  • 31. Data: 2009-10-27 13:43:08
    Temat: Re: Dylematy, dylematy - K7 vs D90 vs 50D [dluuugie]
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-27 14:07:23 +0100, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> said:

    > Nie miala baba klopotu, kupila lustrzanke ;)

    Wierz mi, że bardzo się przed tym wzbraniałem. Ile to już, z 6 lat? No
    nie dam rady dalej... :-/

    de Fresz

  • 32. Data: 2009-10-27 13:45:00
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
    > Wierz mi, że bardzo się przed tym wzbraniałem. Ile to już, z 6 lat? No nie
    > dam rady dalej... :-/

    Twardym trzeba byc, nie mietkim ;)

  • 33. Data: 2009-10-27 13:58:04
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-27 14:45:00 +0100, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> said:

    > Twardym trzeba byc, nie mietkim ;)

    W sumie wogóle da się żyć bez robienia zdjęć, przymusu nie ma... :-P
    Ale jak już robić, to wygodnie. No, umiarkowanie wygodnie. Ale wciąż
    będę wypatrywał jeszcze mniejszych m43, głównie z kurczącymi się
    obiektywami oraz optycznym VF posiadającym takie gadżety, jak zum i
    ramki korygujących paralaksę. Najlepiej doczepiany.

    de Fresz

  • 34. Data: 2009-10-27 16:09:59
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hc6u9c$c23$1@inews.gazeta.pl>,
    de Fresz nabazgrał:
> [...]
    > obiektywami oraz optycznym VF posiadającym takie gadżety, jak zum i
    > ramki korygujących paralaksę. Najlepiej doczepiany.

    Wersję demo tego już masz: Leica :]

    --
    22:23.25 <@bulba> myslisz ze pod dysko to ma znaczenie?
    22:23.51 < infecto> bulba: pod dysko to nic nie ma znaczenia

  • 35. Data: 2009-10-27 16:27:34
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-27 17:09:59 +0100, l...@l...localdomain said:

    > Wersję demo tego już masz: Leica :]

    Z niewymienną stałką i wizjerem który nic nie wie o paralaksie. Słabe
    to demo. Akurat Leice dojście do powyższego rozwiązania może zająć z
    kolejne 15 lat, więc osobiście nie pokładam w nich zbyt wielkich
    nadzieji ;-)

    de Fresz

  • 36. Data: 2009-10-27 19:29:18
    Od: "mabit" <m...@g...pl>

    > Bandziorno
    >
    > Tytułem wstępu - nie będzie to standardowe pytanie "co kupić?", jakie tu
    > nader często padają, a raczej dzielenie włosa na czworo, wyciąganie za
    > ogon diabła, co to se siedział w szczegółach oraz być może trochę rozważań
    > natury filozoficznej ;-)

    Cześć,
    ja napiszę parę słów o optyce.
    Uparłem się że ma to być wysokiej klasy optyka w zakresie z grubsza 15-200
    mm.
    No i został mi Nikon i Canon.
    Wybrałem zakresy 17-55 i 70-200.
    Obie firmy mają takie obiektyw, niestety Nikon ma tylko 70-200 2,8 a
    ponadto obietywy Nikona są droższe (choć oceniane ciut lepiej).
    Ceny podczas moich zakupów to: Canon 6-7 tys Nikon 9-10 tys.
    Używanego sprzętu (mowa o obiektywach) ma więcej Canon.
    Pomijam korpus bo:
    1. zostało juz dużo napisane,
    2. pierwsze co zmienię to będzie korpus,
    Wystarczy że następca będzie miał lepszą matrycę i nie gorsze pozostałe
    parametry.

    Pozdrawiam,
    Maciek.

  • 37. Data: 2009-10-27 19:53:06
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    de Fresz wrote:
    > Skoro mogę mieć dobrze rozwiązane, to dlaczego miałbym rezygnować?

    Ale podstawowa sprawa - NIE MA tego dobrze rozwiązanego do tej pory
    gdziekolwiek. Ty myślisz o jakimś kompromisie. Ja sobie nawet nie potrafię
    wyobrazić rozwiązania, które nie ma jakiejkolwiek wady.

    > W imię jakichś górnolotnych zasad? Wiem że nie lubisz bo Sony nie daje,
    > ciekawi mnie tylko jak uargumentujesz zmienę zdania, gdy w którejś
    > następnej a7/8/9xx wreszcie włożą ;-)

    Rozwiązanie, które do tej pory stosowało sony jest dla mnie obarczone zbyt
    wieloma wadami, ale to może wynikać po części nie z ułomności pomysłu, ale
    po prostu z konkretnych założeń projektowo-marketingowych. Chodzi głównie
    o gorszy wizjer. Jakieśtam zalety jednak też ma.

    W najnowszej sonówce w końcu przełamali się i dali LV również z głównej
    matrycy - czyli jest wybór - byćmoże to będzie skutkowało rozwojem tematu
    jak w innych firmach. Ciągle jednak aparat ma większość wad wynikających z
    pierwotnego podejścia.

    A ja dla Twojej informacji LV mam od jakiegoś już czasu, nawet się tu
    chwaliłem - dokładniej ZigView, ale główną zaletą było dla mnie to, że
    jest po kablu. Ma niestety za to swój zestaw wad, ale w końcu nie można
    mieć wszystkiego.

    > Poprzesz cytatem tą brednie, czy może jednak poprosisz kogoś o
    > wyjaśnienie co trudniejszych fragmentów tytułowego posta?

