  • 21. Data: 2012-04-24 22:56:18
    Temat: Re: Dysk ssd 2,5" najtańszy
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 24/04/2012 07:33, zlotowinfo wrote:
    > Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    >>

    > taka zabawka to tylko do xp
    >
    > mi w windows7 po update'ach zajmuje ok.20GB
    > mogliby zrobić w microsocfie jakieś sensowne
    > narzędzie czyszczące ten bajzel

    Ile z tych 40GB odczytuje się z dysku przy starcie systemu? Pewnie nie
    więcej, niż kilkaset MB. W tych 4GB upchnie się jeszcze antywirus,
    sterowniki i inne duperele z autostartu, przeglądarka itp. To po prostu
    działa, oczywiście nie tak szybko jak SSD, ale po 2-3 restartach systemu
    widać sporą różnicę.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 22. Data: 2012-04-25 00:32:09
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości

    > Do paru giga w zależności od komputera można usunąć kasując pozostawione
    > pliki instalatora Service Pack dla W7. Robi się to w wierszu polecenia
    > wpisując:
    >
    > dism /online /cleanup-image /spsuperseded
    >
    > Oczywiście Serwice Pack pozostanie zainstalowany.

    nieinstalowałem service pack
    bo już mi nie zmieści się na 22GB partycję na system

    erator/

  • 23. Data: 2012-04-25 00:32:41
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    > sterowniki i inne duperele z autostartu, przeglądarka itp. To po prostu
    > działa, oczywiście nie tak szybko jak SSD, ale po 2-3 restartach systemu

    defragmentacja dysku nie przeszkadza mechanizmowi?

    erator/

  • 24. Data: 2012-04-25 01:40:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Maciejewski" v...@4...net

    > Także chciałbym zasięgnąć języka jakich prędkości transferu można się
    > spodziewać po dyskach tradycyjnych 2,5". Chyba wszystkie jakich się
    > dokopałem mają ją rzędu 40 MB/s przy obrotach 4200 rpm. Są szybsze?

    W szczycie -- powyżej 120 MB/s znam, powyżej 100 MB/s mam.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2012-04-25 05:44:18
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    > defragmentacja dysku nie przeszkadza mechanizmowi?

    Momentus XT bazuje na blokach/sektorach, wiec jezeli ktos mu
    przemodeluje dysk, to do 2-3 restartow zapewne uruchomienie bedzie nieco
    wolniejsze (zalezy co przemodeluje defragmentacja).

    Tak czy owak nie przejmowalbym sie tym poniewaz Flash w XT nie dziala
    jako typowy cache, zapisuje tam na podstawie zlozonych algorytmow, np
    czestosc odczytywania bloku, co powoduje, ze tych zapisów faktyczne duzo
    nie ma.

  • 26. Data: 2012-04-25 08:25:02
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 24 Apr 2012 21:41:21 +0200, Padre napisał(a):

> [...]
    > wpisując:
    >
    > dism /online /cleanup-image /spsuperseded
    >
    > Oczywiście Serwice Pack pozostanie zainstalowany.

    Zapomiałeś o przełączniku hidesp:
    dism /online /cleanup-image /spsuperseded /hidesp

    To samo można też zrobić w graficznym narzędziu do oczyszczania dysku:
    http://www.sevenforums.com/tutorials/122262-windows-
    7-sp1-disk-cleanup-tool.html
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 27. Data: 2012-04-25 09:14:44
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 24.04.2012 Rafal Lukawski <r...@l...pl> napisał/a:
> [...]
    uterowy/Podzespoly/Seagate_Momentus_XT_320_GB_7200_3
    2MB-4GB_SSD_Serial_ATA-300_.html

    > To tylko wybrane modele SSD, seagate jak na razie nie wypuścił tej serii
    > na ATA.

    A czasami pod windows (nie wiem którym) można było coś takiego jak "hybrydę"
    wybudować z pendrive? Nie pamiętam technologii, ale to był taki trwały cache
    na usb. Na pewno seek takiego pena jest lepszy niż małego HDD i powinien
    trochę dać do pieca.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 28. Data: 2012-04-25 11:05:37
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 24/04/2012 23:32, zlotowinfo wrote:

    > defragmentacja dysku nie przeszkadza mechanizmowi?

    Defragmentacja praktycznie resetuje cały cache, Seagate nawet wspomina o
    tym na swojej stronie i w instrukcji do dysk. Na szczęście całe "uczenie
    się" długo nie trwa, a w XP defragmentacja jest wywoływana na żądanie
    zamiast działać w tle, więc to problem raczej marginalny jeśli nie
    robisz jej co tydzień.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 29. Data: 2012-04-25 17:34:18
    Temat: Re: [OT] Zakup SSD - jak wrzucić system?
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "z" napisał:

    > Czy na nowy dysk twardy SSD (lub hybrydowy) można po staremu przekopiować
    > całą partycję z poprzedniego dysku czy trzeba "mozolnie" instalować od
    > nowa. Jakieś nowinki, haczyki? :-)

    Haczyk jest taki, że masz czas do jutrzejszego poranka ;->
    http://www.giveawayoftheday.com/

    JoteR

  • 30. Data: 2012-04-25 19:52:06
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik JoteR napisał:

    > Haczyk jest taki, że masz czas do jutrzejszego poranka ;->
    > http://www.giveawayoftheday.com/

    zajebiaszczo, sciagam, moze sie przyda :)

    A czy w druga strone trzeba robić coś szczegolnego? Z SSD na HDD?