  • 1. Data: 2011-07-14 13:39:34
    Temat: Dysk IDE do Toughbooka.
    Od: " THX" <j...@g...pl>

    Potrzebuję kupić dysk IDE do poleasingowego Toughbooka (czyli nieco
    uodpornionego na warunki środowiskowe notebooka).
    System XP sp3.
    Oryginalnie były dyski 5400 rpm do 100 GB.
    Kupić taki właśnie, czy coś "lepszego"?
    Dysk powinien być w miarę odporny na wstrząsy (jak to do Toughbooka), i co
    może jeszcze ważniejsze nie zużywać dużo energii.
    Co polecicie?
    THX

  • 2. Data: 2011-07-14 13:45:03
    Temat: Re: Dysk IDE do Toughbooka.
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 14/07/2011 14:39, THX wrote:
> [...]
    > Dysk powinien być w miarę odporny na wstrząsy (jak to do Toughbooka), i co
    > może jeszcze ważniejsze nie zużywać dużo energii.

    To może SSD?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 3. Data: 2011-07-14 13:46:00
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-07-14 15:39, THX wrote:
> [...]
    > Dysk powinien być w miarę odporny na wstrząsy (jak to do Toughbooka), i co
    > może jeszcze ważniejsze nie zużywać dużo energii.

    wyboru jest niewiele (szczegolnie gdy sie stawia wymagania).

    Z EATA:
    Dysk WD WD800BEVE 80GB 5400 8MB 2.5" Scorpio Blue ATA
    Dysk WD WD2500BEVE 2,5" 250GB Scorpio Blue 5400 8MB ATA

    w/w jest jescze dość sporo.

    pozdr.

  • 4. Data: 2011-07-14 14:38:25
    Od: "m4rkiz" <m...@g...com>

    "kamil" <s...@s...com> wrote in message

    > To może SSD?

    2.5 cala sdd na ide ciezko znalezc i albo kosztuje sporo albo
    jest stare - bardzo wolne
    o ile nie ma mozliwosci wsadzenia sata z przejsciowka to taniej
    kupi z 5 dyskow zwyklych na zapas

  • 5. Data: 2011-07-14 14:47:09
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 14/07/2011 15:38, m4rkiz wrote:
> [...]
    > jest stare - bardzo wolne
    > o ile nie ma mozliwosci wsadzenia sata z przejsciowka to taniej

    Jeśli IDE to faktycznie, ale nigdzie nie widzę wzmianki o interfejsie, a
    nawet mój 5-letni laptop ma dysk na SATA..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 6. Data: 2011-07-14 15:25:50
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-07-14, o godz. 15:38:25
    "m4rkiz" <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > jest stare - bardzo wolne
    > o ile nie ma mozliwosci wsadzenia sata z przejsciowka to taniej

    Jak system mocno nie mieli po dysku (a niestety winXP maże po swap-ie)
    to można pomyśleć nad przejściówką IDE<>>CF i dużą kartą CF jako
    namiastką SSD. Tylko trzeba znaleźć taką która bez problemu obsługuje
    odpowiednie tryby PIO i UDMA. No i mieć na uwadze ilość cykli zapisu na
    karcie CF. Ja bym jednak szukał dysków IDE i kupił diwe sztuki żeby
    mieć zapas.

    Zdrówko

  • 7. Data: 2011-07-14 15:27:01
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-07-14, o godz. 15:47:09
    kamil <s...@s...com> napisał(a):

    > Jeśli IDE to faktycznie, ale nigdzie nie widzę wzmianki o
    > interfejsie, a nawet mój 5-letni laptop ma dysk na SATA..

    Pierwsze zdanie postu twórcy wątku zaczyna się tak: "Potrzebuję kupić
    dysk IDE<...>" ;-)

    Zdrówko

  • 8. Data: 2011-07-14 15:34:44
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 14.07.2011 17:27, Maciek Babcia Dobosz pisze:
    > Pierwsze zdanie postu twórcy wątku zaczyna się tak: "Potrzebuję kupić
    > dysk IDE<...>" ;-)

    W zasadzie to dysk z interfejsem SATA jest również dyskiem
    IDE :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 9. Data: 2011-07-14 16:18:08
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-07-14, o godz. 17:34:44
    Radosław Sokół <r...@m...com.pl> napisał(a):

    > W zasadzie to dysk z interfejsem SATA jest również dyskiem
    > IDE :)
    Oczywiście - choć w powszechnej świadomości SATA to coś odrębnego ;-)

    Zdrówko

  • 10. Data: 2011-07-14 19:48:42
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik Maciek Babcia Dobosz napisał:

> [...]
    > odpowiednie tryby PIO i UDMA. No i mieć na uwadze ilość cykli zapisu na
    > karcie CF. Ja bym jednak szukał dysków IDE i kupił diwe sztuki żeby

    Chyba tak "zabiłem" kartę CF x133 16GB Transcenda. O dziwo wymienili na
    gwarancji (zwolniła koszmarnie ale chodziła). Niestety nawet x233
    (Pretec) jest (subiektywnie) gorszy w laptopie Compaq Presario 700 od
    oryginalnego HDD 4500rpm 20GB. Ale to-to ma 384MB RAM :(.

    W.P.