    To nie tyczyło tej konkretnej wiadomości, ale wymieniałeś tę cechę w
    kontekście lepszości w D90, choć kiedy to tylko możliwe zaznaczasz, że
    filmy be i jaki to obciach.
    No ale to nie o tym. Wiedziałem, że się święcie oburzysz.

    > Baaaardzo błyskotliwe. Choć zupełnie nieprzemyślane.

    Wiesz dla mnie nieprzemyślane jest kupno lustra z myślą o kicie. Mamy
    swoje zdania na ten temat, czyż nie?

    > Mam ze 3, dziękuje. Wyjaśnij mi proszę, najlepiej w punktach, po co
    > miałbym kupować czwarty?

    Ty wyjaśnij dlaczego to musi być lustrzanka, o których piszesz że tak źle
    i niedobrze.

    > Bzdura, nie w każdym. Canon, Pentax i zdaje się Olek (który nomen-omen
    > był z tym pierwszy) rozwiązali to porządnie. I Nikon od D300 w górę.

    A co znaczy porządnie? Wlepiony w body ekranik, który przy przechyleniu
    aparatu robi za lusterko? Albo wolna i kulawa proteza AF łamane przez
    znikający obraz? Do tego dochodzi czasem żałosna rozdzielczość LCD, żelki,
    lagi, szumy i cały jeszcze dodatkowy zestaw ciekawostek.

    Oczywiście znam Twoje poglądy o odchylanych ekranach i podobnych, ale nie
    każdy ma tak świetne zdanie o bylejak zrobionych funkcjonalnościach, a sam
    teraz jak widzisz akceptujesz konkretny zestaw wad. Byćmoże opcję
    traktujesz tak, że Ci to nie przeszkadza, ale nie jest to ogólnym
    wyznacznikiem doskonałości.

    > Ma jednak wciąż kilka uciążliwych wad.

    Co konkretnie na nie w stosunku do wymienionych. G1 i EP1.

    > Pomyśl, jakie przewagi ma lustro nad m43. I nie, odrazu mówię że wogóle
    > nie chodzi o papierową GO, którą tak kochasz. Wysokie ISO też nie, bo
    > różnica między LMOSami i APS-C jest niewielka. Dużo podpowiedzi masz w
    > tytułowym poscie - wysil się trochę - skoncentruj, czytaj wolniej, może
    > nawet kilka razy? A włóż minimum wysiłku i okaż tę odrobinę szacunku
    > dla pytającego, czytając najpierw o co chodzi.

    No tak, wyciągnę sobie szklaną kulke i wymyślę jakie to DLA CIEBIE ma ten
    system wady. Pisałeś o ergonomii i klockowatości luster, oglądając
    obiektywy zwracasz uwagę na ich rozmiar, a jednocześnie odrzucasz
    wydawałoby się najlepszy system o tych cechach. Już nie wiem jakie to masz
    priorytety. Może więc zamiast obrażać się i tupać nóżką napiszesz, że nie
    bo ma brzydki guziczek on/off czy cokolwiek innego i absolutnie odpada?

    > Pudło.

    Bo nie?
    Najsensowniejsze z Twojego stanowiska.
    Albo nie. to to by było o sony. :>

    d.

  • 38. Data: 2009-10-27 20:39:24
    Od: "Jan" <t...@o...pl>

> [...]
    > się obiektywami oraz optycznym VF posiadającym takie gadżety, jak zum i
    > ramki korygujących paralaksę. Najlepiej doczepiany.
    Nie jestem ekspertem, chociaż aparat mam i zdjęcia robię. Ale ze wzgledu na
    posiadane doświadczenie życiowe, mam dla Cibie (jednak) radę:

    Nie kupuj żadnego aparatu!

    Zbieraj natomiast skrupulatnie swoje analizy i przemyślenia (bo są ciekawe).
    Za jakieś 10 lat bedziesz mógł wydać ksiażkę pt.: Jak nie kupiłem aparatu...
    Zarobisz mnóstwo szmalu, będziesz mógł sobie
    kupić kamerę z matrycą jak telewizor :)
    Pozdrowienia
    Jan
    PS. Jakoś mi się skojarzyłeś z moim kolegą, obecnie już po 60-ce. Otóż
    zawsze chciał się on ożenić, a do tej pory kawalerm jest. Panienki oceniał
    bardzo wnikliwie i zawsze jakiś mankament znalazł. A to była za gruba, a to
    za cienka. Jedna miała przyciski za małe, inna za duże (albo nie ...
    ergonomiczne :). Radziliśmy mu: Bież w ciemno. Może np. gotować umie ? A on
    dalej analizował. Obecnie jest niewątpliwym ekspertem w kwestii panienek,
    tylko że top-modele nie chcą z nim współpracować. Twierdzą ponoć, że obsługa
    marna... Tak to w życiu bywa...

  • 39. Data: 2009-10-27 20:48:41
    Od: "Jan" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Jan" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
    Autopoprawka: Bierz ...

  • 40. Data: 2009-10-27 20:59:00
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hc771m$d7t$1@inews.gazeta.pl>,
    de Fresz nabazgrał:

    > Z niewymienną stałką i wizjerem który nic nie wie o paralaksie. Słabe
    > to demo.

    Chyba o jakiejś innej Leice pomyślałeś?
    Czy też w M9 zrezygnowali z bagnetu? ;)