-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!news.uzoreto.
com!aioe.org!YTGbr/1ai8DmLuyrxEIOQg.user.46.165.242.91.POSTED!not-for-mail
From: Poldek <p...@i...eu>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dwa przeglądy na rok
Date: Sun, 23 Jan 2022 21:24:16 +0100
Organization: Aioe.org NNTP Server
Message-ID: <sskdhh$2v9$1@gioia.aioe.org>
References: <ss0o37$ie5$1@news.icm.edu.pl> <ss3cen$98b$1$horizn@news.chmurka.net>
<ss64g1$hfk$1@news.icm.edu.pl> <ss66n3$t35$1$horizn@news.chmurka.net>
<ss6te8$ad0$1@news.icm.edu.pl> <sshdfk$1s5r$1@gioia.aioe.org>
<ssk80u$2h6$4@news.icm.edu.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: gioia.aioe.org; logging-data="3049";
posting-host="YTGbr/1ai8DmLuyrxEIOQg.user.gioia.aioe.org";
mail-complaints-to="a...@a...org";
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Firefox/91.0 Thunderbird/91.5.0
Content-Language: pl
X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2700837
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2022-01-23 o 19:50, ii pisze:
> W dniu 22.01.2022 o 18:04, Poldek pisze:
>> W dniu 2022-01-18 o 18:29, ii pisze:
>>
>>> Ale kto go nie ma?! Ludzie nie wycinają bez powodu DPF tylko jw.
>>>
>>
>> Ludzie usuwają DPFy/katalizatory itp. bo mogą.
>> To po pierwsze.
>> Po drugie ludzie usuwają DPFy, bo "tak jest taniej".
>> Oczywiście to się zgadza. Taniej jest, żeby dzieci nieznajomych ludzi
>> zachorowały na raka, niż żeby zmłotoryzowany Janusz płacił za wymianę
>> DPF na nowy.
>> Po trzecie ludzie usuwają DPFy, bo im się wydaje, że dzięki temu będą
>> mieli lepszy samochód (rzekome kilka KM).
>> Po czwarte ludzie usuwają DPFy, bo im w warsztacie przy okazji takiej,
>> czy innej naprawy się taką "usługę" proponuje, jako coś wartego
>> wzięcia pod uwagę. Jeszcze do niedawna były też reklamy "usuwanie
>> katalizatorów DFP FAP - TANIO!". Na każdym skrżyżowaniu naklejki tej
>> treści na barierkach i we wioskach bilbordy i tablice reklamujące
>> usługi tego typu. Bardzo często wprost a jeszcze częściej w sposób
>> lekko zawoalowany "tłumiki, katalizatory, DPF" - oczywiście nikt
>> "normalny" nie naprawia niesprawnego DPFa, gdy kierownik warsztatu
>> przedstawia ofertę wycięcia za 200 zł lub wymiany na nowy za 6 tys.
>> zł. Oferta jest tak skonstruowana, żeby wybór był prosty.
>> Od czasu głośnego procesu w Jeleniej Górze (chyba), gdy został po
>> wieloinstancyjnym procesie skazany właściciel warsztatu, kótry
>> reklamował się w całej okolicy, że usuwa DPFy, to reklama tych "usług"
>> stała się mniej widoczna. Oczywiście kara w Polsce jest symboliczna,
>> ale przed tym procesem nie było żadnej kary, więc o co chodzi?
>
> Chodzi o dwa przeglądy w roku gdy np w Niemczech jest jeden na dwa lata.
> O to, byśmy nie byli frajerami.
Niemcy to kraj w którym władzę sprawuje lobby koncernów
młotoryzacyjnych. Przypominam, że jest to jedyny kraj na świecie, w
którym istnieją nadal odcinki dróg, na których nie ma ograniczeń
prędkości. Każda próba zakończenia tej patologii jest od dziesiątek lat
systematycznie uwalana, gdyż każde stronnictwo polityczne, które próbuje
to przeprowadzić zderza się z obietnicą odcięcia od pieniędzy potężnych
sponsorów oraz zderza się z ciężko opłaconą przez koncerny oczerniającą
kampanią PRowską.
Ale po co koncernom młotoryzacyjnym jest potrzebny brak ograniczeń
prędkości? Czyżby nie mogły sprzedawać swoich samochodów w Niemczech,
tak jak jest sprzedają we wszystkich innych krajach świata (w których
ograniczenia są)?
Otóż tłumaczę, że dla koncernów to jest kwestia kluczowa. Fakt, że
istnieje na świecie taki kraj, w którym można się legalnie samochodem
rozpędzić jest jedynym uzasadnieniem dla tego, żeby produkować,
sprzedawać i opracowywać wciąż nowe modele fabrycznie rozwijające
prędkość standardowo 220-230 km/godz. i droższe więcej, znacznie droższe
znacznie więcej. To jest fundament wizerunku marek, pozwalający
kształtować wyobraźnię małych chłopców, baśń o tych mitycznych
teutońskich autobanach, na którzych gdy dorosną i wezmą Audi/BMWe/Porsze
w lizing, to będą mogli zrealizować swoje dziecięce sny o potędze.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.01.22 22:41 ii
- 23.01.22 22:44 ii
- 23.01.22 22:46 Shrek
- 23.01.22 22:47 Shrek
- 24.01.22 10:42 ii
- 24.01.22 18:19 Poldek
- 24.01.22 18:22 Poldek
- 24.01.22 18:51 Cavallino
- 25.01.22 09:59 RoMan Mandziejewicz
- 25.01.22 10:21 J.F
- 25.01.22 10:27 K
- 25.01.22 20:20 Shrek
- 25.01.22 20:23 Shrek
- 25.01.22 20:24 Shrek
- 25.01.22 20:28 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=