eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDwa sposoby wejścia na mikrokontroler, które odporniejsze na zakłócenia? › Re: Dwa sposoby wejścia na mikrokontroler, które odporniejsze na zakłócenia?
    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dwa sposoby wejścia na mikrokontroler, które odporniejsze na
    zakłócenia?
    Date: Sat, 27 Apr 2013 13:54:25 +0200

    On 27.04.2013 13:16, Robbo wrote:

    > Masz rację, że A będzie lepsze (większe prądy, trudniej zakłócić).
    >
    > Z drugiej strony w procku są te pull-upy, stosuje się je, ludziom chyba
    > działa. Nie ukrywam, że ciągnie mnie w tym kierunku.

    Szczerze, skoro nie ma separacji masy to ja bym wywalił optoizolator i
    zmienił całość na prosty filtr RC+ewentualnie diodę zenera. (2
    rezystory, dioda, kondensator - nawet w 0806 to się mieści na malutkiej
    powierzchni i jest gorszowo tanie.)

    > Na wejściu zasilania zawsze dajemy trzy kondensatory.

    A koralik ferrytowy? ;)

    > Sporo daje także
    > także kondensatorek 1nF między masą elektroniki a PE.

    Wczoraj naprawiałem zasilacz znajomej - dość ciekawe rozwiązanie: masa
    wyjściowa jest podpięta do ekranu (dwie połówki z cienkiej blachy alu
    robiące za wewnętrzną obudowę) a druga strona ekranu do PE. A
    kondensator między PE a masą strony pierwotnej.

    Michoo