eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDworak znowu atakujeRe: Dwor... art. 22.2 zmiana kierunku jazdy.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!feeds.phibee-telecom.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.
    de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwind
    s-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neos
    trada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <1v69qztx5ecab$.dlg@myjk.org>
    <h...@4...com>
    <1tl6q0pva6kc2$.dlg@myjk.org> <ruqt6o$s76$2$Cav@news.chmurka.net>
    <rvoecg$7uh$1@gioia.aioe.org> <rvohm1$20e$1$Cav@news.chmurka.net>
    <rvp234$10qa$1@gioia.aioe.org> <rvp2e5$auf$1$Cav@news.chmurka.net>
    <60210154$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <rvr0h4$ifj$1$Cav@news.chmurka.net>
    <602110eb$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
    <rvr46g$l8j$1$Cav@news.chmurka.net>
    <60212704$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
    <dw8j9vwuydie$.dlg@emil.not.valid>
    <60214bb3$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <rvrjkg$uvk$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6022688c$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
    <12jcwuprxh546$.dlg@myjk.org> <60265bc7$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@m...org>
    In-Reply-To: <2...@m...org>
    Subject: Re: Dwor... art. 22.2 zmiana kierunku jazdy.
    Date: Fri, 12 Feb 2021 14:57:59 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 185
    Message-ID: <60268968$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.110.178
    X-Trace: 1613138280 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 522 83.30.110.178:59881
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 8029
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2691252
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:2...@m...org...
    Fri, 12 Feb 2021 11:43:18 +0100, J.F.
    >> Jeden to nie utrudnia, ale jak bedzie wiecej krecic ... ponoc w
    >> Niemczech wolno tylko dwa obroty ...

    >Utrudnia, bo powoduje powstanie punktów kolizyjnych.

    Na rondzie kazdy nie skrecajacy w prawo powoduje powstanie punktow
    kolizyjnych.
    Zabronic ?

    P.S.
    https://www.bromfordlab.com/lab-diary/2019/4/9/why-d
    o-ups-trucks-only-turn-right
    czyli kurierzy UPS skrecaja tylko w prawo.

    >> Skrzyzowanie jest wyjatkowe,
    >Nie jest.

    Jest, bo jednak odmienne od "zwyklego".

    >> a przepisy sa niescisle - tzn prawie ich nie ma.
    >Są wszystkie jakie są potrzebne. Ktoś kto twierdzi że są złe, albo
    >nieścisłe, to ignorant. W przeciwnym razie, na logikę, już dawno
    >zostałyby
    >zmienione. Nie zostały, mimo starań takiego "spacjalisty" jak Dworak,
    >wię
    >są prawidłowe. I to nie dotyczy tylko PL.

    Eee tam - to nie u nas taka logika :-(

    >> O ile pamietam, to PoRD jest wspomniane cos jeden raz, a
    >> rozporzadzeniu o znakach dwa razy.

    >Ignorancie, jest wspomniane WIELOKROTNIE gdy mowa jest o
    >skrzyżowaniu. To

    ale tylko raz osobno.

    >że większość nie jest w stanie tego przyjąc do wiadomości, w zamian
    >za to
    >wolą sobie wymyślać że SORO to kosmiczny twór nie opisany w PORD, to
    >już
    >ich problem. No, w sumie to nasz, bo przez to jest bagno na drogach.

    >> Czyli przepisow specyficznych dla s.o.r.o praktycznie nie ma, a jak
    >> widac sa potrzebne.

    >Są! Wystarczy zrozumieć że SORO to SKRZYŻOWANIE, JEDNO, z wszelkimi
    >tego

    No widzisz - juz to "jedno" budzi niepewnosc, albowiem:

    "Znak C-12 ,,ruch okrezny" oznacza, ze na
    skrzyzowaniu ruch odbywa sie dookola wyspy lub placu
    w kierunku wskazanym na znaku."

    W zasadzie, jakby potraktowac rondo jako zestaw osobnych skrzyzowan
    ... definicja pasuje tez do kazdego z osobna.

    Co prawda nastepny bylby nielogiczny
    "Znak C-12 wystepujacy lacznie ze znakiem A-7
    oznacza pierwszenstwo kierujacego znajdujacego sie
    na skrzyzowaniu przed kierujacym wjezdzajacym
    (wchodzacym) na to skrzyzowanie."


    >konsekwencjami (i przepisami ogólnymi). Jedyna różnica jest taka, że
    >nie
    >jedzie się "prosto" jadąc przez skrzyżowanie prosto tylko po łuku,
    >podobnie

    bywaja takie s.o.r.o, gdzie prosto znaczy prosto ... staram sie ich
    nie nazywac rondami.

    >nie skręca się w lewo kręcąc kierownicą w lewo tylko zgodnie z TOREM
    >jazdy
    >wymuszonym przez obwiednię a która to ma wymusić zmniejszenie
    >prędkości
    >oraz wyeliminować KOLIZYJNY skręt (literalnie aby nie można było
    >pojechać
    >na czołówkę).

    Czyli wysepka na srodku sie jednak bardzo przydaje? :-P

    Ale problemem na skrzyzowaniu nie jest czolowka, tylko uderzenie w
    bok.
    Rondo zmniejsza i to zagrozenie, co zreszta podkreslaja Szwedzi ... a
    moze jeszcze Francuzi.

    A niech szczezna i swoej Vision Zero u siebie wprowadzaja, nie u mnie
    :-P

    >> Z braku przepisow art 22 oczywiscie obowiazuje, tylko:
    >> -jaki on ma sens, jesli jest tylko jeden pas na wjezdzie i na
    >> rondzie
    >> ?

    >Ma sens dokładnie taki sam jak na każdym innym skrzyżowaniu. Ale jak
    >ktoś
    >ma kisiel zamiast mózgu, to nie zrozumie.

    I mam sie ustawic na jednym pasie przy srodku jezdni aby za chwile
    skrecic w prawo ...

    >> -art 22 nigdzie nie pisze o skrzyzowaniu, tylko o skrecie ...
    >> wjezdzajac na rondo skrecasz w lewo czy zawsze w prawo ?

    >Przepis się odnosi do ZMIANY KIERUNKU, a kiedunek się zmienia (albo
    >nie)
    >tam, gdzie się przecinają drogi (skrzyżowanie), oraz ew. jak się
    >skręca na
    >posesję itp.

    leciutko bym polemizowal, no ale drogi faktycznie z reguly sa dlugie i
    waskie, wiec skrecic nie ma jak.
    Ale czasem drogi zakrecaja - gdzie masz przepis, ze to nie jest zmiana
    kierunku ruchu?
    Bo w jezyku potocznym jak najbardziej jest.

    >> Czyli co - zamierzajac na rondzie skrecic w lewo ... migamy w lewo
    >> przed wjazdem ?

    >Jprdle, a czy na "normalnym" skrzyżowaniu się pytasz czy jak skręcasz
    >w
    >lewo to musisz migać lewym? Musisz, bo tak mówią przepisy!
    >SORO jest SKRZYŻOWANIEM, więc wg przepisów MUSISZ to robić.

    Przepisy sa tu ogolne, o skrecaniu, ani slowem nie wspominaja o
    skrzyzowaniu.

    Czyli sygnalizuje na zasadach ogolnych ... ale w prawo czy w lewo ?

    Na normalnym skrzyzowaniu migam w lewo, bo skrecam w lewo.

    A wjezdzajac na rondo aby skrecic w lewo, musze skrecic w prawo, to co
    powinienem sygnalizowac ? :-)

    >Tak wiem, zaraz napiszesz
    >żę przecież to nie ma sensu -- dla mnie nie ma sensu używanie
    >kierunkowskazów jeśli nikogo nie ma w pobliżu, a używać muszę.

    Na rondzie wydaje sie bardziej bez sensu.
    -wjezdzajac musze skrecic w prawo ... co tu sygnalizowac ?

    -na obwodzie ... skrecam w lewo, czy traktujemu to jako jazde prosto?
    Migac w lewo czy nie migac?

    -na pewno przyda sie innym sygnalizacja zjazdu z ronda. Ale jakze to -
    migac w prawo, jesli na calym skrzyzowaniu skrecalo sie w lewo ?
    a co na to przepisy? :-P

    -zamierzam skrecic w lewo, wiec przed wjazdem na skrzyzowanie migam w
    lewo.
    Na obwodzie ... tez migam ?
    Bylaby to moze cenna wskazowka dla wjezdzajacych, tylko ... jesli
    nie widza jak wjezdzalem, to malo mowiaca, skoro wielu kierowcow nie
    miga, bo jechali prosto, a nie wiadomo od ilu wjazdow wjechali.


    -zamierzam skrecic w prawo na skrzyzowaniu, wiec migam w prawo przed
    wjazdem.
    Co znow wydaje sie cenna wskazowka, o ile bedzie przez wszystkich
    respektowane.
    Przydalyby sie przepisy ujednolicajace.

    -ale co z rondami, gdzie jest wiecej drog niz 4 ?
    Dwie w prawo, jedna prosto, dwie w lewo, i zawrocic tez mozna.
    Jak tu migac, aby bylo z sensem i pomagalo innym, a nie wprowadzalo
    w blad ?


    A jeszcze taka zagwozdka - wjazd wielopasowy, jade lewym.
    Nie wiem czy kierowca na rownoleglym pasie po prawej, zna to miejsce.
    Zasygnalizowac mu migaczem, ze zaraz mu droge "zajade", czy nie
    sygnalizowac ?

    Bo wysepka moze byc niewyrazna, linie starte lub pod sniegiem ...

    Nawiasem mowiac we Wroclawiu sporo jest takich "pogietych pasow" na
    zwyklych skrzyzowaniach.
    A odsniezarek nie ma :-(

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: