  • 11. Data: 2012-04-24 00:19:05
    Temat: Re: Dysk ssd 2,5" najtańszy
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-04-23 23:19, m4rkiz wrote:
    > "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message
    >
    > no to masz problem bo dyski ssd ide to raczej malo popularna sprawa,
    > wiec wybor znikomy a predkosci kiepskie

    np. transcend i pretec mają w swojej ofercie, gdy jednak sprawdziłem
    dostępnośc w jednej z większych hurtowni w PL, to na stanie nie ma
    żadnego IDE. Raczej sprzęt na zamówienie.

  • 12. Data: 2012-04-24 01:51:21
    Od: "T.F." <t...@U...wp.pl>

    ".B:artek." ...

    > Właśnie debiutują dyski Intel SSD 330. Rewelacja w stosunku cena do jakości,
    > przynajmniej według osiągów papierowych. 60 GB za ok. 350 zł.

    Nowe ale wolne SSD 330 (60GB) sa juz za 340zl,
    a nowe ale szybkie SSD 520 sa za 480zl.
    IMHO warto doplacic.

    --
    T.F.

  • 13. Data: 2012-04-24 08:33:10
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    > Pomyśl też na dyskiem hybrydowym, w jednym ze starszych domowych laptopów
    > założyłem taki od Seagate. 7200RPM, 320GB pojemności i zintegrowane 4GB
    > SSD. Kontroler dysku przenosi do tej pamięci najczęściej używane pliki,
    > przez co po 2-3 uruchomieniach Windows i potrzebnych programów ten proces
    > znacznie przyspiesza. Wada taka, że jedynie dla plików często używanych (i
    > to jedynie odczyt), zaleta taka że masz w miarę szybkie 320GB w cenie
    > małego SSD.

    taka zabawka to tylko do xp

    mi w windows7 po update'ach zajmuje ok.20GB
    mogliby zrobić w microsocfie jakieś sensowne
    narzędzie czyszczące ten bajzel

    erator/

  • 14. Data: 2012-04-24 09:28:33
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 23 Apr 2012 16:00:11 +0100, kamil napisał(a):

    > Pomyśl też na dyskiem hybrydowym, w jednym ze starszych domowych
    > laptopów założyłem taki od Seagate. 7200RPM, 320GB pojemności i
    > zintegrowane 4GB SSD.

    Brzmi pięknie, ale mógłbyś podać dokładniejszy namiar na typ?
    --
    Jacek

  • 15. Data: 2012-04-24 09:44:49
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-04-24 09:28, Jacek Maciejewski wrote:

    > Brzmi pięknie, ale mógłbyś podać dokładniejszy namiar na typ?

    No już nie nowość.
    a) pecety m.in z chipsetami intela umozliwiaja budowanie takich hybryd
    b) taki dysk 2.5" przy wielu operacjach porównywalny jest z szybkim hdd
    3.5" 7200 (ok, dla laptopa to plus, 7200 2.5" są wolniejsze). Do SSD
    jednak IMHO jest spory dystans
    c) nie przyspiesza zapisów
    d) dla formalności dysk nie operuje na plikach tylko na
    sektorach/blokach (nic nie wie o strukturze filesystemu)

    http://www.komputronik.pl/product/106625/Sprzet_komp
    uterowy/Podzespoly/Seagate_Momentus_XT_320_GB_7200_3
    2MB-4GB_SSD_Serial_ATA-300_.html

    najnowszy model seagate to 750GB z 2krotnie wiekszą pamięcią Flash

  • 16. Data: 2012-04-24 10:06:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Apr 2012 09:44:49 +0200, Rafal Lukawski napisał(a):

    > http://www.komputronik.pl/product/106625/Sprzet_komp
    uterowy/Podzespoly/Seagate_Momentus_XT_320_GB_7200_3
    2MB-4GB_SSD_Serial_ATA-300_.html

    No tak, ale to SATA... :(
    --
    Jacek

  • 17. Data: 2012-04-24 12:27:04
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-04-24 10:06, Jacek Maciejewski wrote:

    uterowy/Podzespoly/Seagate_Momentus_XT_320_GB_7200_3
    2MB-4GB_SSD_Serial_ATA-300_.html

    > No tak, ale to SATA... :(

    To tylko wybrane modele SSD, seagate jak na razie nie wypuścił tej serii
    na ATA.

  • 18. Data: 2012-04-24 13:08:42
    Temat: [OT] Zakup SSD - jak wrzucić system?
    Od: z <z...@g...pl>

    Czy na nowy dysk twardy SSD (lub hybrydowy) można po staremu
    przekopiować całą partycję z poprzedniego dysku czy trzeba "mozolnie"
    instalować od nowa. Jakieś nowinki, haczyki? :-)

  • 19. Data: 2012-04-24 15:05:45
    Temat: Re: [OT] Zakup SSD - jak wrzucić system?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    z napisa?(a):

    > Czy na nowy dysk twardy SSD (lub hybrydowy) można po staremu
    > przekopiować całą partycję z poprzedniego dysku czy trzeba "mozolnie"
    > instalować od nowa. Jakieś nowinki, haczyki? :-)

    Mozna. Szukaj w Sieci pod haslem klonowanie partycji/dysku. Niektorzy
    producenci SSD dodaja nawet odpowiedni do tego soft w zestawie z
    dyskiem, np
    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Samsung_SSD
    _830_Series_128_GB_-_SATA_III_6_Gbs-4415/strona/1685
    7.html

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 20. Data: 2012-04-24 21:41:21
    Od: Padre <P...@n...net>

    > mi w windows7 po update'ach zajmuje ok.20GB
    > mogliby zrobić w microsocfie jakieś sensowne
    > narzędzie czyszczące ten bajzel

    Do paru giga w zależności od komputera można usunąć kasując pozostawione
    pliki instalatora Service Pack dla W7. Robi się to w wierszu polecenia
    wpisując:

    dism /online /cleanup-image /spsuperseded

    Oczywiście Serwice Pack pozostanie zainstalowany.