  • 11. Data: 2012-03-07 07:27:00
    Temat: Re: Dyski na magazyn dóbr wszelakich
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Przemysław Ryk nabazgrał(a):

    > Aha. Bo problemy z firmware zależą od tego, czy kupisz w Komputroniku,
    > Morele.net czy Proline.pl. JoteR... No jak Cię proszę...

    A i tak 90% dysków kupują u nas w firmie :) jedyna różnica potem marża
    sprzedawcy :)

  • 12. Data: 2012-03-07 11:22:54
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-02-23 08:37, Chris pisze:
    > Przemysław Ryk nabazgrał(a):

    ata-iii-64mb-434392/
    x-372613/

    > Ja bym brał WD który lepiej spisuje się jeśli chodzi o RAID, seria Black
    > albo RAID RE4..
    > Sprzedaliśmy setki dysków Black do serwerów w CERN i jakoś działają, co
    > ciekawe poszło też dużo dysków Samsunga (szkoda że się sprzedali) wiec
    > jak byś trafił Samsunga to nie zastanawiaj się tylko kupuj, najlepiej
    > wersje 2TB.

    http://www.qnap.com/en/?sn=3877&lang=en
    Tu masz listę dysków do urządzeń qnapa, wraz z zastrzeżeniami, jeśli
    jakieś są. Skoro oni jakieś konkretne modele polecają różnych firm, to
    znaczy, że je nieco testowali.

  • 13. Data: 2012-03-12 21:55:40
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 07 Mar 2012 12:22:54 +0100, BQB napisał(a):

    > http://www.qnap.com/en/?sn=3877&lang=en
    > Tu masz listę dysków do urządzeń qnapa, wraz z zastrzeżeniami, jeśli
    > jakieś są. Skoro oni jakieś konkretne modele polecają różnych firm, to
    > znaczy, że je nieco testowali.

    Page not found
    We are sorry that the page you are looking for cannot be found.

    Chlip. :(

    [ Dreams have a nasty habit of going bad when you're not looking. ]
    [ (Max Payne) ]

  • 14. Data: 2012-03-12 21:55:40
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 23 Feb 2012 08:37:13 +0100, Chris napisał(a):

    ata-iii-64mb-434392/
    x-372613/

    > Ja bym brał WD który lepiej spisuje się jeśli chodzi o RAID, seria Black
    > albo RAID RE4..

    U znajomego składałem swego czasu - na szczęście - RAID 10 na czterech
    właśnie WD Black. Mało mnie szlag nie trafił. Dosłownie co kilka dni
    kontroler (ICH10R na płycie z P55) stwierdzał, że któryś z dysków jest
    niekoszerny i wywalał go z RAID. Dlaczego - pojęcia nie mam. Wystarczyło
    odpalić system, zaznaczyć w Intel Rapid Storage, że dysk jest cacy. I
    problem - na chwilę - się rozwiązywał.

> [...]
    > byś trafił Samsunga to nie zastanawiaj się tylko kupuj, najlepiej wersje

    Samsungów mam sam w domowym kompie cztery sztuki serii F3 po 1 TB każdy.
    Bardzo zacne napędy - przyznam bez bicia. :D

    [ Ziemia ma granice, a głupota ludzka jest bezgraniczna. (G. Flaubert) ]

  • 15. Data: 2012-03-14 00:59:35
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-03-12 22:55, Przemysław Ryk pisze:

    > Page not found
    > We are sorry that the page you are looking for cannot be found.
    >
    > Chlip. :(
    Nie działa linkowanie, więc na www.qnap.com products, storage, wybieramy
    pierwszy model z lewej, następnie compatibility i klikaj w ramki :P
    ewentualnie tu:
    http://wiki.qnap.com/wiki/Compatible/Incompatible_Ha
    rd_Drives%283.5

  • 16. Data: 2012-03-14 07:35:12
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    BQB nabazgrał(a):

> [...]
    > Tu masz listę dysków do urządzeń qnapa, wraz z zastrzeżeniami, jeśli
    > jakieś są. Skoro oni jakieś konkretne modele polecają różnych firm, to

    Pisałem że od domou brałem ostatnio qnapa 419+ z 4 x 2TB i wsadzili Seagate
    Green .. to nie działa co chwila wyski się wywalały, RAID wypinał dyski i
    znowu podpinał ... wymiana na normalne (nie pamiętam teraz modelu) dyski
    7200 też Seagate i działa bez problemu.

  • 17. Data: 2012-03-14 20:16:44
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-03-14 08:35, Chris pisze:
> [...]
    > wypinał dyski i znowu podpinał ... wymiana na normalne (nie pamiętam
    > teraz modelu) dyski 7200 też Seagate i działa bez problemu.

    Pretensje miej do sprzedawcy, seagate green są niezalecane przez QNAPa,
    zerknij na note5

  • 18. Data: 2012-03-15 08:25:23
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    BQB nabazgrał(a):

    > Pretensje miej do sprzedawcy, seagate green są niezalecane przez QNAPa,
    > zerknij na note5

    Wiem ale ja kupowałem już zestwa QNAP + dyski ... sprzedawca wymienił w
    zasadzie od ręki, na drugi dzień już były nowe dyski a na drugi ddzień bo
    jeszcze poszły testy czy napewno nic się nie wywala. Druga sprawa to nowy
    firmware który podobno nie był dopracowany i coś się z nim potrafiło
    krzaczyć. Odpukać od jakiegoś czasu działa i nie ma z nim już problemu.