  • 111. Data: 2011-02-04 20:25:21
    Temat: Re: Dynamika(DR) w aparatach?
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    Dnia 30-01-2011 o 14:45:26 JA <"marb67[beztego]"@bb.home.pl> napisał(a):

    > Ty byś nie używał. Ale byłbyś w mniejszości.
    > IMHO
    > Zakres dynamiczny powyżej ludzkiej (oszukiwanej) percepcji, jest zbędny.

    I migawki szybsze niż 1/25, bo szybkość rejestracji powyżej ludzkiej
    percepcji jest zbędna.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 112. Data: 2011-02-06 11:22:38
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 31.01.2011 Mateusz Ludwin <n...@s...org> napisał/a:
    > Rzecze JA:

    > Nie ucz mnie proszę co to jest dynamika.

    > A dynamika liczona od poziomu 30% szarości to niby co jest? O to się
    > rozchodzi, że od 30% do górnego ograniczenia jest mniej więcej stała od
    > ładnych paru lat.

    Wow, jakaś nowa matematyka? A te 30% to jakaś bezwzględna wartość? Bo procenty
    to mi się tak jakoś ze względnością kojarzą,

  • 113. Data: 2011-02-06 11:28:14
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 31.01.2011 pawik <p...@t...pl> napisał/a:
    > aparatach
    >
    > Postep postepem, ale i tak dynamice matryc poki co daleko do ludzkiego
    > wzroku, oj daleko.

    Bo masz mózg i oglądasz "film" kręcony na różnych przysłonach na czym
    się tylko da skupić wzrok. Na nieszczęście zdjęcia ono musi zarejestrować na
    dość płaskim i mało pojemnym nośniku to co w naturze możesz się porozglądać
    i Twój mózg w cienie wejdzie na otwartej źrenicy, a w światła na zamkniętej
    poskłada Ci to w ładny obrazek i cieszysz się z dynamiki swojego oka, a Ty
    tak na prawdę oglądasz - HDR.

  • 114. Data: 2011-02-06 15:42:39
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Powoli dochodzę do wniosku, że rozszerzanie dynamiki w światłach jest po
    prostu obniżaniem bazowej czułości matrycy. O jakość cieni warto walczyć
    niezależnie od świateł.

  • 115. Data: 2011-02-06 16:04:55
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-02-06 12:28:14 +0100, Sergiusz Rozanski
    <w...@m...com.pl> said:

    > a Ty
    > tak na prawdę oglądasz - HDR.

    Na pewno nie taki, jak ostatnio tu pokazane.
    Popatrz na krajobraz ze słońcem za delikatnymi chmurami, taki jak w tym linku.
    http://gizmodo.pl/gadgets/5479/canon_patentuje_hdr_w
    _aparacie.html
    Nigdy TAK nie widzimy. ZAWSZE chmury nas oślepią i spowodują, że
    chałupa będzie w mroku.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 116. Data: 2011-02-06 20:54:11
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 06.02.2011 JA <marb67> napisał/a:

    > Na pewno nie taki, jak ostatnio tu pokazane.

    A no na pewno nie taki, zauważ że ją tak nazwę "krzywa sklejania" kadrów w 1
    zdjęcie jest nieciągła, oko sobie na to nie pozwala, bo mózg wie ile i co
    zarejestrował na jakiej źrenicy.

> [...]
    _aparacie.html
    > Nigdy TAK nie widzimy. ZAWSZE chmury nas oślepią i spowodują, że

    I sądzisz że automatyka aparatu będzie robiła taki HDR, bo obastawiam że
    będzie robiła "ciągły", chyba że jakieś tryby efekciarskie powłączają w
    kompaktach/trzycyfrówkach.

    A co do sąsiedniego 'bez kapci', to chapel 5dmk2
    http://blog.planet5d.com/2011/01/the-making-of-the-c
    hapel-a-nice-behind-the-scenes-hdslr-video/

  • 117. Data: 2011-02-06 21:29:34
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-02-06 21:54:11 +0100, Sergiusz Rozanski
    <w...@m...com.pl> said:

    > I sądzisz że automatyka aparatu będzie robiła taki HDR, bo obastawiam że
    > będzie robiła "ciągły", chyba że jakieś tryby efekciarskie powłączają w
    > kompaktach/trzycyfrówkach.

    Nie. Nawet nasze widzenie ma ograniczenie w tym względzie. Nie widzimy
    pod światło szczegółów. Gdyby było tak pięknie jak to sugerujesz, to
    głupia czapka z daszkiem nigdy by nie powstała. A i tak wtedy gdy się
    przydaje, widzenie jest raczej obiektami niż detalami.

  • 118. Data: 2011-02-07 14:00:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Jan 2011, Andrzej Libiszewski wrote:

    > A tak, potem po całej obróbce, kompresji dynamiki i tak dalej

    Dobra, dobra, ale w tym miejscu zmierzasz OT - bo przecież
    nie o wersję z kompresją chodzi :)
    Meritum - mam nadzieję - nie podważasz?

    pzdr, Gotfryd

  • 119. Data: 2011-02-07 16:16:26
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 7 Feb 2011 15:00:46 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > [...]
    >
    > Dobra, dobra, ale w tym miejscu zmierzasz OT - bo przecież
    > nie o wersję z kompresją chodzi :)
    > Meritum - mam nadzieję - nie podważasz?

    Nie podważam. Nagrania są z reguły 24/96 (być może nawet 24/192), tylko
    potem sie cały efekt tego psuje :)

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "I try to believe in as many as six impossible things before breakfast.

  • 120. Data: 2011-02-13 16:00:04
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Sergiusz Rozanski:

    > Wow, jakaś nowa matematyka? A te 30% to jakaś bezwzględna wartość? Bo procenty
    > to mi się tak jakoś ze względnością kojarzą,

    Tak, bezwzględna wartość wybrana przez producenta światłomierza.