: Pęd na duże
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2019-04-27 o 08:19, Peter pisze:
> małe samochody się nie sprzedają w PL, peugot 108 zupełnie nie oferowany
> w PL, renault twingo wycofany z oferty, fiaty 500,UP,citi zalegają na
> placach
>
>
> znajomy kupił seata atece za 150tys a drugi znajomy na to podczas
> oglądania powiedział "fajny ale mały "
>
> niedługo sprzedaż tirów pobije rekordy..
>
> polska to taki kraj że mamy drogi jak w stanach 6 pasmowe a każdy ma 5
> dzieci więc potrzebuje dużych pakownych samochodów
>
Wiesz gdybym mieszkał w duży zatłoczonym mieście i dojeżdżał tylko do
pracy kupił bym sobie jakiegoś mocnego mini albo w ogóle jakiegoś
elektrycznego microcara.
Ale mieszkam na wsi, do najbliższego miasta wielkości większej wsi mam
4km. Do miasta wojewódzkiego mam 70km. Dużo jeżdżę w trasach. I
wytłumacz mi dlaczego mam kupić jakiegoś kurdupla w którym czuję się
klaustrofobicznie, w razie większego dzwona mam praktycznie zerowe
szanse na cokolwiek (w dupie mam sztuczne gwiazdki w sponsorowanym
NCAP), a przy 140km/h na autostradzię spalę tyle co 5.5l V8 które będzie
sobie pyrkało na 2200RPM i będzie w środku błoga cisza, w dodatku byle
podmuch wiatru nie zepchnie mnie z drogi?
Potrzebujesz małego samochodu do miasta? Proszę bardzo, ja nie :)
Chcesz diesla? Kupuj diesla, do miasta, kto bogatemu zabroni.
--
Pozdrawiam
Lewis
-
8. Data: 2019-04-27 11:21:32
Temat: Re: Pęd na duże
Od: p...@g...com
Pierwsza Umweltzone (z zakazem wjazdu dla starszych pojazdów) powstała w Niemczech w
2008 roku i przez 10 lat naukowcy nie byli w stanie stwierdzić mierzalnych efektów
więc trzeba być wyjątkowo tępym lub skorumpowanym żeby nie zauważyć że coś nie halo
;-) ostatnio jeden bystry facet stwierdził że niemieckim motokoncernom nie zwróciły
się jeszcze inwestycje w diesla więc rozmyślnie opóźniają inwestycje w elektryki.
Trzeba być tylko czujnym kiedy nastąpi ten moment ;-)
-
9. Data: 2019-04-27 11:35:08
Temat: Re: Pęd na duże
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 27.04.2019 o 10:10, WS pisze:
> Bo u nas jeszcze sporo ludzi jesli nawet nie zna sie na fizyce, to ma dobra
intuicje ;) i testy NCAP dajace 5* malym samochodom traktuja z przymrozeniem oka.
> Duze => bezpieczniejsze
Bo mają rację - 5 w yarisce (o ile ma piątkę) nie równa piątce w dużym
SUVie. Testy są robione na zderzeniu "ze ścianą" czyli w przypadku
rzeczywistym z przeszkodą stałą lub z takim samym "przeciwnikiem" jak
ty. Ile gwiazdek ma kamaz?
Shrek
-
10. Data: 2019-04-27 12:23:48
Temat: Re: Pęd na duże
Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
W dniu 2019-04-27 o 08:51, p...@g...com pisze:
> Brak podatku drogowego. W Niemczech płacisz od emisji CO2 i mimo oszustw
producentów trend większe - droższe jest zachowany. Gdyby w PL każdy posiadacz 2
litrowego TDI musiał wybulic rocznie 1300 PLN szybko wzrosła by świadomość
ekologiczna
Nie za bardzo wiem, co ma do tego ekologia. Jeśli milion samochodów stoi
w korku, to można mówić o jakimś wpływie na ekologie, w normalnym ruchu
wpływ jest minimalny. Samochód Żony, silniczek 1,2, waga ok. 800kg pali
ok. 8 l. Mój, 2,4, waga 1600kg pali... 8 l. Tyle, że tamten benzyny, a
mój ON. O bezpieczeństwie, wygodzie i objętości bagażnika juz było, więc
nie będę powtarzał.
Prawda jest taka, że Niemcy są producentem samochodów. Pewnie jednym z
większych na świecie. Mają dość pieniędzy, żeby sponsorować różne
organizacje "eko", które wymuszą taki sam zysk przy mniejszym zużyciu
materiałów. Do tego wymuszą kupowanie nowych, bo normy, bo zony itp.
Sami zaś Niemcy mają dosyc pieniędzy, żeby się nie buntować, tylko
posłusznie wspierać swoja gospodarkę.
My zaś samochodów nie produkujemy własnych, jesteśmy na dorobku ciągle,
mamy natomiast sporo wypadków, a coraz mniej ofiar śmiertelnych, co
niewątpliwie zawdzieczamy temu, że w dużych samochodach ma się co giąć.
Możemy więc sobie pozwolić na zdrowy rozsądek i politykę niezależną od
Niemiec. O ile oczywiście do władzy nie wróci ekipa mająca odmienne
zdanie na ten temat.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com