  • 31. Data: 2010-09-18 21:24:53
    Temat: Re: Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
    Od: raviz <r...@v...pl>

    > To jest przydatne rozwiązanie. Ciekawe, czy inni producenci też coś
    > podobnego oferują. Niestety seagaty w obudowie są relatywnie drogie, a w
    > obudowach innych producentów, którzy wykorzystują te dyski pewnie
    > oprogramowanie nie zadziała. A może to funkcja samego dysku?
    > pzdr.
    > f.

    Mam jeszcze WD Basics. W srodku rowniez Seagate i ten sam soft zadzialal.
    Przypuszczam jednak, ze gdy pojawi sie inny dysk to nic z tego nie wyjdzie.
    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2010-09-18 21:47:27
    Od: raviz <r...@v...pl>

    > Mam jeszcze WD Basics. W srodku rowniez Seagate i ten sam soft zadzialal.
    > Przypuszczam jednak, ze gdy pojawi sie inny dysk to nic z tego nie wyjdzie.
    > Pozdrawiam

    PS
    Testowane na dyskach 3.5"

  • 33. Data: 2010-09-18 21:51:09
    Od: Fonon <f...@p...onet.pl>

    RadoslawF napisał(a):
    > I wyszło na jaw w jaki sposób uzyskałeś tańszy dysk 2,5 a droższy
    > 3,5, ten tańszy był po prostu mniejszej pojemności. :-)
    > Przy tej samej pojemności za 2,5 cala zapłacisz od 310 do 340zł.
    Nic nie wyszło na jaw - to było wyraźnie napisane w treści pytania. Nie
    jest mi potrzebny dysk 1TB, więc za niego nie zapłacę o 50% więcej,
    nawet jeśli koszt 1MB byłby tańszy. Gdyby natomiast dysk 1TB kosztował
    nieznacznie drożej to bym go kupił. Jeszcze raz podkreślam, że nie pytam
    o "jakiś dysk" wybrany z oferty, ale konkretną rekomendację na podstawie
    doświadczeń eksploatacyjnych.
    f.

  • 34. Data: 2010-09-18 23:33:41
    Od: "Worfik" <s...@g...com>

    Użytkownik "raviz" <r...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Mam jeszcze WD Basics. W srodku rowniez Seagate i ten sam soft zadzialal.
    > Przypuszczam jednak, ze gdy pojawi sie inny dysk to nic z tego nie
    > wyjdzie.
    > Pozdrawiam

    Sam podmieniales czy byl juz fabrycznie wlozony Segate? Ciekawi mnie czy to
    prawda, ze WD wklada tylko swoje dyski do zewnetrznych dyskow;)

  • 35. Data: 2010-09-18 23:43:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "jwzw" i7386g$hnp$...@m...internetia.pl

    > Polecam tę serię
    > http://www.komputronik.pl/index.php/product/76221/No
    tebooki_i_netbooki/Akcesoria/PQI_Turbo_Boost_H550_50
    0GB_USB2_0_Black.html
    > Ładna obudowa, bardzo zgrabny i funkcjonalny pokrowiec, normalne gniazdo miniUSB i
    najważniejsze - startuje na byle jakim kablu
    > 1.8m (przynajmniej mój).

    Popieram -- trafny wybór. :) A masz kluczyk do TurboHDD USB? Mnie mieli
    sprzedać z tym oprogramowaniem (tylko dlatego zdecydowałem się na ten
    dysk, aby mieć to oprogramowanie) ale sprzedali (via net) bez kluczyka. : )

    Korespondencja okolokluczykowa urwała się jakoś tak:

    W przesłanym mi dysku nie znajduję numeru seryjnego potrzebnego
    do instalacji oprogramowania podnoszącego szybkość transferu po
    USB. Dysk ten kupiłem z uwagi na to oprogramowanie właśnie.
    Gdybym wiedział o tym, że tego oprogramowania nie ma, kupiłbym
    inny dysk. Proszę o pomoc.

    Leszek Ciszewski

    sprawdzę to dokładnie i odpisze

    Pozdrawiam Krzysztof Rozdeba
    Inter-AS
    Tel.: (091) 469 11 10
    e-mail: b...@i...pl
    www.MontserPC.pl
    www.wypozyczalniaquadow.com

    Odradzam ten sklep. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 36. Data: 2010-09-19 00:14:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Fonon" i73c8e$ub0$...@n...net.icm.edu.pl

> [...]
    > podkreślam, że nie pytam o "jakiś dysk" wybrany z oferty, ale konkretną
    rekomendację na podstawie doświadczeń eksploatacyjnych.

    Ja mam trzy:

    -- jakąś Toshibę w obudowie Platinum -- chętnie sprzedam ;)
    (ma wysokie zapotrzebowanie na rozruch -- same kłopoty!!!)
    -- Fujitsu w obudowie pqi
    -- tenże Fujitsu w obudowie Transcend

    Te dwa ostatnie są dobre, ale Transcend jest tańszy i ma odporniejszą obudowę.
    WADA obu ostatnich -- są poplombowane!!! I to jak!!! Plomba na plombie!!!!

