  • Data: 2011-02-01 18:22:34
    Temat: Re: Dynamika(DR) w aparatach?
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł W. wrote:
    > Proszę wyjaśnijcie mi, czy dobrze rozumiem postęp w DR we współczesnych
    > aparatach - wzrost DR wiąże się ze zmniejszeniem szumów i możliwością
    > "wyciągnięcia" czegoś z cienia, natomiast w chwili obecnej nic się nie
    > robi(poza Fuji i chyba nieudaną matrycą EXR, bo się z niej wycofują w
    > różnych małpkach na rzecz BSI od Sony), aby rozszerzyć dynamikę w
    > światłach?

    Coś tam sie robi tyle, że samo zarejestrowanie większego zakresu dynamiki to
    tylko jedna strona medalu. Pozostaje jeszcze kwestia tego, jak ten cały
    zarejestrowany zakres dynamiki pokazać a to już nie jest takie proste.
    Trzeba także zwrócić uwagę, że ważny jest jeszcze rejestrowany zakres
    tonalny sceny. Ten niestety jest znacznie mniejszy od rejestrowanego zakresu
    dynamiki.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -