  • 1. Data: 2009-09-16 18:19:43
    Temat: Dysk SSD vs. Zwykły SATA
    Od: "J.M.Oizo" <oizo[No Spam]@autograf.pl>

    Witam.
    Czy zastosowanie dysku SSD jako dysku systemowego (bedzie na nim windows)
    przyspieszy jakos start komputera i otwieranie programow??

    Czy podawany przez producentów odczyt na poziomie 150MB/s i zapis 90MB?

    Dysk ktory aktualnie posiadam (Samsung 400GB) ma odczyt na poziomie 80 MB na
    poczatku i spada do 60MB na koncach dysku.

    Warto zmieniac?

  • 2. Data: 2009-09-17 10:50:22
    Temat: Re: Dysk SSD vs. Zwykły SATA
    Od: XXX <t...@w...pl>

    J.M.Oizo pisze:
> [...]
    >
    > Dysk ktory aktualnie posiadam (Samsung 400GB) ma odczyt na poziomie 80
    > MB na poczatku i spada do 60MB na koncach dysku.

    Witam

    Polecam OCZ Vertex lub jakis inny 2 generacji
    Co do wydajnosci to niema porownania do zwyklego talerzowego dysku ,
    nawet WD Raptort zostaje mocno w tyle.
    Musisz pamietac aby na dysku SSD niedochodzilo do zbyt czestego zapisu
    czyli katalogi temp i pamiec podreczna przegladarek byly zapisywane np
    na ram dysku.Plik wymiany wywalic rowniez na inny. Jak sformatowac i
    wlaczyc trim polecam OCZ forum sa ta rowniez porownania do zwyklych
    dyskow. http://www.ocztechnologyforum.com/forum/forumdisplay
    .php?f=186

  • 3. Data: 2009-09-17 11:11:01
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    > Musisz pamietac aby na dysku SSD niedochodzilo do zbyt czestego zapisu
    > czyli katalogi temp i pamiec podreczna przegladarek byly zapisywane np na
    > ram dysku.Plik wymiany wywalic rowniez na inny.

    To w takim przypadku zadna rewelacja i przyspieszenie, jak plik wymiany
    zostaje na klasycznym dysku i inne logi czy tempy. W takim ukladzie tylko
    troszke przyspieszy (teoretycznie) przy starcie ale normalna praca nie
    bedzie sie w zasadzie niczym roznic, bo wszystkie operacje dyskowe beda
    przebiegac na klasycznym talezowcu a nie na SSD.
    Chyba ze czegos nie wiem, wowczas prosze o rozjasnienie sprawy.

  • 4. Data: 2009-09-17 12:07:34
    Od: XXX <t...@w...pl>

    Gamariel pisze:

> [...]
    > przebiegac na klasycznym talezowcu a nie na SSD.
    > Chyba ze czegos nie wiem, wowczas prosze o rozjasnienie sprawy.

    Instalujemy aplikacje na dysku SSD a tempy na RAMDYSK (chyba ze ktos
    chce aby smieci zostawaly na stale to ramdyski maja opcje zapisu do
    obrazu) ktory jest chyba szybszy niz SSD w raidzie wiec nic niespowalnia
    a aplikacje uruchamiaja sie bardzo szybko. Plik wymiany przy
    odpowiedniej ilosci ramu (a jesli kogos stac na dobre SSD wynika ze stac
    go na minimum 4 giga lub wiecej) jest naprawde bardzo zadko lub wcale
    wykorzystywany. Zmienilem sprzet na I7 + duzo nowych gadzetow ale
    najwiekszy przyrost wydajnosci odczulem dzieki SSD.

  • 5. Data: 2009-09-17 12:24:42
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "XXX" <t...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Musisz pamietac aby na dysku SSD niedochodzilo do zbyt czestego zapisu
    > czyli katalogi temp i pamiec podreczna przegladarek byly zapisywane np na
    > ram dysku.Plik wymiany wywalic rowniez na inny. Jak sformatowac i

    Po co? Lepiej uśmiercić w ciągu 2 lat, to dostanie lepszy model.

  • 6. Data: 2009-09-17 12:47:47
    Od: XXX <t...@w...pl>

    qwerty pisze:

    > Po co? Lepiej uśmiercić w ciągu 2 lat, to dostanie lepszy model.

    Zgadzam sie (po co sztuczna oszczednosc) pod warunkiem nietrzymania
    waznych danych na tym dysku.
    Vertexy maja nawet 5 lat gwarancji.

  • 7. Data: 2009-09-17 19:06:41
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Wiem, ze to NTG ale moglbys polecic jakis sprawdzony program typu ramdisk z
    zapisem do obrazu, najlepiej vista/7 x64.

    --
    pozdr

  • 8. Data: 2009-09-17 19:08:56
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Byc moze w tej generacji udalo sie podniesc znaczaco ilosc zapisow. Watpie
    by producent wypychal towar ze stuprocentowa pewnoscia zwrotu.

    --
    pozdr

  • 9. Data: 2009-09-17 22:24:51
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Thu, 17 Sep 2009 14:47:47 +0200, XXX napisał(a):

    > Zgadzam sie (po co sztuczna oszczednosc) pod warunkiem nietrzymania
    > waznych danych na tym dysku.
    > Vertexy maja nawet 5 lat gwarancji.

    Ważne dane to takie, które mają swoją kopię zapasową. Więc to nie ma
    znaczenia.

    --
    GLaF

  • 10. Data: 2009-09-19 19:21:32
    Od: tomekr <t...@n...pl>

    XXX pisze:

    > Zgadzam sie (po co sztuczna oszczednosc) pod warunkiem nietrzymania
    > waznych danych na tym dysku.

    Podobno SSD najczęściej psują się w ten sposób, że stają się Read-only.
    Czyli nie tracisz danych. To jest duży plus w stosunku do badsectorów na
    dyskach magnetycznych.