-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!news-out.readnews.c
om!transit3.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.ne
ostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neo
strada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Thu, 23 May 2013 16:34:22 +0200
From: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:16.0) Gecko/20121026 Thunderbird/16.0.2
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dwumasa kontra jednomasa.
References: <8...@z...googlegroups.com>
<3...@g...com>
In-Reply-To: <3...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 55
Message-ID: <519e28ee$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-73-137-166.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1369319662 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1231 89.73.137.166:44704
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2493092
[ ukryj nagłówki ]W dniu 23.05.2013 14:44, Jimiasty pisze:
> W dniu środa, 22 maja 2013 22:50:20 UTC+2 użytkownik Konfabulator napisał:
>> Jest tu ktoś kto praktykuje u siebie dwumasę zmienioną jednomasę i ma
>> spory przebieg po zmianie w dowolnym pojeździe i może podrzucić od
>> siebie opinię?
> Np ja, ale silnik jest benzynowy i to boxer wiec tak czy siak drgan nie generuje.
Sposób pracy silnika przeciwsobnego nie ma tu aż tak dużo do rzeczy jak
generowany przez niego moment, który jakoś trzeba za pośrednictwem
sprzęgła zapiąć i przenieść. Nawet bym się zastanowił, czy silnik
ruszający z nominalnie niższych obrotów jałowych w kontekście sprawy
koła dwumasowego wręcz zadania nie utrudnia.
> Po zamianie na jednomase + sprzeglo - samo ASO Subaru zaleca taka zmiane.
Ja również doświadczyłem zmiany koła dwumasowego na komplet koła
jednomasowego z tarczą sprzęgła z tłumikiem drgań w Subaru. Zaleca to
chyba trochę źle powiedziane - taka jest praktyka i tak też wymieniali w
ramach gwarancji dla swojego świętego spokoju. Typowo koła dwumasowe w
tych pojazdach lubią świerszczeć, ćwierkać czy jak tam zwał ten
upierdliwy hałas, który się wówczas wydobywa. No i z racji
nieodpuszczającego napędu na 4 koła są podatne na zniszczenie. Z
ciekawostek technicznych maksymalny luz na kole dwumasowym nie jest
przez Subaru określony.
> Jest tak jak bylo, gdy dwumasa byla sprawna. Zadnych negatywow nie zauwazylem, poza
ubytkiem kasy z konta.
Ja tam bym się z tym dość mocno nie zgodził. Praca sprzęgłem i zapięcie
przeniesienia napędu są zdecydowanie bardziej ,,brutalne'' ale
jednocześnie jakby bardziej responsywne - mnie tam taki wariant bardziej
odpowiada, ale mam do czynienia z silnikiem 165KM - wyobrażam sobie, że
przy większych mocach tudzież silniku wysokoprężnym (o wyższym momencie
obrotowym przy niższych obrotach) będzie gorzej. Płynnie dynamicznie
ruszyć jest w każdym bądź razie odczuwalnie trudniej, podobnie szybka
zmiana pomiędzy I a II biegiem.
Jeszcze inna kwestia jest taka, że w przypadku Subaru efekt gorszej
pracy na sprzęgle jest trochę niwelowany przez przeniesienie napędu - w
,,zwykłym'' samochodzie bądź z napędem wspomaganym elektronicznie
również oczekiwałbym większych różnic.
W Toyocie z silnikiem D4D i zamienionym kołem na jednomasowe określiłbym
komfort pracy przeniesienia napędu na zadowalający, ale trudno mi się
odnieść do dwumasowego tamże, bo nie miałem do czynienia z tym
samochodem w wersji nominalnej. Jeździłem trochę również w miarę
współczesną Toyotą Corollą z silnikiem benzynowym - nie mam pojęcia, czy
z dwumasą czy bez, ale praca sprzęgła też mnie na kolana nie powaliła -
rzekłbym jeździło się nie gorzej i nie lepiej niż dieslem z kołem
jednomasowym. Ot, kwestia przyzwyczajenia.
Więc podsumowując - jeśli Wątkotwórca umie posługiwać się sprzęgłem i
nie oczekuje od swojego samochodu niewiadomoczego - ja tam bym wymieniał
na jednomasowe ze względów czysto ekonomicznych.
S.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.05.13 17:32 LEPEK
- 23.05.13 23:12 Jimiasty
- 24.05.13 00:50 Konfabulator
- 24.05.13 01:01 Konfabulator
- 24.05.13 18:55 LEPEK
- 25.05.13 17:44 Stefan Szczygielski
- 25.05.13 19:49 jerzu
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg