eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDwa przeglądy na rokRe: Dwa przeglądy na rok
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!news.uzoreto.
    com!aioe.org!YTGbr/1ai8DmLuyrxEIOQg.user.46.165.242.91.POSTED!not-for-mail
    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dwa przeglądy na rok
    Date: Sun, 23 Jan 2022 21:24:16 +0100
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Message-ID: <sskdhh$2v9$1@gioia.aioe.org>
    References: <ss0o37$ie5$1@news.icm.edu.pl> <ss3cen$98b$1$horizn@news.chmurka.net>
    <ss64g1$hfk$1@news.icm.edu.pl> <ss66n3$t35$1$horizn@news.chmurka.net>
    <ss6te8$ad0$1@news.icm.edu.pl> <sshdfk$1s5r$1@gioia.aioe.org>
    <ssk80u$2h6$4@news.icm.edu.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: gioia.aioe.org; logging-data="3049";
    posting-host="YTGbr/1ai8DmLuyrxEIOQg.user.gioia.aioe.org";
    mail-complaints-to="a...@a...org";
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Firefox/91.0 Thunderbird/91.5.0
    Content-Language: pl
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2700837
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2022-01-23 o 19:50, ii pisze:
    > W dniu 22.01.2022 o 18:04, Poldek pisze:
    >> W dniu 2022-01-18 o 18:29, ii pisze:
    >>
    >>> Ale kto go nie ma?! Ludzie nie wycinają bez powodu DPF tylko jw.
    >>>
    >>
    >> Ludzie usuwają DPFy/katalizatory itp. bo mogą.
    >> To po pierwsze.
    >> Po drugie ludzie usuwają DPFy, bo "tak jest taniej".
    >> Oczywiście to się zgadza. Taniej jest, żeby dzieci nieznajomych ludzi
    >> zachorowały na raka, niż żeby zmłotoryzowany Janusz płacił za wymianę
    >> DPF na nowy.
    >> Po trzecie ludzie usuwają DPFy, bo im się wydaje, że dzięki temu będą
    >> mieli lepszy samochód (rzekome kilka KM).
    >> Po czwarte ludzie usuwają DPFy, bo im w warsztacie przy okazji takiej,
    >> czy innej naprawy się taką "usługę" proponuje, jako coś wartego
    >> wzięcia pod uwagę. Jeszcze do niedawna były też reklamy "usuwanie
    >> katalizatorów DFP FAP - TANIO!". Na każdym skrżyżowaniu naklejki tej
    >> treści na barierkach i we wioskach bilbordy i tablice reklamujące
    >> usługi tego typu. Bardzo często wprost a jeszcze częściej w sposób
    >> lekko zawoalowany "tłumiki, katalizatory, DPF" - oczywiście nikt
    >> "normalny" nie naprawia niesprawnego DPFa, gdy kierownik warsztatu
    >> przedstawia ofertę wycięcia za 200 zł lub wymiany na nowy za 6 tys.
    >> zł. Oferta jest tak skonstruowana, żeby wybór był prosty.
    >> Od czasu głośnego procesu w Jeleniej Górze (chyba), gdy został po
    >> wieloinstancyjnym procesie skazany właściciel warsztatu, kótry
    >> reklamował się w całej okolicy, że usuwa DPFy, to reklama tych "usług"
    >> stała się mniej widoczna. Oczywiście kara w Polsce jest symboliczna,
    >> ale przed tym procesem nie było żadnej kary, więc o co chodzi?
    >
    > Chodzi o dwa przeglądy w roku gdy np w Niemczech jest jeden na dwa lata.
    > O to, byśmy nie byli frajerami.

    Niemcy to kraj w którym władzę sprawuje lobby koncernów
    młotoryzacyjnych. Przypominam, że jest to jedyny kraj na świecie, w
    którym istnieją nadal odcinki dróg, na których nie ma ograniczeń
    prędkości. Każda próba zakończenia tej patologii jest od dziesiątek lat
    systematycznie uwalana, gdyż każde stronnictwo polityczne, które próbuje
    to przeprowadzić zderza się z obietnicą odcięcia od pieniędzy potężnych
    sponsorów oraz zderza się z ciężko opłaconą przez koncerny oczerniającą
    kampanią PRowską.
    Ale po co koncernom młotoryzacyjnym jest potrzebny brak ograniczeń
    prędkości? Czyżby nie mogły sprzedawać swoich samochodów w Niemczech,
    tak jak jest sprzedają we wszystkich innych krajach świata (w których
    ograniczenia są)?
    Otóż tłumaczę, że dla koncernów to jest kwestia kluczowa. Fakt, że
    istnieje na świecie taki kraj, w którym można się legalnie samochodem
    rozpędzić jest jedynym uzasadnieniem dla tego, żeby produkować,
    sprzedawać i opracowywać wciąż nowe modele fabrycznie rozwijające
    prędkość standardowo 220-230 km/godz. i droższe więcej, znacznie droższe
    znacznie więcej. To jest fundament wizerunku marek, pozwalający
    kształtować wyobraźnię małych chłopców, baśń o tych mitycznych
    teutońskich autobanach, na którzych gdy dorosną i wezmą Audi/BMWe/Porsze
    w lizing, to będą mogli zrealizować swoje dziecięce sny o potędze.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: