  • Data: 2010-09-29 11:14:47
    Temat: Re: DxO Optics a workflow
    Od: Michał Nitka <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 29 Wrz, 11:27, Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>
    wrote:

    > Acha, aktualizacja: u mnie żadnych przesunięć ku fioletowi nie ma. Rawy z
    > Canona.

    A podaje Ci te same parametry temperatury i tint z "As shot". U mnie
    ta zmiana kolorów jest minimalna, ale widoczna. Prawie na pewno wynika
    z innego odczytania As shot przez DxO - to co LR i ACDsee podają jak
    5600 i tint 9, DxO podaje jako odp. 6615 i 17 i rzeczywiście zdjęcia
    są cieplejsze i bardziej w fiolet. Zawsze myślałem, że przy "As shot"
    w RAW zachowywane są przyjęte przez puszkę do wywołania JPG wartości
    WB - jak to jes w końcu? Założyłem więc, że gdy całkiem wyłączę
    przetwarzanie WB w DxO, to zostawi je spokoju. W każdym razie
    pozostałe 2 porównywane programy trafiają.

    Muszę zobaczyć czy jak skoryguję wg wskazań innej aplikacji będzie
    dobrze, ale batch w DxO się mija wtedy z celem, jeśli trzeba będzie w
    każdym pliku korygować to, co DxO zmienił przed jego zapuszczeniem ;)

    --
    Michał