  • 1. Data: 2011-07-13 07:35:08
    Temat: dysk twardy
    Od: ŁR <l...@W...pl>

    Witam, szanowne grono. Mam od kilku dni problem z dyskiem seagate
    ST350018AS. Problem polega na tym, że dysk w różnych odstępach czasu
    zwalnia do tego stopnia, że praca na nim jest lekko mówiąc utrudniona.
    Bios w dysku jak i w kompie najnowszy, smart nic niepokojącego nie
    pokazuje. Zrobiłem test i wygląda to tak jak poniżej:

    http://tinyurl.com/6jqhyfl

    Jak macie jakieś sugestie to zapraszam do dyskusji, bo mi się pomysły
    skończyły.

    Łukasz

  • 2. Data: 2011-07-13 10:31:49
    Temat: Re: dysk twardy
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

    Użytkownik "ŁR" <l...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://tinyurl.com/6jqhyfl
    > Jak macie jakieś sugestie to zapraszam do dyskusji, bo mi się pomysły

    A próbowałeś formatować niskopoziomowo? Czasem dopiero wtedy SMART zaczyna
    wyglądać ciekawie.

  • 3. Data: 2011-07-13 10:38:20
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.07.2011 12:31, gosmo pisze:
    > Użytkownik "ŁR" <l...@W...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A próbowałeś formatować niskopoziomowo? Czasem dopiero wtedy SMART
    > zaczyna wyglądać ciekawie.

    Niskopoziomowe formatowanie współczesnego dysku? Chyba sobie kpisz...

  • 4. Data: 2011-07-13 11:28:39
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Niskopoziomowe formatowanie współczesnego dysku? Chyba sobie kpisz...

    Ale to ma sens. Ewentualnie użyć jakiegoś programu, który skasuje i zapisze
    każdy dostępny bit - czasem dopiero wtedy ukazuje się prawdziwy obraz
    pobojowiska niczym nie przysłonięty :)

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 5. Data: 2011-07-13 12:17:00
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.07.2011 13:28, =Marcos= pisze:

    > Ale to ma sens. Ewentualnie użyć jakiegoś programu, który skasuje i
    > zapisze każdy dostępny bit - czasem dopiero wtedy ukazuje się prawdziwy
    > obraz pobojowiska niczym nie przysłonięty :)

    Chyba nie rozumiesz, czym jest niskopoziomowe formatowanie dysku twardego...

  • 6. Data: 2011-07-13 12:45:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 13 Jul 2011 09:35:08 +0200, ŁR napisał(a):

    > http://tinyurl.com/6jqhyfl

    Tak fatalnego obrazu dysku jeszcze nie widziałem :) Że też jeszcze dycha.
    Zrzuć gdzieś dane a dysk też, tyle że do śmieci.
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2011-07-13 12:57:22
    Od: ŁR <l...@W...pl>

    > Tak fatalnego obrazu dysku jeszcze nie widziałem :) Że też jeszcze dycha.
    > Zrzuć gdzieś dane a dysk też, tyle że do śmieci.

    Póki co męczę go pod linuksem i zgrywam dane bit po bicie na drugi :)
    Męczy się już kilka godzin.

  • 8. Data: 2011-07-13 17:31:15
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-07-13 12:38, Andrzej Ława wrote:

    > Niskopoziomowe formatowanie współczesnego dysku? Chyba sobie kpisz...

    Kolega ma na myśli po prostu ponowny zapis wszystkich sektorów, to
    chwilowo pomaga.

    BtW. chciałbym zobzaczyć jednak zrzut smartu z tego dysku.

  • 9. Data: 2011-07-13 21:53:08
    Od: "trimowWP" <t...@w...pl>

    Rafał Łukawskit
    napisał

    napisał Rafał Łukawski

    > Kolega ma na myśli po prostu ponowny zapis wszystkich sektorów, to
    > chwilowo pomaga.
    > BtW. chciałbym zobzaczyć jednak zrzut smartu z tego dysku.

    Pada elektronika, a mozliwa nieszczelność na dyskach
    Ewakuacja!!!!!
    Pozdrowienia
    Zbych

  • 10. Data: 2011-07-14 00:43:18
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    Dnia Wed, 13 Jul 2011 14:57:22 +0200, ŁR napisał(a):

    > Póki co męczę go pod linuksem i zgrywam dane bit po bicie na drugi :)
    > Męczy się już kilka godzin.

    Jak pod Linuksem, to pokaż przy okazji wynik (wrzuć na www.pastebin.com)

    smartctl --all /dev/sda

    Jak nie masz tego polecenia, to siedzi w pakiecie smartmontools. /dev/sda
    to ścieżka do dysku (zmień, jeśli konieczne).

    A jak już wszystko zgrasz, to nie musisz dysku wyrzucać. Zrób low level
    format narzędziem od producenta, a potem przejedź go programem MHDD albo
    Spinrite (płatny). Po takiej jeździe albo padnie, albo będzie działać
    jeszcze długi czas jako duża przenośna dyskietka czy backup - tak możesz
    go używać wtedy.

    --
    pozdrawiam, pioruns