    Kiedyś opisałem wszystkie ;) trzy -- szybkości, czasy dostępu i coś jeszcze.
    (może funkcje dodatkowe -- oszczędzanie energii na przykład albo ciche tryby)

    A teraz dybię na Seagate wewnętrzny -- wrzucę go do obudowy z USB 2.0 i będę miał
    zewnętrzny.
    I kupię błysk Seagate wewnętrzny z 7200 rpm -- wrzucę go do obudowy notebooka.
    Notebookowy (250 GB WD 5400 rpm) wrzucę do obudowy z USB 2.0 i będę miał zewnętrzny.

    Czekam na obniżkę cen -- czekam tak od dawna. :) W sumie spadek przekracza już 300
    złotych.
    Czekam na więcej; chcę cen: poniżej 200 złotych dla 5400 rpm i nieco ponad 200
    złotych dla
    7200 rpm z G na końcu. :) Taki 7200 rpm bez G na końcu i 5400 rpm jest już niemal w
    cenach
    akceptowalnych przeze mnie. :)

    Gdybym miał kupić zewnętrzny 2.5 cala do komputera z USB 3.0 -- tylko Transcend.
    Gdybym miał kupić zewnętrzny 2.5 cala do komputera czy jakiegoś TV z USB 2.0 -- też
    tylko Transcend.

    Czekam na notebooki z USB 3.0 -- wówczas zacznę kupowanie dysków
    zewnętrznych z USB 3.0 -- i raczej będą to tylko dyski Transcend.

    Przy okazji -- obudowy Transcend wcale nie są takie niezniszczalne, jak je opisują.
    :)

    --
    .450-600 to (60-80)%. . 749
    . .
    VV Ventolin u . . . 739 .
    26 . . .1213 .
    ^ lipiec 25 . .01 . . .12 . 20 729
    . . . 02 . . 11 15
    . . 26 . . . g 03040506 .09 . 14 . 19 719
    .25 27 04 06 08 16
    P VV .19 . . . . r02VV . 13 . 21 709 .
    . 05
    E 17 20 VV . 2728 31 . 08 16VV 699
    VV .10 14
    F16 VV23 29 m sierpień 1011 15 VV 690
    2324 2829 .01 07 09
    18 22 24 u 1718 680 22
    30 wrzesień
    l 21 30 c VV 670
    31
    / h 07 660
    VV
    m........ ..... ..................y................,,,,,,....;;;;..,
    ,;;..,,.654...,,..,,..,,..,,..,,..,,03..,,,,..,,..,,
    ......,,;;;;

  • 37. Data: 2010-09-19 09:16:30
    Od: raviz <r...@v...pl>

    > Sam podmieniales czy byl juz fabrycznie wlozony Segate? Ciekawi mnie czy to
    > prawda, ze WD wklada tylko swoje dyski do zewnetrznych dyskow;)

    Oryginalnie seagate byl w srodku

  • 38. Data: 2010-09-19 19:23:45
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Wsród dostępnych obecnie dysków - najtańsze wydają się Samsungi.
    > Składaki wypadają drożej. Dotyczy to zarówno 2.5", jak i 3.5". 3.5", to
    > chyba też większy pobór prądu. Zostańmy więc przy dyskach 2.5" w
    > "firmowych", "fabrycznych" obudowach, chyba że się mylę.

    Generalnie z firmówkami jest mniejszy problem od strony logistycznej
    (mówie to jako sprzedawca), narzut w cenie nie jest aż tak strasznie
    widoczny.

    Nie sprzedawałem jeszcze samsungów zewnętrznych, z tańszych moge polecić
    Transcenda, np 500GB ok 250 brutto zł. Klienci sobie chwalą. W środku
    siedzi często toshiba. /obudowa znacznie lepsza od tanich WD External/

    Samsung zapewne wrzuca swoje /bo ma ich sporo/, może wrzuce do swojej
    oferty :)

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 39. Data: 2010-09-19 19:28:29
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Przy okazji -- obudowy Transcend wcale nie są takie niezniszczalne, jak
    > je opisują. :)

    Nie no pod młotkiem padnie każda obudowa, wiesz - swego czasu tzw.
    Welland wypuszczał obudowy, w których nadmierne skrzywienie wtyczki
    wyłamywało gniazdo i bye bye :)

    ... wellanda sporo na allegro, oj sporo :)

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 40. Data: 2010-09-19 19:30:28
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > większy pobór prądu. Zostańmy więc przy dyskach 2.5" w "firmowych",
    > "fabrycznych" obudowach, chyba że się mylę.

    Mam dysk samsunga w obudowie chieftec i nie jestem w pełni zadowolony. Lepiej
    sprawdzał się w obudowie seagate (mniejszy pobór prądu na rozruch).