eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDwie rajdowe elektryczne Lancie Delta spłonęły tuż przed wyścigiem › Re: Dwie rajdowe elektryczne Lancie Delta spłonęły tuż przed wyścigiem
  • Data: 2023-08-03 08:55:13
    Temat: Re: Dwie rajdowe elektryczne Lancie Delta spłonęły tuż przed wyścigiem
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Wed, 2 Aug 2023 12:00:27 +0200, J.F

    >> I dlatego już teraz czasem muszą odpinać OZE, bo nie ma komu odbierać.
    >> Ależ z ciebie słodziak!
    >>> Co z tego, że przestaną truć samochody spalinowe,
    >> Bardzo wiele, w takiej Wawie ruch kołowy to ponad 50% rakotwórczego
    >> syfu benzo(a)pirenów, NOx itp. Mniej otrutych ludzi, więcej kasy
    >> w budżecie, czyli w naszych kieszeniach.
    > A ile chcesz pracować do emerytury ? :-P

    Bez znaczenia, ja w centralnej Wawie nie mieszkam,
    rzadko tam także bywam. Ale wiem że tam mieszkają
    ludzie którzy są truci od dekad, a potem się, m.in.
    za moje pieniądze, leczą.

    >>> jak zaczną płonące statki czy sortownie/magazyny odpadów
    >>> ze zużytymi bateriami czy innymi chemikaliami?
    >>
    >> No tak, wiadomo, elektryki nie odpowiadają tylko za gradobicie,
    >> trzęsienie ziemi i koklusz!
    >>
    >> Debilku, jeśli baterie miałyby płonąć, to by już płonęły. Po raz kolejny
    >> przytoczę ci, głąbie kapuściany, wartości produkcji baterii. Przez ostatnie
    >> 10 lat wyprodukowano do samych tylko smartfonów i laptopów 8 MILIARDÓW kWh
    >> baterii (a gdzie jeszcze inne piloty, zabawki, elektronarzędzia etc.).
    > no ale te baterie czasem płoną.

    Gdzie, na składowiskach? Owszem, ostatnio ukradli BEV, baterie wyrzucili
    w lesie i jeszcze podpalili. Ale to musieli być idioci pokroju nadira
    i radusiów. Ukraść samochód dla zysku a potem wyrzucić a do tego spalić
    najcenniejszy element.

    >> Można za to wyprodukować 130mln samochodów elektrycznych. Tymczasem przez
    >> ostatnie 10 lat wyjechało ich na świat 18 mln.
    > Ale 130 mln to niewiele. Nawet na jedno USA nie starczy.

    Naucz się czytać ze zrozumieniem. To tylko jedna dekada, uwzględnia
    tylko smartfony i laptopy. Dodaj do tego inne baterie. I nie chodziło
    dla kogo to wystarczy, tylko że te produkowane miliardy baterii nie
    płoną jak to nadirek twierdzi, tylko są recyklingowane (poza tymi
    oczywiście, co to je ignoranci do koszy komunalnych wyrzucają).

    >> I te baterie w samochodów, z
    >> powodu ich odmiennego traktowania, wytrzymują znacznie dłużej niż baterie w
    >> urządzeniach przenośnych,
    > No chyba, że sie okaże, że nie :-)

    Przypomnę ci, że miałem (bo mi ukradli) baterię 8-letnią w samochodzie ,
    była zdrowa z pojemnością >90% (pomijając wskazania głupawego BMS,
    że było mniej). I to pomimo że ładowałem ją 20-100% czasem nawet 3x
    dziennie co oznacza że miała wielokrotnie więcej cykli ładowania
    (ponad 4000 spokojnie) niż gdybym miał BEV.

    >> ponadto da się je naprawiać.
    > Naprawa nieoplacalna, jak znam życie.
    > Moze jakaś złota rączka troche naprawi.

    Od dawna są wyspecjalizowane warsztaty naprawiające baterie
    (co prawda do HEV, bo do BEV nie ma takiej konieczności jeszcze),
    nawet w Polsce. A skoro są, to znaczy że to się musi opłacać.

    >> WSZYSTKIE baterie
    >> (zarówno te z urządzeń przenośnych jak i samochodów) się recyklinguje w
    >> 97%, a odzyskane minerały ziem rzadkich w recyklingu są TAŃSZE niż ich
    >> wydobycie od zera z przyrody. Ergo, baterie nie leżą i nie będą leżeć jako
    >> złom, a tym abrdziej nie będą płonąć, jak to wietrzą wielbiciele samochodów
    >> spalinowych, bo są ZBYT CENNE, debilku.
    > Oby. Bo cos tam pewnie zostanie.

    Co znowu zostanie? Skoro recykling minerałów "rzadkich" jest tańszy
    niż ich wydobycie z ziemi, to tylko skończony idiota by coś zostawiał.

    > Choc akumulatory ołowiowe raczej nas nie zasypują.
    > Wystarczyło 30 zl :-)

    Ołowiaki to tylko koszty, tam nic się sensownego nie odzyska.

    Do trakcyjnych z HEV/BEV nie potrzeba takiej opłaty,
    bo, powtórzę ponownie, nawet kompletnie zepsute baterie
    są bardzo cenne.

    >> Poza tym elektryfikacja to 2-3x mniejsze zużycie energii,
    >> a więc znowu mniej spalanych paliw. Jak sobie pomyślę,
    >> że w litrze paliwa jest 9,5kWh a do wyprodukowania
    >> potrzeba 7kWh (prądu!), to mnie trzęsie.
    > Jestes pewny tego szacunku?

    To są dane koncernów, stawiam że nie doszacowane jeszcze.
    Do tego trzeba dodać jeszcze oleje smarne, bo to nie było
    uwzględnione, ich produkcję i recykling (w tym ten "naturalny",
    tj. spalanie przepracowanego oleju w piecach do ogrzania domów).

    > Bo wychodziłoby, ze przemysł petrochemiczny zuzywa
    > z 80% paliw, ktore produkuje.

    Dokładnie tak jest. I nie wiem co cię tu dziwi, skoro przez dekadę
    mogli pompować ołów do paliw i twierdzić że to nie szkodzi ludziom.
    To wszystko po to, żeby trzaskać kasę i żeby teraz ignoranci mogli
    twierdzić że samochód spalinowy jest zajebisty, bo się daje tankować
    w 3 minuty.

    > Ba - 9.5kWh energii termicznej, to jakies 3-4 kWh prądu.
    > A skąd reszta? Z węgla?

    To są wartości netto energii. Wniosek jest taki, że w litrze
    paliwa lanego do baku jest faktycznie 2,5kWh energii. Stąd
    wynika, że spaliniak zużywa 2-3x więcej energii niż elektryk
    (tak, uwzględniając produkcję prądu w 100% z węgla, straty
    przesyłu, straty ładowania, etc.).

    > Dane z innego źródla kiedys podawałem

    Nie przypominam sobie.

    > - jakby znacznie mniej energii
    > potrzeba, i nie prądu, ale głownie cieplnej, i rafineria się
    > opala produktami odpadowymi ...

    Odpadowymi, dobre.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: