  • 11. Data: 2009-09-19 23:12:21
    Temat: Re: Dysk SSD vs. Zwykły SATA
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > Wiem, ze to NTG ale moglbys polecic jakis sprawdzony program typu ramdisk z
    > zapisem do obrazu, najlepiej vista/7 x64.

    chcesz mi powiedziec, ze windowsy (te nowsze: vista i w7) nie umieja
    tego zrobic bez dodatkowych programow 3rd party? lol

    szymon

  • 12. Data: 2009-09-20 04:01:51
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    On Wed, 16 Sep 2009 20:19:43 +0200, J.M.Oizo wrote:
    > Czy zastosowanie dysku SSD jako dysku systemowego (bedzie na nim windows)
    > przyspieszy jakos start komputera i otwieranie programow??

    ThinkPad T61P vs X61 boot time from HDD and SSD:
    www.youtube.com/watch?v=scEOm4hyiwk
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 13. Data: 2009-09-20 10:02:11
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    Dnia Sat, 19 Sep 2009 16:12:21 -0700 (PDT), Szymon von Ulezalka napisał(a):

    > chcesz mi powiedziec, ze windowsy (te nowsze: vista i w7) nie umieja
    > tego zrobic bez dodatkowych programow 3rd party? lol

    Z ciekawości: który system to potrafi?

    t.

    --
    _______ _______ ____ ____ _______ _______
    _\__ __/___\ /___\ _\/ /__\ __)___\ __/_

  • 14. Data: 2009-09-20 11:23:44
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Tomasz Bątor napisała na pl.comp.pecet:

    > Z ciekawości: który system to potrafi?
    >
    > t.

    Każdy GNU i pewnie nie tylko.
    mount -t ramfs /dev/ram0 /mnt/ram

    Do skryptów startowych przy wyłączaniu dopisać coś w stylu
    (nietestowane) dd if=/mnt/ram of=obraz.bin. Przy starcie analogicznie,
    tyle że na odwrót.

    Marcin Kocur

  • 15. Data: 2009-09-20 11:33:18
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    Dnia Sun, 20 Sep 2009 13:23:44 +0200, Marcin Kocur napisał(a):

    > Każdy GNU i pewnie nie tylko.
    > mount -t ramfs /dev/ram0 /mnt/ram

    3rd party.

    > Do skryptów startowych przy wyłączaniu dopisać coś w stylu
    > (nietestowane) dd if=/mnt/ram of=obraz.bin. Przy starcie analogicznie,
    > tyle że na odwrót.

    3rd party.

    Wiem, czepiam się, ale wyśmiewanie Windowsów z powodu braku ram dysku jest
    zwyczajnie głupie.

    t.

    --
    _______ _______ ____ ____ _______ _______
    _\__ __/___\ /___\ _\/ /__\ __)___\ __/_

  • 16. Data: 2009-09-20 12:34:45
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Tomasz Bątor napisała na pl.comp.pecet:

    > 3rd party.

    A mount command existed in Version 5 AT&T UNIX.
    http://linux.die.net/man/8/mount
    http://www.kernel.org/pub/linux/utils/util-linux/

    > 3rd party.
    http://www.gnu.org/software/coreutils/manual/coreuti
    ls.html

    Czyli jak pisałem każdy GNU, w tym przypadku GNU/Linux i *nie* jest to
    obsługa firm trzecich.

    > Wiem, czepiam się, ale wyśmiewanie Windowsów z powodu braku ram dysku
    > jest zwyczajnie głupie.

    Nie no, one zapewne mają taką funkcję (nie?), ale zwykły użytkownik nie
    może tak se z niej skorzystać. Różnica w filozofii i tyle. Z filozofii
    się nie śmiejemy ;)

    Marcin Kocur

  • 17. Data: 2009-09-20 13:29:30
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    Dnia Sun, 20 Sep 2009 14:34:45 +0200, Marcin Kocur napisał(a):

    > http://www.gnu.org/software/coreutils/manual/coreuti
    ls.html

    > Czyli jak pisałem każdy GNU, w tym przypadku GNU/Linux i *nie* jest to
    > obsługa firm trzecich.

    Ok, więc GNU/Linux. Inna sprawa, że oficjalnych dystrybucji tego typu jest
    bardzo niewiele (żadna z popularnych się nie łapie)

    > Nie no, one zapewne mają taką funkcję (nie?), ale zwykły użytkownik nie

    Nie wiem :) nigdy nie było mi to potrzebne, ale wydaje mi się że właśnie
    nie mają.

    t.

    --
    _______ _______ ____ ____ _______ _______
    _\__ __/___\ /___\ _\/ /__\ __)___\ __/_

  • 18. Data: 2009-09-21 07:13:03
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    > Ok, więc GNU/Linux. Inna sprawa, że oficjalnych dystrybucji tego typu
    > jest bardzo niewiele (żadna z popularnych się nie łapie)

    Że jak?
    http://pl.wikibooks.org/wiki/Linux/Czym_jest_Linux%3
    http://pl.wikipedia.org/wiki/GNU/Linux
    Marcin Kocur

  • 19. Data: 2009-09-21 14:43:59
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    Dnia Mon, 21 Sep 2009 09:13:03 +0200, Marcin Kocur napisał(a):

    > Że jak?
    > http://pl.wikibooks.org/wiki/Linux/Czym_jest_Linux%3
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/GNU/Linux

    Linux != GNU/Linux

    t.

    --
    _______ _______ ____ ____ _______ _______
    _\__ __/___\ /___\ _\/ /__\ __)___\ __/_

  • 20. Data: 2009-09-21 19:33:20
    Od: tomekr <t...@n...pl>

    J.M.Oizo pisze:
    > Witam.
    > Czy zastosowanie dysku SSD jako dysku systemowego (bedzie na nim
    > windows) przyspieszy jakos start komputera i otwieranie programow??
    >
    > Czy podawany przez producentów odczyt na poziomie 150MB/s i zapis 90MB?
    >
    > Dysk ktory aktualnie posiadam (Samsung 400GB) ma odczyt na poziomie 80
    > MB na poczatku i spada do 60MB na koncach dysku.

    To nie jest kwestia szybkości sekwencyjnej odczytu i zapisu, lecz ilości
    operacji na sekundę. Ta w dysku mechanicznym nigdy nie będzie duża, bo
    operacje wymagają przemieszczania głowicy - to jest limit.

    Zwykły dysk mechaniczny ma 60-210 IOPS (operacji/s), podczas gdy SSD
    nawet po kilka tysięcy:

    http://www.tomshardware.com/reviews/ssd-x25-m-vertex
    ,2399-13.html

    BTW. Można nieźle się naciąć - trzy najgorsze SSD z powyższych
    benchmarków mają w testach bazodanowych takie same lub gorsze niż dyski
    mechaniczne. Za to Intel "wymiata" z IOPS >30x od dysków mechanicznych.