  • 11. Data: 2011-03-08 13:42:15
    Temat: Re: Dyski twarde o dużej pojemności do przechowywania danych - problema!
    Od: Górski Adam <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 3/8/2011 04:19, sofu pisze:
> [...]
    > ew. z powrotem, ale nie o to chodzi.
    > W sklepie komputerowym facet mówił mi, że juz po pół roku można mieć kłopoty
    > z odczytem danych z dysku. Miał na myśli raczej niepracujacy dysk.
    > Miałoby sie to dziać ponieważ gestość upakowanych danych na małej
    > powierzchni jest tak duża, że dyski o duzej pojemności są szczególnie
    > podatne na rozmagnesowanie się i utratę danych.
    > Ale z kolei samo jego podłaczenie pod komputer bez odczytu danych zdaje się
    > nie powodowac odnowienia się (samoprzekopiowania) danych.
    > Przyznam sie, że ja nie wiem jak działa pod tym wzgledem dysk twardy?

    Z dobrze poinformowanych źródeł wiem że dysk wykonuje sobie takie
    odświeżanie danych w tle - przynajmniej jeżeli zajdzie taka potrzeba.
    Chodzi tutaj prawdopodobnie o te najbardziej pojemne dyski z "zapisem
    prostopadłym" czy jakoś tak - nie znam dokładnie fizycznej strony tego
    zagadnienia.

    Wiem jednak że od strony firmwaru dysk monitoruje rzadko używane dane i
    w przypadku ryzyka utraty danych - odczytuje i zapisuje je ponownie.

    Pozdrawiam

    Adam

  • 12. Data: 2011-03-08 13:42:37
    Od: Górski Adam <gorskiamalpa@wpkropkapl>

  • 13. Data: 2011-03-08 14:15:37
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Dnia Tue, 08 Mar 2011 13:25:52 +0100, Waldemar Krzok napisał(a):

    [ciach]
    > DVD i BD trzymają krócej, niż dysk.
    [ciach]
    A DVD-RAM z tego co wiem to mają znacznie dłuższą trwałość.

    Pozdrawiam
    Bo(o)t manager

  • 14. Data: 2011-03-08 15:41:05
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 08.03.2011 15:15, schrieb Bo(o)t_manager:
    > Dnia Tue, 08 Mar 2011 13:25:52 +0100, Waldemar Krzok napisał(a):
    >
    > [ciach]
    > [ciach]
    > A DVD-RAM z tego co wiem to mają znacznie dłuższą trwałość.

    Jeszcze nie widziałem 20-letniego DVD-RAM, więc się nie wypowiem.

    Waldek

  • 15. Data: 2011-03-08 16:16:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-08 16:41, Waldemar Krzok pisze:

    > Jeszcze nie widziałem 20-letniego DVD-RAM, więc się nie wypowiem.
    >
    > Waldek

    Ale ja mam katy dziurkowane, jeszcze starsze od wspomnianego DVD-RAM ;)
    Może na nie by poprzenosić dane ?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 16. Data: 2011-03-08 17:02:05
    Od: "kk" <...@...pl>

    Ostatnio miałem w pracy przypadek, że partia komputerów
    firmy ( a co, niech się wstydzą) ... Fuitsu Siemens
    nie czyta płyt DVD które zostały do nich fabrycznie dołączone.
    ( recovery vista, downgrade XP oraz drivers).
    Koputery dwuletnie, płyty pewnie też.

  • 17. Data: 2011-03-08 17:26:01
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 08.03.2011 18:02, kk pisze:
> [...]
    > nie czyta płyt DVD które zostały do nich fabrycznie dołączone.
    > ( recovery vista, downgrade XP oraz drivers).
    A to problem z płytami, czy napędami CD, które się kurzą?

    Michoo

  • 18. Data: 2011-03-08 17:53:21
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    > Ale ja mam katy dziurkowane, jeszcze starsze od wspomnianego DVD-RAM ;)
    > Może na nie by poprzenosić dane ?
    >
    > --

    A może nauczyc się na pamieć w kodzie binarnym i przekazywac z pokolenia na
    pokolenie?
    W ostateczności można kuć w kamieniu.

    pzdr. Janusz

  • 19. Data: 2011-03-08 18:09:50
    Od: "kk" <...@...pl>

    > A to problem z płytami, czy napędami CD, które się kurzą?

    Wydaje się, że jedno i drugie.

    Płyty bez problemu czyta inny PC.
    A wspomniane Fuitsu czytają obce płyty DVD.

    Jeszcze tego nie trenowałem, ale
    rozwiązaniem może będzie skopiowanie oryginalnych płyt na innym PC-cie
    jeżeli te nie są w jakiś sposób zabezpieczone.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2011-03-08 18:13:04

    > A może nauczyc się na pamieć w kodzie binarnym i przekazywac z pokolenia
    > na pokolenie?
    > W ostateczności można kuć w kamieniu.
    >

    > pzdr. Janusz

    Jakby dobrze poszukać to mogę jeszcze znaleźć dziurkarki i czytniki do taśm
    perforowanych.
    Może być tylko problem z nośnikiem.