-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!feeds.phibee-telecom.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.
de!peer04.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwind
s-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neos
trada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <1v69qztx5ecab$.dlg@myjk.org>
<h...@4...com>
<1tl6q0pva6kc2$.dlg@myjk.org> <ruqt6o$s76$2$Cav@news.chmurka.net>
<rvoecg$7uh$1@gioia.aioe.org> <rvohm1$20e$1$Cav@news.chmurka.net>
<rvp234$10qa$1@gioia.aioe.org> <rvp2e5$auf$1$Cav@news.chmurka.net>
<60210154$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
<rvr0h4$ifj$1$Cav@news.chmurka.net>
<602110eb$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
<rvr46g$l8j$1$Cav@news.chmurka.net>
<60212704$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
<dw8j9vwuydie$.dlg@emil.not.valid>
<60214bb3$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
<rvrjkg$uvk$1$Cav@news.chmurka.net>
<6022688c$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
<12jcwuprxh546$.dlg@myjk.org>
In-Reply-To: <12jcwuprxh546$.dlg@myjk.org>
Subject: Re: Dwor... art. 22.2 zmiana kierunku jazdy.
Date: Fri, 12 Feb 2021 11:43:18 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 68
Message-ID: <60265bc7$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.110.178
X-Trace: 1613126599 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 514 83.30.110.178:58903
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4237
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2691236
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:12jcwuprxh546$....@m...org...
Tue, 9 Feb 2021 11:48:44 +0100, Maciek
>> Sam piszesz, że jest to skrzyżowanie o specyficznej organizacji
>> ruchu
>> czyli nie jest to zwykła krzyżówka X -> dozwolone i nie zabronione
>> są
>> inne opcje.
>Ta specyficzna organizacja ruchu to brak KOLIZYJNEGO skrętu w lewo
>oraz że
>pierwszeństwo ma pojazd który znajduje się na obszarze skrzyżowania
>(pomijam naturalne wymuszenie mniejszej prędkości).
>Więcej różnic nie ma, nadal jest to JEDNO skrzyżowanie, służące do
>ZMIANY
>KIERUNKU (lub nie, jeśli się jedzie prosto). Ergo, niedopuszczalne
>jest
>kręcenie się po skrzyżowaniu w kółko, bo podpada pod wykroczenie
>utrudniania ruchu innym,
Jeden to nie utrudnia, ale jak bedzie wiecej krecic ... ponoc w
Niemczech wolno tylko dwa obroty ...
>podobnie, jak w przypadku każdego innego
>skrzyżowania na którym zmienia się kierunek, należy się do tego
>manewru
>należycie ustawić zgodnie z Art. 22. I po temacie.
>Niestety ta nieszczęsna wyspa postawiona na środku robi niektórym
>(większości niestety) kisiel z mózgu i dostają małpiego rozumu
>wymyślając
>bzdury o wyjątkowości tego skrzyżowania, że przepisy są nieścisłe
>etc.
Skrzyzowanie jest wyjatkowe, a przepisy sa niescisle - tzn prawie ich
nie ma.
O ile pamietam, to PoRD jest wspomniane cos jeden raz, a
rozporzadzeniu o znakach dwa razy.
Czyli przepisow specyficznych dla s.o.r.o praktycznie nie ma, a jak
widac sa potrzebne.
Z braku przepisow art 22 oczywiscie obowiazuje, tylko:
-jaki on ma sens, jesli jest tylko jeden pas na wjezdzie i na rondzie
?
-art 22 nigdzie nie pisze o skrzyzowaniu, tylko o skrecie ...
wjezdzajac na rondo skrecasz w lewo czy zawsze w prawo ?
Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub
zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej
jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.
[...]
5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
Czyli co - zamierzajac na rondzie skrecic w lewo ... migamy w lewo
przed wjazdem ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.02.21 12:02 TomN
- 12.02.21 13:16 Myjk
- 12.02.21 13:44 TomN
- 12.02.21 14:57 J.F.
- 12.02.21 15:11 J.F.
- 12.02.21 15:20 Cavallino
- 12.02.21 16:23 Maciek
- 12.02.21 18:04 Michal Jankowski
- 12.02.21 18:47 Myjk
- 12.02.21 19:07 J.F.
- 12.02.21 19:26 Myjk
- 12.02.21 19:33 Myjk
- 12.02.21 19:40 J.F.
- 12.02.21 21:20 J.F.
- 12.02.21 22:09 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)
- 2025-03-14 Policjanci z Piątku
- 2025-03-14 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-14 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=