  • 81. Data: 2009-01-25 21:47:04
    Temat: Re: Dynamika sceny>matrycy>odbitki
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Paweł W. pisze:
    > Na poziomie, który nie wszystkim jest potrzebny, a często niezrozumiały.

    Są pewne podstawy, które wymagają minimum odpowiedniej terminologii.

    > każdy może mieć inaczej skalibrowany LCD

    Skalibrowany to skalibrowany.

    > P.S.
    > Na grupie z reguły mówimy do siebie na "ty".

    Ja nie. :)

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 82. Data: 2009-01-25 23:05:13
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-25 21:57:46 +0100, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Nie, ja nie mówię o tym, że urządzenie nie wyświetla pewnych odcieni. Tam
    > wszędzie będą przejścia tonalne, ale cienie będą zbyt ciemne.

    Albo światła przepalone. Albo jedno i drugie w skrajnym przypadku.
    Zależy od sposobu kompresji gammutu (jeśli wogóle jakaś jest).

    de Fresz

  • 83. Data: 2009-01-25 23:18:29
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Tom01 pisze:

    > Skalibrowany to skalibrowany.

    Co prawda to prawda ;)

    > Ja nie. :)

    Czy zatem mam zwracać się per Panie Tom(aszu)?
    Tu nie chodzi o grzeczność, czy niegrzeczność, a raczej połączenie
    swobody rozmowy z wygodą, ale jak Pan sobie życzy. Jakbym kiedyś zwrócił
    się na "ty", to proszę się nie obrażać, bo to z przyzwyczajenia.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

  • 84. Data: 2009-01-26 12:27:40
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Tak sie jakos sklada, ze realne zdjecia nie zawieraja
    > kolorow spoza gamutu az w takiej ilosci - nie ma takich
    > problemow w realnym swiecie.

    skoro tak twierdzisz, to proponuje małą próbę,
    przyniosę Ci zrobione przeze mnie zdjęcie realnego świata, moge nawet prosto z
    aparatu rawa dostarczyć (w sumie nawet powinienem, zeby nie było, że
    manipuluję),
    wywołamy to na zerowych ustawieniach wywoływarki a Ty to wydrukujesz bez
    zmniejszania kontrastu itp manipulacji,
    jesli to co wydrukujesz bedzie ok, przejścia tonalne będą prawidłowe, bez
    skoków, to masz u mnie piwo,
    jesli nie, to Ty mi stawiasz piwo
    wchodzisz??

  • 85. Data: 2009-01-26 13:00:22
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > bez zmniejszania kontrastu itp manipulacji,
    > jesli to co wydrukujesz bedzie ok, przejścia tonalne będą prawidłowe,

    Potrzeby udowadniania czegokolwiek nie mam -
    robie to codziennie przy okazji normalnej pracy.
    A piwo mam wlasnej roboty, lepsze niz to co mozesz
    kupic w sklepie wiec tym bardziej dziekuje ;)

    Oczywiscie mozesz przyniesc do wydrukowania cokolwiek,
    byle bylo dobrze przygotowane - RAWow, plikow bez zaszytych
    profili i innych wynalazkow nie przyjmuje. Z tym prosze do LABu ;)

    Plik najlepiej przyslac mailem.

  • 86. Data: 2009-01-26 13:57:29
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

> [...]
    > byle bylo dobrze przygotowane - RAWow, plikow bez zaszytych
    > profili i innych wynalazkow nie przyjmuje. Z tym prosze do LABu ;)

    w sumie masz racje z ta potrzebą udowadniania, ja tez już chyba jej nie mam,
    wierzę, ze wydrukujesz problematyczne zdjęcia tak że będą wygladały ok,
    jesli ja sobie poradziłem z ich przygotowaniem do labu, to Ty na pewno sobie
    poradzisz nie gorzej niż ja, i na pewno szybciej (ja się męczyłem kilka dni),

    tylko prosze nie pisz takich głupot :
    "Tak sie jakos sklada, ze realne zdjecia nie zawieraja kolorow spoza gamutu az w
    takiej ilosci - nie ma takich problemow w realnym swiecie."

    mnie też się tak wydawało, dopóki sam ich nie zrobiłem, a potem nie mogłem ich
    obrobic ani wydrukować,

  • 87. Data: 2009-01-26 14:02:07
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-26 14:57:29 +0100, "Robert" <r...@u...com.pl> said:

> [...]
    > gamutu az w takiej ilosci - nie ma takich problemow w realnym swiecie."
    >
    > mnie też się tak wydawało, dopóki sam ich nie zrobiłem, a potem nie

    To nie żadna głupota. To tylko brak uszczegółowienia, że nie dotyczy to
    wszystkich labów i drukarek.

    de Fresz

  • 88. Data: 2009-01-26 14:30:09
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > swiecie."
    > mnie też się tak wydawało, dopóki sam ich nie zrobiłem, a potem nie

    No co ja Ci na to poradze :)

    Statystyczny LAB oferuje przestrzen barwna sporo mniejsza
    niz statystyczna dobra drukarka. Ze o dokladnosci koloru
    przez litosc nie wspomne...

  • 89. Data: 2009-01-26 15:01:16
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

    > To nie żadna głupota. To tylko brak uszczegółowienia, że nie dotyczy to
    > wszystkich labów i drukarek.

    nie rozumiem tego co napisałeś,
    mam zdjęcia, które sie nie drukują w "normalnym" labie,
    dopiero ręczne babranie się w nasyceniach poszczególnych kolorów pozwala je w
    miarę ok wydrukowac (wtedy plik uzyty do drukowania wyglada bardzo blado na
    ekranie w porównaniu do oryginału),
    czy twierdzisz, że znajdę lab/drukarke, która mi to wydrukuje bez żadnego
    czarowania tak, że będzie ok i w cenie nie wyzszej niż 1,- za 10x15 ??

  • 90. Data: 2009-01-26 15:06:21
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-26 16:01:16 +0100, "Robert" <r...@u...com.pl> said:

> [...]
    > wyglada bardzo blado na ekranie w porównaniu do oryginału),
    > czy twierdzisz, że znajdę lab/drukarke, która mi to wydrukuje bez

    Na 98% tak.

    > i w cenie nie wyzszej niż 1,- za 10x15 ??

    A o tym warunku nigdzie wcześniej nie było mowy ;-)

    de Fresz