    From: Rafał Łukawski <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
    Date: Mon, 20 Sep 2010 20:22:55 +0200

    > Ja mam WD MyPassport Essential (320Gb) i złego słowa nie powiem. Działa bez
    > zarzutu. Wystarczy mu zasilanie z USB (ale czy u Ciebie będzie tak samo to
    > już się okaże dopiero po podłączeniu, u mnie jest OK i na desktopie i 2
    > laptopach).

    Bez urazy, ale ujme to tak:
    - to jedno z najbardziej błednych podejsc w stosunku do dysków USB2.0 -
    u mnie działa. To zupełnie nic nie znaczy. Każdy dysk działa bez
    zarzutu, jeżeli a) nie jest uszkodzony, b) dostaje dośc prądu na
    początek (te dośc prądu to zazwyczaj 1000mA, pamietajmy USB2.0 by
    specification daje 500mA)

    Pkt. b) jest krytyczny i zależy WYŁĄCZNIE od konkretnej płyty głównej
    (czy to laptopa czy peceta), także dyskusje czy u mnie działa HDD na
    usb2.0 są zupełnie bezsensowne. Co najwyżej można dyskutować co
    specjalnego oferuje obudowa, a inne tego nie maja /ostatnio popularne
    np. wstrzasoodporne, albo ze schowanym kabelkiem USB i bardzo solidna
    wtyczka, ktora naprawde trudno zlamac/

    Każdemu kto się zastanawia nad kupnem jakiegokolwiek dysku USB 2.0
    (raczej nie home-made, bo domowi majstrzy moga tam wsadzac bardziej
    pradozerne dyski) polecam zrobic prosty test- przetestowac jakikolwiek
    wyprodukowany w ostatnich 2 latach, jezeli sie rozkreci, masz 99% szans
    że nowy też zadziała. Nie ważne czy to WD, czy PQI, Transcend, czy
    Marka, Którą Ja Uważam za Najlepszą.

    :)

    Musze w koncu napisac o tym artykul, bo praktycznie nikt z klientow nie
    ma pojecia o co chodzi. A handlowcy wciskaja taki kit, że głowa boli

    :)
    uff

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/