  • 51. Data: 2011-03-10 12:22:45
    Temat: Re: Dyski twarde o dużej pojemno?ci do przechowywania danych - problema!
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    Michoo denied rebel lies:

    > I są tacy co tak robią.

    No i jest Internet.

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|Time marches on
    (::) (::)|

  • 52. Data: 2011-03-10 17:50:19
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Dlaczego roszczace ? Maja stosowna umowe, artysta nie ma obowiazku
    > podpisywac zadnych umow ..

    Prawa autorskie są niezbywalne, można odstąpić prawa majątkowe do
    utworu. Firma fonograficzna może dysponować jedynie prawami majątkowymi.
    Ponieważ firma twórcą nie jest jedynymi prawami jakimi może dysponować
    są prawa producenta. Firma produkuje płytę i jak każda inna produkt może
    sprzedać płytę jeden raz. Występowanie firmy z roszczeniem z tytułu praw
    autorskich jest bezpodstawne. Poza tym umowa firma-autor dotyczy
    wyłącznie sygnatariuszy umowy. Nie można umowy rozciągać na osoby
    trzecie, które umowy nie podpisywały. Z roszczeniem z tytułu piractwa
    mogą występować jedynie organizacje występujące w imieniu autora z
    tytułu jego praw autorskich a więc organizacje typu ZAIKS. Mogą domagać
    się należnych tantiem z tytułu wykorzystania utworu. Znamy stawkę jaką
    autor otrzymuje ok. 5% wartości płyty. Zakładając koszt płyty 50zł oraz
    10 utworów na płycie, koszt tantiem za utwór będzie się wahał w
    granicach 25gr brutto.

    JanuszR

  • 53. Data: 2011-03-10 18:09:17
    Temat: Re: Dyski twarde o dużej pojemności do przechowywania danych - problema!
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 09-03-2011 08:57, Michoo pisze:
    > No patrz pan - nie mam pirackich programów a mój backup to 2 pełne DVD.

    No OK, ja pewnie mam gdzieś tyle, ale to jest 10GB a nie 1TB, czy więcej.

    Pisałem o wyjątkach pewnych profesji mając na myśli np. cyfrowe video,
    czy zawodowe foto.

    W tej chwili dosyć pamięciożerne są filmy HD. Ale ten temat już
    poruszałem...

    --
    Pozdr
    EM

  • 54. Data: 2011-03-10 20:27:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Mar 2011 11:49:41 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J.F.,
    >
    >Jasne. Artysta moze sobie sam tłoczyć swoje płyty i dbać o ich
    >dystrybucję. Tylko kiedy artysta ma tworzyć?

    W czasie kiedy normalnie wodke pije :-)

    Nie przesadzajmy - wytloczyc plyty to mozna dzis w jeden dzien - tzn
    zamowienie zlozyc. Z dystrybucja to jak sie tam umowi.
    Tylko na to wsystko trzeba kapitalu, a mlody artysta tego nie ma.
    A inwestor to takie bydle ze chce zarobic.

    >Tak zwane prawa autorskie w większości przypadków chronią nie autorów
    >ale producentów i dystrybutorów. Polska ustawa wyjęła spod ochrony
    >autorów oprogramowania kierując ochronę do uznaniowości umowy z
    >producentem. Groza i żenada.

    Dlaczego ? Nie uwazasz ze groza to by byla zatrudnic pracownika,
    placic mu pensje, a potem on sie jeszcze tantiem domaga ?
    Umowa w koncu moze byc dowolna, żenujace moze byc co najwyzej nierowne
    traktowanie tworcow roznego typu.

    >Śmieszy mnie, gdy autorzy robią raban o piractwo udając, że nie widzą
    >tego, że najbardziej sa ograbiani przez własnych agentów i producentów.

    No coz, moze jednak maja z nimi dobra umowe spisana, i dobrze wiedza
    ile maja z kazdej sprzedanej plyty :-)

  • 55. Data: 2011-03-10 21:08:27
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > No coz, moze jednak maja z nimi dobra umowe spisana, i dobrze wiedza
    > ile maja z kazdej sprzedanej plyty :-)

    może nie mają innego wyjścia? Podobno zmowy cenowe się zawzięcie tropi ale
    jakoś mafia producencka nie jest niepokojona.

    e.