  • 1. Data: 2012-02-18 17:56:58
    Temat: Taktowanie procesora
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Witam

    Płyta Intel D845GEBV2, procesor Pentium IV 2,6 GHz / 400 MHz zgłasza się
    jako 1300 z FSB 100 MHz. W Biosie nie widze opcji do ustawiania
    częstotliwości procesora. W manualu jest tylko wzmianka o współpracy z
    pamięcią. Jeśli 333 to FSB tylko 533, a jeśli 256 to obie możliwości. Co
    jest grane? Na liście procesorów jest ten 2,6. Jakieś zworki do ustawienia?

    Pozdrawiam Remek

  • 2. Data: 2012-02-18 18:20:10
    Temat: Re: Taktowanie procesora
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Remek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > jest grane? Na liście procesorów jest ten 2,6. Jakieś zworki do ustawienia?

    2,6 GHz ma FSB = 200 MHz. Zwiększ FSB i będzie działać.

  • 3. Data: 2012-02-18 18:23:45
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "qwerty" napisał:

    > 2,6 GHz ma FSB = 200 MHz. Zwiększ FSB i będzie działać.

    W Biosie jest no option. Nie ma takiej możliwości w setupie. Może zworki? W
    manualu tego nie widzę.

    Remek

  • 4. Data: 2012-02-19 16:07:55
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Nawet starsze płyty, (moja to D865) są na stronie Intela bardzo dobrze
    udokumentowane. Sprawdź listę dostępnych procesorów dla płyty - przy każdym jest
    zazwyczaj informacja o wymaganej "minimalnej" wersji BIOSa, może tu jest
    problem.
    PP

  • 5. Data: 2012-02-19 19:38:15
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "PL(N)umber_One " napisał:

> [...]
    każdym jest
    > zazwyczaj informacja o wymaganej "minimalnej" wersji BIOSa, może tu jest

    Mam kilka stron dokumentacji. Wydaje się aktualna dla czasu produkcji płyty.
    Na liście procesorów nie ma rozróżnienia Northwood, czy Prescot. Mój jest
    Northwood HyperThreading 2,6 GHz/400 MHz. Na liście procesorów obsługiwanych
    przez płytę wydaje się, że jest. W dokumentacji płyty też jest wymieniony
    (bez Northwood, czy Prescot). Pentium IV 2,4 GHz/400 MHz jest rozpoznawany
    prawidłowo. Płytę kupiłem z Celeronem 3,2 GHz/533. I na nim nie wstaje.
    Zasilacz za słaby?

    Remek

  • 6. Data: 2012-02-19 23:08:55
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    W dokumentacji Twojej płyty odnośnie procesorów, nie ma informacji, że obsługuje
    procesory z HT, w dokumentacji do mojej (D865 -nieco nowsza) jest to wyraźnie
    napisane. Może tu jest rozwiązanie.
    PP

  • 7. Data: 2012-02-21 08:17:54
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Remek nabazgrał(a):

> [...]
    > pamięcią. Jeśli 333 to FSB tylko 533, a jeśli 256 to obie możliwości. Co
    > jest grane? Na liście procesorów jest ten 2,6. Jakieś zworki do

    Płyty intela nie są do modingu :) one mają działać stabilnie na ustawieniach
    firmowch i w tym się sprawdzają. Jak chcesz coś zmieniać to kup płytę innego
    producenta.