    From: "maX" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dyski 3TB i stosunkowo wiekowe płyty główne
    Date: Wed, 5 Dec 2012 22:41:15 +0100

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:1ruae2qcd00d9.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.inf
    o...

    > Średnio satysfakcjonujące rozwiązanie. Szczególnie, że docelowo (jak
    > zleceniodawcy pozwolą ;D) się to ma skończyć czterema dyskami w RAID5.

    Teoretycznie można 4 takie dyski połączyć w RAID5 w NAS, a ten NAS podłączyć
    przez USB 3.0 do kompa (takie rozwiązanie ma ta zaletę że z tego RAID może
    korzystać większa ilość kompów; tymczasem połączenie sieciowe 1Gbit to tylko
    125 MB/s, znacznie wolniej niz USB 3.0). Ewentualnie do RAID kupić większą
    ilość dysków ale 2TB. No i biorąc pod uwagę cenę czterech dysków 3TB to
    można przy ich kupnie odrazu wymienić płytę główną na taką obsługującą dyski
    powyżej 2TB.
    Można też użyć eSATA (prędkość ta sama co SATA, ale zalety USB, w
    szczególności możliwość podłączenia hot-plug przy działającym windowsie, z
    pominięciem biosu). Ale w praktyce jeśli to nie jest dysk startowy to tak
    jak pisałem - nawet po wyłączeniu detekcji tego dysku w biosie windows sam
    powinien go sobie wykryć.
    Albo dokupić kontroler eSATA / SATA obsługujący duże dyski. Kontrolery eSATA
    zaczynają się od 30 zł, SATA również ale trzebaby sprawdzić które obsługują
    duże dyski.