  • 41. Data: 2010-09-20 16:19:44
    Temat: Re: Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
    Od: Bingo <a...@W...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 17 Sep 2010 17:22:24 +0200, Piotr Fonon napisał(a):

    > Ważne by był niezawodny,
    > wystarczająco szybki, zasilany przez złącze USB i nie stwarzał
    > problemów.

    Ja mam WD MyPassport Essential (320Gb) i złego słowa nie powiem. Działa bez
    zarzutu. Wystarczy mu zasilanie z USB (ale czy u Ciebie będzie tak samo to
    już się okaże dopiero po podłączeniu, u mnie jest OK i na desktopie i 2
    laptopach).

    > Niektórzy użytkownicy narzekają na agresywne funkcje
    > oszczędzania energii.

    Nie ma z tym problemu, trzeba tylko wyłączyć w Panelu Sterowanie
    oszczędzanie energii dla portu USB, do którego podłączony jest dysk (ale to
    dla Windows, jak jest w tunerach sat to nie wiem).

    --
    Pozdrawiam,
    Bingo

  • 42. Data: 2010-09-20 18:22:55
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > już się okaże dopiero po podłączeniu, u mnie jest OK i na desktopie i 2

    Bez urazy, ale ujme to tak:
    - to jedno z najbardziej błednych podejsc w stosunku do dysków USB2.0 -
    u mnie działa. To zupełnie nic nie znaczy. Każdy dysk działa bez
    zarzutu, jeżeli a) nie jest uszkodzony, b) dostaje dośc prądu na
    początek (te dośc prądu to zazwyczaj 1000mA, pamietajmy USB2.0 by
    specification daje 500mA)

    Pkt. b) jest krytyczny i zależy WYŁĄCZNIE od konkretnej płyty głównej
    (czy to laptopa czy peceta), także dyskusje czy u mnie działa HDD na
    usb2.0 są zupełnie bezsensowne. Co najwyżej można dyskutować co
    specjalnego oferuje obudowa, a inne tego nie maja /ostatnio popularne
    np. wstrzasoodporne, albo ze schowanym kabelkiem USB i bardzo solidna
    wtyczka, ktora naprawde trudno zlamac/

    Każdemu kto się zastanawia nad kupnem jakiegokolwiek dysku USB 2.0
    (raczej nie home-made, bo domowi majstrzy moga tam wsadzac bardziej
    pradozerne dyski) polecam zrobic prosty test- przetestowac jakikolwiek
    wyprodukowany w ostatnich 2 latach, jezeli sie rozkreci, masz 99% szans
    że nowy też zadziała. Nie ważne czy to WD, czy PQI, Transcend, czy
    Marka, Którą Ja Uważam za Najlepszą.

    :)

    Musze w koncu napisac o tym artykul, bo praktycznie nikt z klientow nie
    ma pojecia o co chodzi. A handlowcy wciskaja taki kit, że głowa boli

    :)
    uff

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 43. Data: 2010-09-20 21:23:55
    Od: Bingo <a...@W...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 20 Sep 2010 20:22:55 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

    > Bez urazy, ale ujme to tak:
    > - to jedno z najbardziej błednych podejsc w stosunku do dysków USB2.0 -
    > u mnie działa. To zupełnie nic nie znaczy.

    Pełna zgoda, właśnie to napisałem - u mnie działa bez dodatkowego
    zasilania, ale czy u autora wątku będzie tak samo - tego dowie się dopiero,
    gdy podłączy konkretny dysk do swojego sprzętu.
    Pewnie najlepiej byłoby pożyczyć od kogoś jakiś dysk, wypróbować i jeśli
    zadziała to kupić identyczny.

    --
    Pozdrawiam,
    Bingo

  • 44. Data: 2010-09-21 04:17:32
    Temat: Re: Dysk zewnętrzny USB2 - dobry i tani
    Od: "Janusz" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości grup

    > Racja racja.
    >
    > Z mojego pkt. widzenia /a troche dysków usb2 przetestowałem, może unikając
    > najtańszych składanek, nie chodzi tylko o elektronikę, ale i jakość
    > wykonania/...

    Chciałbym skorzystać z Twojego doświadczenia i zadać jedno pytanie; przy
    moim laptopie, w opisie jednego gniazda USB (mam ich trzy) znajduje się
    taka treść: "W zestawie znajduje się gniazdo USB lub gniazdo USB zasilające.
    Do tego portu można podłączyć urządzenia USB, takie jak klawiatura/mysz,
    aparat cyfrowy itp. (Chargesble USB: Baterie urządzeń USB można ładować
    nawet wtedy, gdy komputer jest wyłączony)" Dalej znajduje się opis jak w
    BIOSie zmienić tryb gniazda ze zwykłego USB na USB zasilające. Czy w związku
    z powyższym, gdybym zdecydował się na dysk zewnętrzny, musiałbym korzystać z
    zasilacza?

    --
    Pozdrowienia
    Janusz F

  • 45. Data: 2010-09-21 09:04:44
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-09-18 16:04, *Fonon* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Dzięki za wiadomość. Tańsze są samsungi 250 i 320 MB. Może warto dołożyć
    > parę złotych.

    Trochę późno, ale z dyskiem 2.5" Samsunga miałem i mam kłopoty po
    podłączeniu do WD HD TV Playera - nie rozpoznaje partycji NTFS - działa
    z FAT32 i ext2. Problem jest powszechny i prawdopodobnie(!) leży po
    stronie WD, jednak ten sam WD player bez problemu działa z innym HD 40
    GB w obudowie Wellanda, z firmowym Seagate 500 GB i oczywiście z dyskiem
    WD 320 GB - wszystkie bez problemu startują i działają na jednej wtyczce
    USB 2.0 i mają po jednej partycji NTFS.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 46. Data: 2010-09-21 09:24:03
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    W dniu 20-09-10 23:23, Bingo pisze:
> [...]
    > gdy podłączy konkretny dysk do swojego sprzętu.
    > Pewnie najlepiej byłoby pożyczyć od kogoś jakiś dysk, wypróbować i jeśli
    Piszecie Koledzy ważne i mądre rzeczy, ale niestety nie całkiem na
    temat. Sęk w tym, że autor wątku nie pytał o to, czy dysk zadziała u
    niego czy nie z powodu wydajności prądowej portu USB i sprawa - skądinąd
    ważna - nie jest tematem tego wątku. Problem zasilania dotyczy wyłącznie
    tego, że dysk musi być zasilany przez USB, a nie inaczej. Tak więc
    przypominam - chodzi o dysk, na którym będzie nagrywany materiał
    audio/video. Dysk nie powinien mieć agresywnych mechanizmów oszczędzania
    energii itp., które mogłyby zakłócić proces zapisu, czy wysyłać sygnały,
    które tuner zinterpretuje jako odłączenie urządzenia itp. Dysk będzie
    podłączony na stałe do tunera, co przekłada się na kilka godzin ciągłej
    aktywności. Dysk nie musi mieć więcej niż 250-320 GB. Ważna jest też
    cena, więc np. 4x większa pojemność za 30% większą cenę nie jest w tym
    przypadku atrakcyjne.
    pzdr.
    f.

  • 47. Data: 2010-09-21 18:48:07
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    noja tez mam zamiar kupić taki dysk 2.5 cale i tez się zastanawiam jak
    wybrać, czy kupić gotowo dysk zewnętrzny [ juz fabrycznie w obudowie ,
    czy najpierw sam dysk i zewnętrzną obudowę , które rozwiązanie jest
    lepcze ??

  • 48. Data: 2010-09-21 20:57:41
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Janusz" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > BIOSie zmienić tryb gniazda ze zwykłego USB na USB zasilające. Czy w
    > związku z powyższym, gdybym zdecydował się na dysk zewnętrzny, musiałbym

    To nie ma zwiazku. Napiecie na gniezdzie usb przy _wylaczonym_kompie
    porzebne jest jesli np. chcesz ladowac/zasilac jakies urzadzenie
    albo potrzebujesz np. za pomoca klawiatury budzic kompa
    wiec mozna wymusic taki stan konfigurujac bios lub za pomoca zworek na
    plycie glownej

    Dysk zewnetrzny w ZALEZNOSCI OD MODELU albo wymaga dodatkowego zasilacza
    albo zadowala sie bezposrednim zasilaniem z jednego lub dwoch gniazd usb
    do ktorych jest podlaczony w trakcie pracy.

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2010-09-21 22:44:01
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-21 22:57, Waldek pisze:

> [...]
    > albo zadowala sie bezposrednim zasilaniem z jednego lub dwoch gniazd usb
    > do ktorych jest podlaczony w trakcie pracy.

    Na ogół te zasilacze są malutkie i odpinane/przypinane do obudowy dysku
    tak jak i kabelek USB.
    Mój zasilaczyk posiada oczywiście jeszcze kabelek i wtyczkę do prądu.
    Ale dysk ma te zalety, że ma przełącznik wł/wył. Po wyłączeniu
    przełącznikiem ikonka dysku znika sobie z systemu, po włączeniu dysk
    jest znowu widoczny.
    Obudowa kosztowała grosze, włożyłam dysk i mam teraz dysk przenośny w
    razie potrzeby. Wczoraj odebrałam w Komputroniku czytnik stacji
    dyskietek (39 zł), ale jeszcze go nie przetestowałam. Położyłam na półkę
    i zapomniałam o nim.

    --
    animka

  • 50. Data: 2010-09-21 22:47:17
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-21 20:48, Gupik pisze:
> [...]
    > wybrać, czy kupić gotowo dysk zewnętrzny [ juz fabrycznie w obudowie ,
    > czy najpierw sam dysk i zewnętrzną obudowę , które rozwiązanie jest

    Jak masz w domu dysk to sobie dokup za grosze obudowę na USB. Ja kupiłam
    sobie na Allegro jakis czas temu i jestem bardzo zadowolona. Nie raz go
    przenoszę z pokoju do pokoku, trzącham nim i dysk jest ok.

    --
    animka